Yliluonnolliset asiat ja kokemukset

Aloittaja nukka_, 23.07.07 - klo:10:41

« edellinen - seuraava »

Tuulia

Jänniä juttuja. Tosi pelottavaa tuo itsestään palaminen. Mutta en kyllä usko tuohon selitykseen, että muka kehon rasvat palaisivat ja lähellä olisi esim. kynttilä, joka sytyttäisi ihmisen tuleen. Miksi nämä ihmiset palavat ja jotkut heistä kuitenkin jäävät henkiin? Ovatko he tehneet jotain pahaa, ja palaminen olisi heidän palkkansa pahoista teoista? Kuitenkin hurjaa, että esim. jalka ja kallo ovat jääneet jäljelle.

Lainasin joskus kirjastosta kirjan nimeltä Haunted London. Siinä oli tosi paljon mielenkiintoisia kummitusjuttuja ympäri Lontoota, mm. BBC:n studioilta, teattereista ja metroasemilta. Kannattaa hankkia käsiinsä tuo kirja! Täytyisi joskus ostaa ihan omaksi tuo itsekin.

hiiii

eikö kenelläkää tullu mieleen tota ensimmäistä tarinaa lukiessa, että harakkahan siellä katolla vain käveli

Mina

Ei se ollu harakka! Se oli kummitus! Hyshys nyt hiiii :D
If only I had a heart it would break - Oh sure

Loather

Meiän porukat osaa lukea ajatuksia, tai sitte mä joskus tiiän mitä ne ajattelee. Just ku aattelen jotain henkilöä, asiaa yms. ni samassa joku alkaa puhua siitä mulle.

Lainasin joku aika sitte kirjan "Hengen anatomia". En kerennyt lukea kirjaa loppuun, mutta siinä oli kaikenlaista parantamisesta ja miten sitä oppii. Suosittelen lukemaan, koska tärkeää asiaa oli paljon ja muistakin asioista. Ja samalla suosittelen Betty Bethardsin unikirjaa. Nuo kaks kirjaa on ainakin mulle ollut tosi hyödyllisiä ja niistä olen oppinut kaikenlaista.
No lyö sitä turpaan!

Loather

Tulin n. kuukausi sitten rippileiriltä, siellä oli tapahtunu yhelle tytölle spooky-juttuja... heti kun pääsin kotiin, ni oisin kirjottanu ne tänne, mutta ku koitin lähettää, ni foorumi ei suostunu toimimaan. Ei se mitenkään erityisemmin kieltäny niitä kertomasta eteenpäin, mutta ei tykänny kauheena puhua niistä.

Se tyyppi oli joskus aikasemmin elämässään kokeillu spiritismiä, joka saatto jotenki vaikuttaa niihin tapahtumiin. Nimiä en mene mainitsemaan.

Se tyttö oli istunu (ilmeisesti) ulkona ja selaillu raamattua. Sitte se oli löytäny jotakin juttua saatanasta ja ku se luki sitä, ni yhtäkkiä ne sivut silleen alko liukumalla kääntyä hiljalleen (siis liukua, ei sillä tavalla kun sivut liikkuu tuulessa) siihen asti, että tuli joku sivu, jossa luki jotain että "Jumala rakastaa". Se tyttö oli ollu vähä ihmeissään ja kääntäny takas sen sivun saatanasta. Ja juttu oli toistunu taas.

Seuraavana päivänä ois ollu iltahartaus, johon tää tyttö ei jostakin syystä tullu ollenkaan. Se oli ollu yksin mökissä ja kattonu ulos ikkunasta. Kaikki oli ollu ihan normaalia. Se katto pois vähän aikaa ja ku se katto taas ni koko ikkuna oli ihan musta, eikä siitä näkyny ulos ollenkaa. Tyttö säikähti ja juoksi vessaan. Siellä se ovi ei meinannu mennä millään kiinni, välissä ei ollu mitään. Ovi avautu kolmesti ennenku se tyttö sai vetästyä sen kiinni.

Että tällaista tapahtui rippileirillä. Ja koko loppuillan kaikki oli ihan paniikissa ja valvojat kävi selittelemässä että ei mitää hätää. [sori jos sekava teksti, mutta on vähän kiire]
No lyö sitä turpaan!

