Yliluonnolliset asiat ja kokemukset

Aloittaja nukka_, 23.07.07 - klo:10:41

« edellinen - seuraava »

Mina

Lainaus käyttäjältä: Floora - 20.08.07 - klo:14:20
Mikähän siinä muuten on että joku sana tai luku saattaa seurata jopa useita päiviä ja niihin törmää vähän siellä sun täällä. Itselleni on käynyt niinkin että olen miettinyt jotakin kaveria johon en pitkään aikaan ole ollut yhteydessä kun samaisen kaverin nimi alkaa yhtäkkiä tupsahdella joka tuutista, telkkarista ja lehdestä (esim. vain sukunimi tai etunimi tai lempinimi) kunnes kyseinen tyyppi soittaa.. Onko kyse jostain yliluonnollisesta vaiko vain siitä että koska ajattelet jotakin asiaa, huomioit alitajuntaisesti herkemmin siihen liittyvät jutut jolloin tuntuu että ne ikäänkuin hyppisivät silmille jatkuvasti...?


En osaa sanoa, mutta mullekin tollasta sattuu aika usein. Esim, just n. viikko sitten mietin ett miksi yhdestä kaveristani, olkoon hänen nimensä nyt vaikka Niilo, ei ole kuulunut mtn. Ja kas, samana päivänä Niilo txtaa että pystynkö lainaamaan 40e.. tämän jälkeen Niilosta ei kuulunut pariin päivään mtn, kunnes taas kun mietin että jaa, minua tarvittiin vain rahan lainaamiseen Niilo soittaa ja kysyy että onko mulla jtn ohjelmaa täksi päiväksi, olis kiva nähä taas pitkästä aikaa. Päädyttiin sitten viettämään koko se viikko tiiviisti yhteyksissä Niilon kanssa :) Mutta pointti oli, että yleensä kun mietin ett miksei joku sano jtn, tai miksei se ja se ota yhteyttä, tai että kirjoitanpas tuolle ja tuolle txtarin, niin juuri silloin saan jonkinmoisen yhteydenoton ajattelemaltani henkilöltä. Outoa
If only I had a heart it would break - Oh sure

Mina

Waa, oon joskus maininnu tuosta itsestäänsytynnästä aikasemminkin ja sitte joku ei ns. vakiofoorumilainen alko vineen että suoraan copypastesin jostain vaikka näin suuren vaivan kopioidessani tekstin kirjasta, jonka nimen mainitsin! Pahhh :D Ja mitä väliä vaikka suoraan copypastee, sillonhan kaikki saa sen luettua täältä, tai alkuperäseltä sivulta kun sekin täytyy aina mainita, tai ainakin itse mainitsen.. sori offtopic.

Asiaan. Niin, sellainen kirja kannattaa kaivaa kätösiinsä kuin Reader's Digest'in Mysteerien Maailma. Kirjassa on kummitusjuttuja, itsestään palamaan syttymisiä, Isojalasta etc, Nessiestä.. todella kiva kirja. Voin joskus sen kaivaa esiin ja kirjoitella tänne vaikka noita itsestään palamaan syttymisiä ja kummitustarinoita. Paha vaan kun kirja on Paimiossa ja itse olen Turengissa :D
If only I had a heart it would break - Oh sure

Mina

Oliskohan tänkin voinut sisällyttää johonkin jo olemassa olevaan haamu-aiheeseen?
If only I had a heart it would break - Oh sure

