Tänään on sunnuntai 23. tammikuuta 2022
Nimipäivää viettää Enni, Eine, Eini ja Enna

Kirjoittaja Aihe: Joulukalenteri 2008 kommentointi ketju  (Luettu 34900 kertaa)

Nefertiti

• Yleisvalvoja
  • Erittin aktiivinen
  • Viestej: 2101
  • Kissa, Pomosi
    • Profiili
Joulukalenteri 2008 kommentointi ketju
« : 12.11.08 - klo:00:08 »
Idean Joulukalenterista sain tuolta Naimisiin.infosta, jossa tosin tuo kalenteri on elinaiheinen. Mutta asiaan, yritn selostaa idean niin hyvin ja lyhyesti kuin osaan.
Eli jos tuo nyt toteutuu, niin idea on se, ett joka luukusta (siis tss tapauksessa erillinen tp, ja yksi viesti/henkil=yksi luukku), tulisi jotakin kivaa, kuten kuva(valokuva tai piirros) tai runo tai pieni tarinan ptk.
Toiseksi noita kuvien/tarinoiden/runojen laittajia voisi olla useampi(tiedn ett toimisi, kun on thn asti toiminut naikkareissakin) ja jokaiselle voisi varata oman pivn(tai useamman, mikli osanottajia olisi liian vhn.
Ainoat snnt tietty olisi, ett:

* Kuvat, piirrokset ja valokuvat olisi mieluiten omia, ei netist haettuja.
* Sama tekstien kanssa laitoitpa sitten runon tai tarinanptkn
* Lisksi kuvien tei tekstien sislln tulee olla sdyllist ja kaikki ep-asialliset kuvat ja tekstit poistetaan niin nopeasti kuin niit huomataan ja lhettjlle pistetn asiasta huomautus tai kuvien ym rikkomusten laadusta riippuen porttikielto foorumille.
* Lisksi se mit laitat omaan luukkuusi, niin laita se ajoissa tai ilmoita hyvss ajaoin, mikli et syyst tai toisesta ehdi/voi laittaa mitn omaan luukkuusi.

Mutta luulen, ettei noistakaan tarvinne pahemmin tohista, kun suurin osa teist osaa kyttyty ja muutenkin tiet snnt.

Ensiksi kysyn, ett tykkisitteks rakkaat jsenemme, jos tnne tehtisiin oma joulukalenteri tlle vuodelle?
Toiseksi jos tm nyt toteutuu, niin olisiko halukkaita osanottajia? Jos on niin kertokaa se thn ketjuun ja jos osanottajia on liian vhn tai ei ollenkaan, niin jkn Joulukalenteri unholaan.

Pivt:

1.12 Nefertiti (saattaa tulla varaslht, mikli katson, etten ehdi juuri tn pivn laittaa)
2.12 theevilone (kunhan joku nytt ensin mallia ;D)
3.12 Nuubialainen Prinsessa
4.12 Nefertiti
5.12 Nuubialainen Prinsessa
6.12 Nuubialainen Prinsessa
7.12 Nefertiti
8.12 Killahead 
9.12 Nefertiti
10.12 Nuubialainen Prinsessa
11.12 Nefertiti
12.12 Floora
13.12 Killahead
14.12 Nefertiti
15.12 theevilone
16.12 Nuubialainen Prinsessa
17.12 Nefertiti
18.12 Nefertiti (tnne voisin keksi jotakin hauskaa ystvn synttreiden kunniaks. :))
19.12 Killahead
20.12 Killahead
21.12 Juplin
22.12 theevilone
23.12 Haltijanainen, luukun teki Haltijanaisen sijasta Nuubialainen Prinsessa
24.12 Nefertiti
« Viimeksi muokattu: 24.12.08 - klo:00:30 kirjoittanut Nefertiti »
Eilisiltana tulit luokseni ja painoit psi tyynylleni pni viereen.
Kuinka viiksesi kutittivatkaan rakas, hupsu kissani.

