Tänään on keskiviikko 26. tammikuuta 2022
Nimipäivää viettää Joonatan

Kirjoittaja Aihe: Pulinaa  (Luettu 58643 kertaa)

theevilone

• Yleisvalvoja
  • Kokenut
  • Viestej: 161
    • Profiili
Vs: Pulinaa
« Vastaus #90 : 05.12.08 - klo:15:37 »
Joskus sit tosiaan toivoo, ett osaisi olla vhn kovempi, eik miettisi asioita liikaa, jotenkin vaan, kun on tottunut olemaan se mik on, ei vlttmtt haluakaan olla jotain muuta, koska on kokenut, ett elmss pystyy nauttimaan monista asioista, jopa pienist, paljon enemmn, kun kokee olevansa kiltti ja ajattelee (pyrkii ajattelemaan) kaikesta positiivisesti.

Ja kyllhn min kovakin osaan olla, ei se siit ole kiinni, en vain halua olla sellainen, ja pyrin vlttelemn tilanteita, miss joudun puolustuskannalle tai fyysisiin konflikteihin. En min nyristele, vaikka nyr osaankin olla, ja sanon kyll aika krkksti vastaan, mikli koen epoikeudenmukaista kohtelua itseni, tai jotain muuta kohtaan. Olen monesti tapellut ihan fyysisestikin, enk tilanteita pelk, mutta en vain halua sen kaltaisiin tilanteisiin, ja pyrin asiat hoitamaan ensisijaisesti sivistyneesti puhumalla. Tm nyt on jotain tllaista itsensa analysointia, en ole ihan varma meneek offtopiciksi.

No juu, tarkoitin juuri tllaista poletaan maahan -kiltteytt. En siis tarkoita sit ett pitisi olla tappelemassa tai jotain. Ehk joku kuori jonka voi vet itsens plle tarpeen vaatiessa ja siten olla loukkaantumatta hieman enemmn... Itsekn en - vaikkakin alone olen ;) - pyri tuommoisiin huonoihin tilanteisiin tietoisesti (paitsi niit ihmissietmyksi kokemuksien? takia) ja tuo sivistynyt keskustelu on ehk pllimmisen itsellnikin. Se vain, ett ei ole oikein aina kaikilla muilla ihmisill ja sitten huonoja tilanteita psee syntymn... Tottakai sit voi aina itse kvell pois, mutta joskus hieman hankalaa ja j sanomaan pahasti toiselle. Tilanteesta riippuen kyll sitten koittaa toimia siten ett voi joko pyyt anteeksi - jos pyytmist on, tai sitten koittaa olla ajattelematta sit sitten (tai jotain) ... Aivokatkos... Kuitenkaan tehtyj asioita ja tilanteita ei saa tekemttmiksi ja niiden kanssa tytyy oppia elmn. Tytyy siksi, etteivt ne en sitten haittaa Sinua niin paljoa. Katuminenkin on aika turhaa jlkikteen, kun se ei kuitenkaan sitten mitn muuta. Oppia tilanteista voi aina, olivat ne sitten hyvi tai huonoja. :)
"Wise men don't need advice. Fools won't take one."

Juplin

• Ylläpitäjä
  • Aloittelija
  • Viestej: 94
    • Profiili
    • Juplin.net
Vs: Pulinaa
« Vastaus #91 : 05.12.08 - klo:20:31 »
Heh... Meninp sitten taas tnn thn samaiseen Citymarkettiin.

Kvelin samasta ovesta sisn mist eilenkin. Ensin luokseni tuli nuori poika, joka halusi myyd minulle jotain joulukalenteria. En ollut halukas sit ostamaan, mutta kuitenkin kohteliaasti kuuntelin poikaa, ja kysyin kalenterin hintaa. No se oli 7 euroa. Itsellni oli mukana hieman reilu 10 euroa, joten pahoittelin pojalle, joka nytti mielestni aika surulliselta.

Sen jlkeen nin taas thn samaiseen kerykseen rahaa kervn tummaihoisen miehen. Mies oli eri kuin eilen. Kun lhestyin hnt, hn toivotti hieman ontuvalla suomenkielell: "Hyv iltapiv". Kellohan oli kyll jo noin seitsemn illalla, mutta mitp siit... :)

Ei helvetti, ihan kuin jokin voima olisi vetnyt minua miest kohti. Kvelin tmn luo ja sanoin jotain, ett kyll min eilenkin thn kerykseen rahaa laitoin, mutta laitetaan nyt sitten taas, ja pudotin lippaaseen 50 centti. Samassa tajusin miehen ilmeest, ett ei hn ymmrtnyt sanaakaan mit sanoin. Hn ilmeisesti osasi sanoa suomeksi: hyv huomenta, -piv, -iltapiv ja -iltaa, sek kiitos, mink hn edes minuun katsomatta sanoi, kun raha kirstuun kilahti. Tll kertaa tosin huomasin katsoa mihin rahojani laitoin. Kyseess oli kerys Afrikan vhosaisille lapsille.

Olo oli taas jotenkin outo. Menin kahville Arnoldsiin.
« Viimeksi muokattu: 05.12.08 - klo:21:09 kirjoittanut Juplin »
Elm ei ole mustavalkoista, vaikka Juplin.net olisikin.

Copyright © 2000 Juplin.net. All Rights Reserved. Design by Juplin.