Floora

En tiedä kuuluuko tämä tänne vai tarkoittaako se edes mitään mutta joka tapauksessa kerronpa nyt kuitenkin. Istuimme eilen vain koko päivän kotona, itse olin istunut koko viikonlopun kotona kaikessa rauhassa toisin kuin mieheni joka poti kamalaa kankkusta (ihan oikein :P) kun päätin lähteä hakemaan jotain pientä hyvää, illan elokuvaa varten. Naapurissamme on videovuokraamo joten menin sinne, ulkona satoi ja oli inhottava ilma muutenkin joten vedin pääni syvemmälle pipon ja kaulaliinan uumeniin, josta syytä en nähnyt kaikkea ihan täystarkasti ympärilläni. Kävelin sisään vuokraamoon, kaappasin pullon kokista miehelle ja Sprite Zeroa itselleni menin kassalle ja otin vielä sipsi- ja karkkipussin mukaan. Kun olin maksanut ja kävelemässä kotiin tuli minulla outo tunne, liittyi jotenkin kokikseen. En nähnyt kunnolla kyseistä pulloa kun kaappasin sen jääkaapin alahyllyltä mukaani mutta mietin silti että pitäisikö katsoa, jos se vaikka olisi vajaa tai jos jossain viereisessä pullossa olisi enemmän mutta sysäsin moisen hölmön ajatuksen päästäni samantein. Kotimatkalla tunne palasi taas kotiovella - mitä jos otin väärää kokista! - ei mahdollista kyllä olisin huomannut light-pullon hopeisen värin ja Coca-Cola-Zero-pullon outouden. Spritestä minulla eii ollut mitään tuntemuksia kuin ei myöskään naposteltavista. Heh kotona asia selvisi. Mieheni otti kokispullon ja oli avaamassa sitä kun tokaisi yhtäkkiä että "tää on auki" johon vastasin vain hoopolla katseella, "niin tää on auki, tää korkki on vaan tällai heiveröisesti täs päällä, tääl ei oo mitää hiilihappoi jäljellä", jestas että raivostutti. Itse en ollut syönyt mitään aamupalan jälkeen ja verensokerini oli todella alhainen joten huusin ja raivosin puolen minuutin ajan heittellen saappaani kaappiin. Ärsytti, maksoin kolme euroa siitä ja minun olisi pitänyt tajuta tarkistaa pullo kun epäilys heräsi - tyhmä tyhmä minä.
Strange but not twisted

outolintu

Olipas eilenillalla sellanen kokemus taas, et ny tarttee kysyä oisko täällä viisaampia kertomaan mikä se olis ollu... Ulkohuonerakennuksessa, missä ei ole sähköjä, näin sellasen sinertävän välähdyksen. Tai en tiedä kuin kauan se kesti, koska tuli pakollinen halu poistua paikalta. Kooltaan se oli ehkä noin tennispallon kokoinen ja tosi kirkas. Mie oon miettiny, et voisko nää "henget" mitä meillä on, nii saaha jostaki energiaa. Esimerkiksi minusta? Olin tosi v....tuuntunu ja puhisin raivoa, ku olin sielä ovensuussa... Nyt tuli sellanen mitä mie en oikee ymmärrä. Haamut, kolinat ym. sellaset vielä ymmärtää jotensakki, mut tää valo... Kertokaa jos joku vaan tietäs selityksen.

Floora

Eli oliko se ikäänkuin valoa hehkuva pallo? Tulee meinaan ensimmäisenä mieleen "orbit" joihin voi törmätä paikoissa joissa on havaittu tällaista yliluonnollista toimintaa. Osa sanoo niiden olevan energia"keskittymiä" mutta koostuen kuitenkin kuolleen sielusta eli periaatteessa ne olisivat haamuja. Hyi kun oli taas hankalasti selitetty =D Niitä ilmestyy välillä valokuviinkin ja muistuttavat niissä hyvinkin paljon pölypalleroita. On otettu kuvia esimerkiksi hautausmaalla samasta haudasta usealla eri kameralla joista useammalla on näkynyt samat pallot ja kun kesällä on kuvat otettu niin ei ilmiötä voi pölypalleroiksi tai lumihiutaleiksi luokitella. Koetan löytää ja linkittää tänne tietoa niistä.
Strange but not twisted

outolintu

Juups. Se oli niiku ois taskulampulla tiirattu, mut valo oli tosiaanki sinertävä. Ikinä meillä ei ole tollasta näkyny ja yli kymmenen vuotta on jo elellty täälä. Karmivinta oli , et se ei ollu ku vajaan puolenmetrin päässä...

