Tänään on lauantai 27. marraskuuta 2021
Nimipäivää viettää Hilkka

Kirjoittaja Aihe: Kirotut/kummittelevat kuvat, maalaukset yms kummitus kuvat.  (Luettu 19007 kertaa)

Nefertiti

• Yleisvalvoja
  • Erittin aktiivinen
  • Viestej: 2101
  • Kissa, Pomosi
    • Profiili
Ajattelin pist tmmisen ketjun pystyyn, kun ainakin yksi kuva tuntuu palaavan uudestaan ja uudestaan S24:selle ja vhn muuallekin.

Eli mit mielt te olette kummittelevista/kirotuista kuvista/maalauksista?

Itse suhtaudun varauksella ainakin valokuviin, koska photarilla, tai vastaavalla kuvanksittelyohjelmalla on helppo tekaista nit kummituskuvia.
Mm, se kuva, jossa tytt(kuin jostain kauhuleffasta tyyliin Manaaja tai the Ring) seisoo sairaalankytvll ja kuvan mukana on varoitustekstit.
M olen sit mielt, ett vaikka kuva onkin vhn karmiva, niin ei silti kummittele, vaan se on lhinn jokaisen oma mielikuvitus, joka kummittelee ja saa nkemn kaikkea mahdollista siin kuvassa, lisksi ne varoitusteksti sinns kiihottaa uteliaisuutta ja saa mielikuvituksen laukkaamaan.
Lisksi se tekstihn on selv knteist psykologiaa, joka nimenomaan houkuttaa katsomaan kuvan ja herkemmt sitten pelstyy ja nkee, mit nkee kuvassa.

Mutta sitten on maalauksia, tiedn itse ainakin kaksi, joita en linkit tnne, ettei sitten nuoremmat tai muuten herkt lukijat saa niist pelkotiloja tms.
Omalla vastuulla voi toki hakea niit googlella, mm hakusanoilla Haunted Painting, Cursed Painting ja Crying Boy.
Mutta aika moni varmaan tiet tuon Itkevn Pojan ja sitten sen toisen, jossa seisoo vakavailmeinen poika taka-alalla ikkuna, jossa nkyy ksi ja pojan vieress on melkein pojan kokoinen nukke.

Omasta mielestni kuva on jollakin lailla karmiva, mutta noista kirouksista en sano mitn, kun kerran joku on kyseisen maalauksekin ostanut eBaysta, jossa se oli myynniss muutama vuosi takaperin.
Thnkin taisi liitty juttua, ett kuvassa olis nkynyt erityisvaloilla tms jutuilla jotain muuta ja ett sill olis ollut jotain yliluonnollisia voimia tms.

Itkev Poika on mun mielestni surullinen, joskin pojan ilme ei ole surullinen, vaan, enemmkin sellainen uhmaava, lhes ilmeetn ja silti kyyneleet valuvat hnen poskilleen.
Kuvasta on kulkenut tarinaa, ett se aiheuttaa onnettomuuksia ja tulipaljoa, itse kuvalle ei kuitenkaan ky mitn vaan, se pysyy vahigoittumattomana.
Tied sitten, mik on totta ja mik urbaania legendaa.

Nin lopuksi toivon, ett kuvat jtetn linkittelemtt, sill palstalla ky nuorempaakin porukkaa, joka saattaa tosissaan pelsty kuvia ja jos joku ne nyt vlttmtt tahtoo nhd, niin google kuvahaulla lytyy, kun laittaa antamani hakusanat ja S24:Sessa oli jotain joskin viimeksi mainitun paikan taso on vhn niin ja nin.

No niin ja nyt voinen pst teidt pulisemaan aiheesta.
Voihan tss keskustella lisksi muistakin kummittelevista/kirotuista esineist, kuin kuvista ja maalauksista. Asiallisesti sitten, sill kaikki trkyviestit tullaan poistamaan heti, kun sellaisia havaitaan.
Eilisiltana tulit luokseni ja painoit psi tyynylleni pni viereen.
Kuinka viiksesi kutittivatkaan rakas, hupsu kissani.

Min haluan tiet tarpeeksi, ett pystyn valehtelemaan vrikksti. - Mike Noonan, Kalpea Aavistus SK.

theevilone

• Yleisvalvoja
  • Kokenut
  • Viestej: 161
    • Profiili
Vs: Kirotut/kummittelevat kuvat, maalaukset yms kummitus kuvat.
« Vastaus #1 : 02.09.08 - klo:20:30 »
Yhdell tutullani on olohuoneessa maalaus jossa on kaunis jrvi ja jrven toisella puolella muistaakseni joku rm hkkeli. Tuttu kertoi, ett jrvi houkuttaa ihmisi - olikohan viel lapsia - ja hukuttaa heidt. Tai sitten se oli se hkkeli joka houkutteli, mutta jrvi si. Joskus minulle ja sisaruksilleni sanonut kun olimme lapsia, eik se taulu vielkn ihan viattomalta vaikuta. :)
"Wise men don't need advice. Fools won't take one."