Min haluan tiet tarpeeksi, ett pystyn valehtelemaan vrikksti. - Mike Noonan, Kalpea Aavistus SK.

theevilone

• Yleisvalvoja
  • Kokenut
  • Viestej: 161
    • Profiili
Vs: Joulukalenteri 2008 kyll vai ei? Onko kiinnostusta?
« Vastaus #1 : 12.11.08 - klo:01:08 »
Voisihan tuossa olla ideaa. Varsinkin tekstimuotoiset (lyhyehkt, ei niin pitki kuin teidn tarinat :D) vaikuttaa mielt kihelmivlt. :)

* theevilone laittaa mietintmyssyn phn *
"Wise men don't need advice. Fools won't take one."

Haltijanainen

• Tulokas
  • *
  • Viestej: 22
    • Profiili
« Vastaus #2 : 12.11.08 - klo:11:41 »
Ihana idea <3 :). Min lhtisin mielellni mukaan, joulu on vuoden parasta aikaa :).

Ja jos saa jo varata, ottaisin tuon aaton aaton, eli 23.12., se kun sattuu olemaan hpiv ^^

Floora

• Aktiivinen
  • Viestej: 328
    • Profiili
« Vastaus #3 : 12.11.08 - klo:13:44 »
Mik jottei :)
Strange but not twisted

Luge

• Tulokas
  • *
  • Viestej: 9
    • Profiili
« Vastaus #4 : 27.11.08 - klo:09:30 »
Hii, joulumielt ylentv! Tulipa heti iloisempi mieli tst otsakkeesta :) Oon katellut, ett tll on kirjallisesti melko lahjakkaita ihmisi ja mun mielest olisi niin hienoa jos aloitettaisiin kuvien, runojen ynn muiden ohella Joulutarina jota eri henkilt sit tydentisivt piv kerrallaan. Miten t kalenterihomma sitten kytnnss toimii?

Nefertiti

• Yleisvalvoja
  • Erittin aktiivinen
  • Kissa, Pomosi
    • Profiili
« Vastaus #5 : 27.11.08 - klo:12:09 »
Katsotaan nyt tuleeko thn yhtn enemp osanottajaa ja sitten thn voipi laitella runoja, lyhyit novelleja, kuvia(omia piirrustuksia/omia valokuvia(photoshopissa ksiteltyj tahi ei)), mielln ei oteta kuvia netist, koska niihin liittyy aina n tekijnoikeus jutut ja muutenkin se on parempi, ett tekee jotain jouluista omista kuvista(maisema, lemmikki tmas omaa naamaa ei ole mikn pakko laittaa), niin ei sitten tule keneltkn narinaa.
Nyt vaan nytt aika heikolta tuo tilanne, kun suunnilleen me modet ja vhintn yksi jsen on uskaltautunut ja muut on jneet sinne jonnekin piiloon. On tss yritetty vaikka kuinka moneen otteeseen kannustaa muitakin ett saa nekin tll pltt, kirjottaa jatkoja noihin jatkiksiin jne, mutta kun ei niin ei. Ollaanko me modet muka niin pelottavia ettei porukka uskalla tehd mitn.
Mynnn, ett joissain asioissa olen tiukka, mutta niihn sit pitskin, kun olen mode, muutehan tuolla on purukka saanut hlist ihan vapaasti, kunhan sislt on pysynyt asiallisena ja netiketin mukaisena.
Olen yrittnyt hertell mys noita nollasaldolaisia, mutta eivt tunnu hekn olevan hereill ja tekisi mieleni poistaa mokomat roikkumasta foorumilta, mutten ole sit tehnyt, enk tee ennen kuin admin eli Juplin sanoo siihen oman painavan sanansa.

Tuo joulutarina on munkin mieless kynyt ja voisi tosiaan aloittaa sellaisen tuonne kirjoituspuolelle, jos sais sellaisen inspiksen, jos vaan ihmiset uskaltaisivat sitten mys kirjottaa sinne ja noihinin muihin jatkiksiin mys, kun nyt tuolla kirjoittelemme vain min ja Nuubialainen Prinsessa jakiksiin jatkoja ja meidn lisksi vain muutama satunnainen henkil naputtelee sinne joskus harvoin jatkoja. Niin ett jos laitankin sinne joulutarinan alun, niin kuinka moni sitten kirjottaisi sinne sitten mitn vai jk se taas mun ja Nuubialaisen Prinsessan npyteltvks.
Joskus alkaa tulla vhn sellainen turhautunut fiilis kun kukaan muu ei kauheesti nyt uskaltavan edes yritt.
M olen varmaan ties kuinka monta kertaa sanonu etten mie eik muutkaan modet tuu puraseen jos jatkatte jatkiksia tai kirjotatte jotain omaa tuonne kirjotusosastolle ja palaute ei sitkn nyt niin kauheen vakavasti kannata ottaa. Miekin kun yritn sen kritiikin/palautteen sanoa mahdollisiman ntisti, etten loukkais tai sikytts kirjoittajan alkuja pois, kun en ole vittnyt itsekn olevani mikn erityisen hyv kirjoittaja. Lhinn sellainen keskinkertainen.