Floora

Tässä suoraan mtv3.fi/helmi-sivuilta postattua:

"Ehkä yleisin kuvista löytyvä paranormaaliksi väitetty valoilmiö on pieni läpikuultava ympyrä (englanniksi orb). Internetissä löytyy tuhansittain kuvia näistä pikku palloista, joihin tavallinen sunnuntaikuvaaja ei ehkä kiinnitä mitään huomiota tai joita hän vaihtoehtoisesti pitää harmittavina pikkuroskina muuten onnistuneissa kuvissa. Monet uskovat ympyröiden kuitenkin olevan eräänlaisia paranormaalin henkienergian kerääntymiä, joista voi potentiaalisesti muodostua haamuolento.

Kaikki alan harrastajat eivät kuitenkaan ole yhtä vakuuttuneita. Skeptisempien mukaansa kyseessä ovat salamavaloa heijastavat ilman epäpuhtaudet kuten pölyhiukkaset tai sadepisarat. Myös linssin tahrat sekä digikameroiden tekniset ominaisuudet saattavat heidän mukaansa aiheuttaa kuviin omituisia palloja. Monet haamuteoriaan uskovat myöntävätkin, että luonnolliset ilmiöt selittävät suuren osan kuvissa leijuvista ympyröistä. Samalla he kuitenkin uskovat, että osalle palloista löytyy silti paranormaali selitys. He neuvovatkin muita haamumetsästäjiä huolehtimaan, että he kuvaavat oikeanlaisissa olosuhteissa ja huolletuilla välineillä."
Strange but not twisted

Phrase

Mielenkiintoisenhan tuosta sinertävän valon tapauksesta tekee se, ettei kameroilla tai muillakaan visuaalista havaintoa välittävillä laitteilla ole osuutta asiaan..
Totuus on tarua ihmeellisempää.

Kirke

 Olin eräällä kaverillani viettämässä uutta vuotta jokin vuosi sitten. Olimme juuri pesseet hampaat, kun kuulimme kuinka joku koputtaa oveen. Oli jo myöhä ja ihmettelimme kuka kumma on liikkeellä siihen aikaan. Avasimme oven ja siellä seisoi pitkä mies. Vaatetusta en muista eikä se mies tehnyt muuta kuin katsoi meitä ja lähti pois. Osa lähti hakemaan aikuisia, minä näin ikkunasta kuinka mies käveli metsään. Kun katsoimme lumihankea siitä kohdasta mistä mies oli kävellyt ei jälkiä näkynyt, ja me tuumasimme, että kyllä niin isosta miehestä jäljet jää.

Toinen tapahtuma onkin tuore. Tämä tapahtui eilen.

Olin leipomassa kun tunsin ihan kuin jokin seisoisi takanani, katsoin alakautta ja näin jonkun jalat. Olin jo valmiina tarttumassa veitseen ja kun käännyin, ei siinä ollutkaan ketään. Kaikki tapahtui todellla nopeasti. Uskon, että mikä tai kuka se ikinä olikin ei halunnut mitään pahaa, koska kissani nukkui ihan rauhassa tapahtuma hetkellä. Ai niin, ennen kuin näin mitään, olin kuulevinani askeleita eteisestä mutta en kiinnittänyt siihen huomiota, koska ajattelin että kuvittelen vain tai sitten se on kissa joka siellä koluaa. Ja kaikki tapahtui keskellä päivää.

Nuubialainen Prinsessa


" Olin leipomassa kun tunsin ihan kuin jokin seisoisi takanani, katsoin alakautta ja näin jonkun jalat."

Hui, kyllä tuollainen varmaan säikäyttää..

Tuli mieleeni tuossa yksi juttu, jonka olen saattanut kertoakin aikaisemmin täällä foorumissa. En muista sitä tarinaa tarkasti, mutta suurinpiirtein. Äidin täti näki nuoruudessaan kuulemma eräällä sillalla hirmuisen pitkän mustan hahmon, joka hyppi sillalta jokeen sellaisen kiviarkun päälle ja takaisin. Sillan ja kiviarkun välinen matka oli ollut huomattava, joten tuo hyppiminen ei ollut ihan normaalia. Mies oli ollut epänormaalin pitkäkin(ei siis tavallinen pitkä mies). Näky oli enteillyt äidin tädin mukaan sodan alkamista, sillä sota oli alkanut aika pian tuon tapauksen jälkeen..
Lapsissa asuu rakkaus.