Julle

• Kokenut
  • Viestej: 145
    • Profiili
« Vastaus #2 : 05.09.08 - klo:23:41 »
Yhdell tutullani on olohuoneessa maalaus jossa on kaunis jrvi ja jrven toisella puolella muistaakseni joku rm hkkeli. Tuttu kertoi, ett jrvi houkuttaa ihmisi - olikohan viel lapsia - ja hukuttaa heidt. Tai sitten se oli se hkkeli joka houkutteli, mutta jrvi si. Joskus minulle ja sisaruksilleni sanonut kun olimme lapsia, eik se taulu vielkn ihan viattomalta vaikuta. :)

Mielenkiintosen kuulonen taulu! Onkohan siit kuvia netiss tai jossain? Olis mukava nhd milt se oikeasti nytt. :)
Kari Tapio on ij!

theevilone

• Yleisvalvoja
  • Kokenut
    • Profiili
« Vastaus #3 : 21.09.08 - klo:13:20 »

Mielenkiintosen kuulonen taulu! Onkohan siit kuvia netiss tai jossain? Olis mukava nhd milt se oikeasti nytt. :)

Niin voisinkin kysy josko voisin ottaa kuvan siit. En kyll sitten takaa ettet tule sydyksi! :)

Mina

• Aktiivinen
  • Viestej: 327
    • Profiili
« Vastaus #4 : 22.09.08 - klo:12:40 »
Miks ihmeess se tuttu pit maalausta seinlln jos se kerta on tuollanen vaarallinen?? Tai sitte se pissitti sinua
If only I had a heart it would break - Oh sure

Floora

• Aktiivinen
  • Viestej: 328
    • Profiili
« Vastaus #5 : 22.09.08 - klo:13:10 »
Hmm.. eli siis se paikka on vaarallinen, ei itse maalaus?
Strange but not twisted

theevilone

• Yleisvalvoja
  • Kokenut
    • Profiili
« Vastaus #6 : 23.09.08 - klo:23:15 »
Hmm.. eli siis se paikka on vaarallinen, ei itse maalaus?
Eikun se maalaus. Kuva maalauksesta -> net maalauksen -> ... ;P

Mina, ehk ehk. Tai sitten maalaus ei vahingoita isnt(renki). ;)

Julle

• Kokenut
  • Viestej: 145
    • Profiili
« Vastaus #7 : 24.09.08 - klo:09:21 »

Niin voisinkin kysy josko voisin ottaa kuvan siit. En kyll sitten takaa ettet tule sydyksi! :)

Kuulostaa kyll niin mielenkiintoselta taululta, ett voisin ottaaki riskin! :D Mutta, onkos kelln tietoa noista taulujen maalaajista? Mink nimisi? Onko muita teoksia? Yms. yms.
Kari Tapio on ij!

paran

• Tulokas
  • *
  • Viestej: 4
    • Profiili
« Vastaus #8 : 06.10.08 - klo:10:24 »
Mielenkiintoisia tauluja =). Mit tulee noihin valokuviin niin helppohan niit on itsekkin muokkailla. Omaan ptkseen kuitenkin vaikuttaa eniten se miss se kuva sijaitsee, siis millaisella sivustolla.

.:Wamppyyri:.

• Tulokas
  • *
  • Viestej: 2
    • Profiili
« Vastaus #9 : 26.10.08 - klo:09:28 »
Oikeasti...tm saattaa kuulostaa tyhmlt mutta itsellni oli verinen-Mari taulu...mutta aina kun nin taulun tuntui kuin joku kuristaisi minua...en tajua...ja tuntuu mys silt kun joku purisi ja viiltelisi puukolla kaulaan...ja minua alkaa aina itkett...eik ne kummalliset asiat viel loppunut...aina tyden kuun aikaan tulee outo tunne...ja himoitsen AINA verta!Kerran purin itseni ja join omaa vertani...muo pelottaa...tuntuu oudolle...osaatteko auttaa?mik muo vaivaa???

theevilone

• Yleisvalvoja
  • Kokenut
    • Profiili
« Vastaus #10 : 02.11.08 - klo:13:19 »
Oikeasti...tm saattaa kuulostaa tyhmlt mutta itsellni oli verinen-Mari taulu...mutta aina kun nin taulun tuntui kuin joku kuristaisi minua...en tajua...ja tuntuu mys silt kun joku purisi ja viiltelisi puukolla kaulaan...ja minua alkaa aina itkett...eik ne kummalliset asiat viel loppunut...aina tyden kuun aikaan tulee outo tunne...ja himoitsen AINA verta!Kerran purin itseni ja join omaa vertani...muo pelottaa...tuntuu oudolle...osaatteko auttaa?mik muo vaivaa???
Tysikuu voi laittaa mielen villiksi ja kehon vesistkin on juttuja. Oletko koittanut olla juomatta ja purematta? Mit lheisesi sanovat kamalista jljist?! Vai jk niit, jos vain tuntuu... :o Itke jos se helpottaa. Ehk olet kirottu, tai riivattu. :o

Sigh... Kyp puhumassa koulupaikkasi/muualla jos et koulussa ole psykologilla tai jotain?-)
Toinen vaihtoehto on laittaa ignoreen. ;)

candy-candy

• Tulokas
  • *
  • Viestej: 8
    • Profiili
« Vastaus #11 : 02.01.09 - klo:21:26 »

:oo pelottavaa... itse en pitisi sellaista taulua.... :S kai otit sen pois??
On onnekasta olla onnellinen.

nukka_

• Vieras
« Vastaus #12 : 13.01.09 - klo:20:40 »
Olen niin utelias, ett oli pakko kyd heti katsomassa Nefertitin hakusanoilla googlesta niit kuvia :) Eivt nuo nyt niin karmivilta nyt... Ihan tavallisilta tauluilta vain. En ollut kumpaakaan nhnyt aikaisemmin.

Copyright © 2000 Juplin.net. All Rights Reserved. Design by Juplin.