Joulukuun alkuun ei ole en kovin pitk aikaa, joten alkaa ikvsti nytt silt, ett joko t kalenteri j mun ja muutaman henkiln kontolle tai kuivuu kokokaan kokoon ja yksin sit ei ole kovin kiva tehd. Eik viitsi sitten en jatkossakaan ehdottaa mitn vastaavaa, kun porukka ei ole ilmeisesti kiinnostunut sit muutamaa lukuunottamatta.
OLisi kai tuokin pitnyt jo sitten heinkuussa laittaa, vaikka tokko sinne sittenkn olisi tuota enemp osanottajia tullut.
Tied kaikilla on elm netin ulkopuolella(paitsi mulla tai silt vlill tuntuu), mutta osa kuitenkin ky tll. Tll ei ole elm en samaan malliin niin kuin joskus silloin, kun min tnne liityin ja olin vain pelkk rivijsen.
No mutta katotaan tuleeko tuosta nyt mitn, vai ei.

Min haluan tiet tarpeeksi, ett pystyn valehtelemaan vrikksti. - Mike Noonan, Kalpea Aavistus SK.

Nefertiti

• Yleisvalvoja
  • Erittin aktiivinen
  • Kissa, Pomosi
    • Profiili
« Vastaus #6 : 27.11.08 - klo:13:05 »
Trke tuplaposti, tiedn, mutta nyt hei Juplinlaiset, hopi hopi eihn tss ole en kuin muutama piv joulukuuhun, joten rohkeasti tnne sielt ilmottautumaan, tilaa kyll piisaa viel.

Floora

• Aktiivinen
    • Profiili
« Vastaus #7 : 27.11.08 - klo:15:17 »
Haluaisin kyll tiet lis siit miten homma toimii. Itse en ole kirjallisesti mitenkn lahjakas ja jopa itini hpesi tkerj runoilu- ja kirjoitusyrityksini joskus joten olen jttnyt ne kokonaan pois. Sen sijaan kuvia olisin valmis laittamaan! En vain oikein tied miten se kytnnss tapahtuu?

Itselleni ky ainoastaan arkipivt kun ei tuota konetta kotona ole ja siten mahdollisuutta hillua tll tyajan ulkopuolella (eheh) :)
Strange but not twisted

Nefertiti

• Yleisvalvoja
  • Erittin aktiivinen
  • Kissa, Pomosi
    • Profiili
« Vastaus #8 : 27.11.08 - klo:15:39 »
No kuvat ky ja jos haluaa jotain photoshoppailua harrastaa omiin kuviinsa tahi piirroksiin niin nekin ky. Kun kerrot mink pivn haluat, niin laitan nimes tuonne listaan.
Mie laitan sitten kalenteria varten oman tpn mihin tulee vain ja ainoastaan kuvat/runot yms jutut yks/luukku ja tm tp j sitten hptyksille.

Sori olisi tuokin pitnyt mainita varmaan tuossa avausviestiss, mun moka.

Sit paitsi l anna mutsis kommenttien lannistaa sua, tuskin s nyt yhtn mua huonommin kirjoittelet, kun ei nuo munkaan runot nyt mitn erityisen hienoja ole. Kunhan nyt raapustan mit milloinkin mieleeni tulee, eik niiss tartte niit loppusointujakaan olla.