Mina

Huh, aika pelottavan kuulosta.. Itte olisin kyllä ollu ihan kauhuissani ett mitä tapahtu.. Suht selkeesti kyllä selitetty vaikka kiire ilmesesti olikin :D
If only I had a heart it would break - Oh sure

Killahead

Viime kesänä mun serkku je sen mies tuli käymään meillä. Mä, äiti ja vieraat mentiin pihalle syömään, kun oli hyvä ilma. Sitten me alettiin puhumaan punarinnoista ja eläimistä yleensäkin. Sitten keskustelu kääntyi sisiliskoihin. Minä, serkkuni ja serkun mies puhuimme sisiliskoista, mutta äiti ajatteli  jostain syystä sisiliskon siilinä. Kun olimme keskustelleet jonkin aikaa muistin yhtäkkiä, että se täysin sama keskustelu on käyty aikaisemminkin ja muistin myös, mitä muut sanoivat ja että äiti sekoitti siilin ja sisiliskon vaikka se ei ollut tullut vielä ilmi.
En tiedä mistä tämä johtui.
Kun on korviaan myöten kusessa on parempi pitää suunsa kiinni.

mittari

Mulla ei ole onneksi mitään suurempia kokemuksia, enkä kyllä niitä toivoisikaan. Mummuni näkee enne unia.
Pienenä, niin pienenä etten muista olen nähnyt kuolleen tätini. Äitini oli silloin paikalla, hän kuuli vain askeleen äänet.
Saan välillä aavistuksia.
Tulee yhtäkkiä outo olo, tällä ololla tiedän jotain ei niin hyvää tapahtuneen tai tapahtuvan.
Yleensä aavistukset tulevat yöllisten unien jälkeen.
Yhden enne unen olen nähnyt, ja sen jälkeen en ole halunnut ajatella uniani kovinkaan paljon.

Isoisäni kuolema otti aika koville. Hän oli vakavasti sairas ja soimasin itseäni hänen kuolemastaan,
koska olin vienyt hänet hoitoon.
Kuukausi hänen kuoleman jälkeen näin unta jossa tuffani hortoili laitoksen käytävillä, auton häntä ja opastin.
Samalla tuli hoitaja, joka otti tuffaani kädestä kiinni, katsoi minuun ja sanoi lempeästi; Anna tuffa minulle, vien hänet lepäämään.
Kyllä me hoidamme hänet yt. Sinun työsi on tehty.

Juuri viime viikolla ajattelin kaukausta sukulaistani jota en ole nähnyt vuosiin.
Seuraavana päivänä hän oli ottanut minuun sähköpostilla yhteyttä.
Kaverin kanssa käy usein niin että ajattelen häntä ja samalla puhelin soi ja hän soittaa minulle.
Joskus alan hakemaan puhelinta yhtäkkiä, niinkuin alitajuntaisesti ja kun saan sen käteeni se alkaa soida.
Hauskaa on se kun kuljen syksyisinkin tuttua lenkkireisuua, aina ne samat katuvalot sammuu kohdallani.
Joskus se pelotti, mutta nyt pikemmin huvittaa.

paran

Brown Lady on oikeastaan kummitustarinoiden äiti ja kehto, johtunee osaltaan siitä, että se on erittäin tarkasti kuvattu ja todistusaineistokin on varsin vakuuttava. Itse olen muutamia artikkeleita kirjoitellut tästä tapauksesta ja kyllähän tämä aina mieltä jännittää kun tästä leidistä pääsee juttuja kirjoittelemaan.

Allekirjoituksessa löytyy sivusto missä on listattuna jo mukavasti näitä tapauksia ja lisää tulee viikoittain.