"Suuret ajatukset seuraavat pienien perässä.
Ne uskaltautuvat esiin piiloistaan vain harvoin, ja tarvitsevat tuekseen suuren joukon pieniä ystäviään."

"Itselleen nauraminen on terapeauttista"

Kirke

 Näen paljon enneunia. Esim. näin unta, että poltin käteni (en muista missä). Seuraavana aamuna tee vettä kaataessani kuuma vesi poltti käteni. Lisäksi saatan yht'äkkiä saada väläyksiä tulevaisuudesta jotka sitten toteutuvat. Saatan esim tietää tarkalleen mitä seuraavassa tekstiviestissä lukee. Lisäksi saan sellaisia ajatuksia että "hei, tään on tapahtunut aikaisemminkin". Eräässä kirjassa luki, että ennalta näkemisen kyky on ominaista pohjolan naisille.

katimau

minussakin on hieman ennustajan vikaa ;> äiti sanoi että sinulla on samoja kykyjä kuin minulla oli nuoruudessani.

Kun näen unta näen välillä joitakin pätkiä seuraavasta päivästä. sitten kun unen kohta tulee sinä päivänä muistan sen vain yhtäkkiä että tämän näin unessani. Se on jotenkin hienoa.

ja lisään vielä tähän äitini kertoman stoorin hänen nuoruudestaan. mummuni oli lähtenyt yhden ihmisen kanssa pihalle, jota kutsuttiin noidaksi. mummoni kielsi äitiäni ja tätiäni hyppimästä sohvalla ja se "noita" oli sanonut että jos hypitte sohvalla piru ilmestyy lasiin. No äitini ja tätini ei ollut uskonut ja sitten menneet hyppimään sohvalle. no eiköhän se piru sit ilmestynyt siihen ikkunaan. He olivat tietenkin pelästyneet ja juosseet naapuriin, mutta eivät enää sen jälkeen hyppineet sohvalla. Äitini kertoi kyseisestä naisesta muitakin tarinoita, mutta en niitä nyt muista.

Loather

Meillä on omituisesti käyttäytyvä keittiön kattolamppu.... jos joku porukoista laittaa lampun päälle, se menee aivan normaalisti. Mutta sitteko mä koitan, ni lamppu alkaa omituisesti räpättää. Tai siis jotenkin, että se valo ei meinaa syttyä ollenkaan. Sattumaa, vai onko siinä jotain spookya?  Talo on n. 50 vuotta vanha, joten voisihan täällä kummitellakin, vaikken ole ainakaan kauheasti mitään täällä huomannut. Pienenä mä pelkäsin aivan kauheesti pimeää ja mua pelottaa mennä kellariin, vieläkin... en yhtään tiedä miks. Se on huono juttu, koska sauna ja kylppäri on siellä.
No lyö sitä turpaan!

Loather

Lainaus käyttäjältä: outolintu - 19.08.07 - klo:02:54
Tuli tässä mieleen kysyä "teiltä viisaammilta", että onko jonkin sorttista keinoa kehittää/parantaa kykyä nähdä ja kuulla kummituksia? Mullahan asuu ns. saman katon alla ainaki yks, mutta ois toisaalta kiva tietää enemmän. Kuka tai ketä täällä on? Miksi? Yms.. Pelottavaa toisaalta, jos rupeaisin aivan kokoajan näkemään sen, mutta elämäähän se vaan ois. Tottuiskai siihenki, niinku nykyseenki tilanteesee..  Kerran mietin et, jos kuvaisin umpimähkään ympäri taloa ja pihaa, nii saisinkohan ikuistettua kummajaisemme. Vielä en oo kokeillu, mut ehki tulevaisuudessa.. Mut kertokaa ihmeessä, jos tierätte jonkinlaisen kehityskeinon!


Luin yhestä kirjasta, että voi auttaa, jos joka ilta istuskelee tulen äärellä (takka tai tavallinen kynttilä) tunnin tai pari ja mietiskelee kaikenlaisia henkimaailman asioita. Ja sitä pitää tehä aika monta kertaa. En itse ole viitsinyt kokeilla, menis kuset housuun, jos näkisin jotai...
No lyö sitä turpaan!