Itselt saattaa ekaan luukkuun tulla sen verran iso kuva, ett joutunen laittamaan sen sitten linkkin, vaikka tss foorumissa on joku juttu jonka avulla noi kuvat pienenee muutenkin.
Tai sitten teen niin ett laitan sen kuvan ilman tekstej thn, kun siit lytyy pienempi versio. Mutta siis isot kuvat (yli 800x600) linkkin, niin ei sitten vie tilaa niin kovin. Tekstien kanssa, ei kai ole mitn sen kummempia rajoituksia, kunhan nyt ei sentn romaania npyt omaan luukkuunsa. ;)
« Viimeksi muokattu: 27.11.08 - klo:15:44 kirjoittanut Nefertiti »

Floora

• Aktiivinen
    • Profiili
« Vastaus #9 : 27.11.08 - klo:15:47 »
12.12 on isosiskon synttrit ja se on juuri sopivasti samaisen siskon tyttren ristiisten jlkeen niin hyvill mielin sitten lhtee :)
Strange but not twisted

Killahead

• Kokenut
  • Viestej: 235
    • Profiili
« Vastaus #10 : 27.11.08 - klo:16:27 »
M voisin varata ittelleni ton 8.12.
Kun on korviaan myten kusessa on parempi pit suunsa kiinni.

Nefertiti

• Yleisvalvoja
  • Erittin aktiivinen
  • Kissa, Pomosi
    • Profiili
« Vastaus #11 : 27.11.08 - klo:16:59 »
Killahead  ja Floora merkitty listaan.
Hmm... nyt alkaa nytt huomattavasti paremmalta vaikka tilaa olis viel. :)

Nuubialainen Prinsessa

• Yleisvalvoja
  • Erittin aktiivinen
  • Viestej: 1184
    • Profiili
« Vastaus #12 : 29.11.08 - klo:23:30 »

Jeps, onpas ilo huomata kalenteri idealle lmmenneet osanottajat:)

Viel tarvittaisiin osallistujia, ett saataisiin homma toimimaan. Onko vapaaehtoisia?
Tll Juplinissa on paljon mielenkiintoisia persoonia, joilla varmasti olisi jotain kivaa nytettv tai sanottavaa: Nemesis, Loather, Phrase, Mina, Luge yms..lista voisi jatkua vaikka kuinka pitklle:)

Olisiko teist jo ilmoittautuneista joku valmis tekemn toisenkin tai useamman luukun, ettei jisi hieno idea toteutumatta? Mie lupaan ottaa useammankin tarvittaessa, mutta en haluis olla ainoa, joka tytt useamman luukun kun tulisi niin kamalasti tyt ja pnvaivaa, kun on nuo raksahommatkin ja kaikkee..

Lapsissa asuu rakkaus.

"Suuret ajatukset seuraavat pienien perss.
Ne uskaltautuvat esiin piiloistaan vain harvoin, ja tarvitsevat tuekseen suuren joukon pieni ystvin."

"Itselleen nauraminen on terapeauttista"

Nemesis

• Aloittelija
  • **
  • Viestej: 95
    • Profiili
« Vastaus #13 : 30.11.08 - klo:00:55 »
Tunnen itseni kauheaksi ilonpilaajaksi. :( Mielestni tm joulukalenteri-idea on todella hyv, ja odotankin innolla joulukuuta, ett psen nkemn mit kaikkea tstkin joulukalenterista paljastuu. Itse en kuitenkaan usko pystyvni thn osallistumaan, sill ollen tysin eponnistunut kirjoittaja, ja valokuvat taas eivt tule kysymykseen teknisten ongelmien takia.  Anteeksi tm kauhea selittely, mutta tuli vaan niin syyllinen olo. :(

Nefertiti

• Yleisvalvoja
  • Erittin aktiivinen
  • Kissa, Pomosi
    • Profiili
« Vastaus #14 : 30.11.08 - klo:01:08 »
Voi harmi.
Tosin mit vilkuilin sun kirjoituksias, niin kyll sulla lahjoja on ainakin vhn. l sie anna kenenkn lannistaa ittes, vaan opettele ja kokeile rajojas. Ties mihin susta viel on. :)

JOs ei muuta, niin tytyy sitten yritt saada aikaiseksi jotakin ja onneksi mulla on noita knnykll rpsittyj kuvia ja tuo meidn kopiokone/skanneri/tulostin systeemi auttaa, kun haluan mun therryksini saada koneelle ja sielt nytille.
Ei kai tss muu auta, kuin ett jatkan tuon photarin kanssa stmist.

Copyright © 2000 Juplin.net. All Rights Reserved. Design by Juplin.