Mina

Tänne vissiin kuuluu tämä.. Eli katsooko joku SubTVltä ohjelmaa Riivatut Talot? Itse katson tyyliin kunhan telkkari on auki pitämässä jotain meteliä, en oikeen usko niiden juttuihin. Esimerkiksi pöydän kallistaminen (table tipping) voidaan vallan hyvin tehdä niin, että joku liikuttaa pöytää sormillaan tai jaloillaan, sillä aina ei lattiatasossa ole kameraa. Mielestäni tyyppien pitäisi olla todella hankalassa asennossa sormenpäät vain tuskin pöytää koskettaen ja takapuoli kauas taakse  työnnettynä että kukaan ei voi liikuttaa pöytää. Sama, että miksi ihmeessä kukaan ei koskaan näe haamuja, vain epämääräisiä tuntemuksia ja kolauksia. Pitäisi siis vain sokeasti luottaa sarjan tekijöihin. Anteeksi typot, en näe näyttöä kunnolla
If only I had a heart it would break - Oh sure

paran

Lainaus käyttäjältä: Mina - 06.10.08 - klo:10:35
Tänne vissiin kuuluu tämä.. Eli katsooko joku SubTVltä ohjelmaa Riivatut Talot? Itse katson tyyliin kunhan telkkari on auki pitämässä jotain meteliä, en oikeen usko niiden juttuihin. Esimerkiksi pöydän kallistaminen (table tipping) voidaan vallan hyvin tehdä niin, että joku liikuttaa pöytää sormillaan tai jaloillaan, sillä aina ei lattiatasossa ole kameraa. Mielestäni tyyppien pitäisi olla todella hankalassa asennossa sormenpäät vain tuskin pöytää koskettaen ja takapuoli kauas taakse  työnnettynä että kukaan ei voi liikuttaa pöytää. Sama, että miksi ihmeessä kukaan ei koskaan näe haamuja, vain epämääräisiä tuntemuksia ja kolauksia. Pitäisi siis vain sokeasti luottaa sarjan tekijöihin. Anteeksi typot, en näe näyttöä kunnolla

Itse katson sarjaa aina kun kerkeän. Vaikuttavia tapauksia, tosin välillä tuntuu, että meedio on opetellut sen rakennuksen historian jo ulkoa ku niin hyvin siitä osaa kertoa. Onko kukaan jo katsonut ensimmäistä jakso suomalaisesta vastaavasta ohjelmasta(Piiri)?

Mina

#101
Katsoin, niin säälittävää yritystä matkia irkkukollegaansa että ei ole tosikaan.. :D Mitään kummallisia juttuja ei nähty, juontaja (Joka on btw, näyttelijä!!) vain muka tunsi hengenahdistusta etc, että joo.. Sama kun Riivatut talot, en usko tähän ollenkaan.

Edit. Niin, ja meediohan tuossa Riivatuissa taloissa kyselee henkioppaaltaan tietoja etc, siksi tietää niin paljon. Väitetysti
If only I had a heart it would break - Oh sure

paran

Juuh, katoin piirin ja enkä katso sitä enää koskaan! Aivan Pa***. Tosin riivatut talot on erittäin mielenkiintoinen, mutta toi piiri on kyll tosi heikko yritys!!

Charmed

Ihan kiva tarina.Mukavaa tietää tästä juttusta.

kisu2008

Olin ala-asteella koulussa ja asuimme vanhassa nuorisoseuran talon päädyssä. Meillä oli sauna salin puolella mentävästä ovesta kellarissa ja suihku tietysti. suihkun seinässä tiili sellaisessa oli kaksi reikää. ja arvaa tuntuiko etää joku katsoo sieltä. No ei siin mitn.. eräänä yönä heräsin juomaan vettä, mulla oli parvisänky ja ala osassa koulu pöytä ja kurotin ottamaan vettä ja olin hereillä.. siinä sitten näin lattialla seisovan miehen ilman päätä ja pää kainalossa. En tiedä onko se unen ja valveen rajamailla näkemää vaiko sit joku joskus tapettu ihminen siinä on ollut teatteri esityksiä huutokauppoja ja tansseja ja talo on vanha. ja toinen juttu olin eräänä iltana juuri saamassa unenpäästä kiinni kun se ovi mikä vie "salin" puolelle aukese ihan yhtäkkiä ja oli varmasti lukossa kun iskä laittoi sen vielä lukkoon. iskä kävi katsomassa että onko siellä joku muttei ollut... paljon siinä talossa oli outoa.. ihan kylmät väreet tulee kun ajattelen asiaa
anmaru