Tänään on maanantai 29. marraskuuta 2021
Nimipäivää viettää Aimo

Kirjoittaja Aihe: Yliluonnolliset asiat ja kokemukset  (Luettu 139863 kertaa)

Mina

• Aktiivinen
  • Viestej: 327
    • Profiili
Vs: Yliluonnollisia kokemuksia ja kykyj
« Vastaus #45 : 21.11.07 - klo:12:31 »
Mikhn siin muuten on ett joku sana tai luku saattaa seurata jopa useita pivi ja niihin trm vhn siell sun tll. Itselleni on kynyt niinkin ett olen miettinyt jotakin kaveria johon en pitkn aikaan ole ollut yhteydess kun samaisen kaverin nimi alkaa yhtkki tupsahdella joka tuutista, telkkarista ja lehdest (esim. vain sukunimi tai etunimi tai lempinimi) kunnes kyseinen tyyppi soittaa.. Onko kyse jostain yliluonnollisesta vaiko vain siit ett koska ajattelet jotakin asiaa, huomioit alitajuntaisesti herkemmin siihen liittyvt jutut jolloin tuntuu ett ne iknkuin hyppisivt silmille jatkuvasti...?

En osaa sanoa, mutta mullekin tollasta sattuu aika usein. Esim, just n. viikko sitten mietin ett miksi yhdest kaveristani, olkoon hnen nimens nyt vaikka Niilo, ei ole kuulunut mtn. Ja kas, samana pivn Niilo txtaa ett pystynk lainaamaan 40e.. tmn jlkeen Niilosta ei kuulunut pariin pivn mtn, kunnes taas kun mietin ett jaa, minua tarvittiin vain rahan lainaamiseen Niilo soittaa ja kysyy ett onko mulla jtn ohjelmaa tksi pivksi, olis kiva nh taas pitkst aikaa. Pdyttiin sitten viettmn koko se viikko tiiviisti yhteyksiss Niilon kanssa :) Mutta pointti oli, ett yleens kun mietin ett miksei joku sano jtn, tai miksei se ja se ota yhteytt, tai ett kirjoitanpas tuolle ja tuolle txtarin, niin juuri silloin saan jonkinmoisen yhteydenoton ajattelemaltani henkillt. Outoa
If only I had a heart it would break - Oh sure

Mina

• Aktiivinen
    • Profiili
Vs: Kummituksia maailmalta
« Vastaus #46 : 21.11.07 - klo:13:17 »
Waa, oon joskus maininnu tuosta itsestnsytynnst aikasemminkin ja sitte joku ei ns. vakiofoorumilainen alko vineen ett suoraan copypastesin jostain vaikka nin suuren vaivan kopioidessani tekstin kirjasta, jonka nimen mainitsin! Pahhh :D Ja mit vli vaikka suoraan copypastee, sillonhan kaikki saa sen luettua tlt, tai alkuperselt sivulta kun sekin tytyy aina mainita, tai ainakin itse mainitsen.. sori offtopic.

Asiaan. Niin, sellainen kirja kannattaa kaivaa ktsiins kuin Reader's Digest'in Mysteerien Maailma. Kirjassa on kummitusjuttuja, itsestn palamaan syttymisi, Isojalasta etc, Nessiest.. todella kiva kirja. Voin joskus sen kaivaa esiin ja kirjoitella tnne vaikka noita itsestn palamaan syttymisi ja kummitustarinoita. Paha vaan kun kirja on Paimiossa ja itse olen Turengissa :D

Mina

• Aktiivinen
    • Profiili
Vs: Aaveet
« Vastaus #47 : 21.11.07 - klo:13:47 »
Oliskohan tnkin voinut sisllytt johonkin jo olemassa olevaan haamu-aiheeseen?

Floora

• Aktiivinen
  • Viestej: 328
    • Profiili
« Vastaus #48 : 26.11.07 - klo:14:09 »
En tied kuuluuko tm tnne vai tarkoittaako se edes mitn mutta joka tapauksessa kerronpa nyt kuitenkin. Istuimme eilen vain koko pivn kotona, itse olin istunut koko viikonlopun kotona kaikessa rauhassa toisin kuin mieheni joka poti kamalaa kankkusta (ihan oikein :P) kun ptin lhte hakemaan jotain pient hyv, illan elokuvaa varten. Naapurissamme on videovuokraamo joten menin sinne, ulkona satoi ja oli inhottava ilma muutenkin joten vedin pni syvemmlle pipon ja kaulaliinan uumeniin, josta syyt en nhnyt kaikkea ihan tystarkasti ymprillni. Kvelin sisn vuokraamoon, kaappasin pullon kokista miehelle ja Sprite Zeroa itselleni menin kassalle ja otin viel sipsi- ja karkkipussin mukaan. Kun olin maksanut ja kvelemss kotiin tuli minulla outo tunne, liittyi jotenkin kokikseen. En nhnyt kunnolla kyseist pulloa kun kaappasin sen jkaapin alahyllylt mukaani mutta mietin silti ett pitisik katsoa, jos se vaikka olisi vajaa tai jos jossain viereisess pullossa olisi enemmn mutta syssin moisen hlmn ajatuksen pstni samantein. Kotimatkalla tunne palasi taas kotiovella - mit jos otin vr kokista! - ei mahdollista kyll olisin huomannut light-pullon hopeisen vrin ja Coca-Cola-Zero-pullon outouden. Spritest minulla eii ollut mitn tuntemuksia kuin ei myskn naposteltavista. Heh kotona asia selvisi. Mieheni otti kokispullon ja oli avaamassa sit kun tokaisi yhtkki ett "t on auki" johon vastasin vain hoopolla katseella, "niin t on auki, t korkki on vaan tllai heiverisesti ts pll, tl ei oo mit hiilihappoi jljell", jestas ett raivostutti. Itse en ollut synyt mitn aamupalan jlkeen ja verensokerini oli todella alhainen joten huusin ja raivosin puolen minuutin ajan heittellen saappaani kaappiin. rsytti, maksoin kolme euroa siit ja minun olisi pitnyt tajuta tarkistaa pullo kun epilys hersi - tyhm tyhm min.
Strange but not twisted

outolintu

• Tulokas
  • *
  • Viestej: 18
    • Profiili
Vs: Kotimaan kummitus jutut
« Vastaus #49 : 03.12.07 - klo:21:26 »
Olipas eilenillalla sellanen kokemus taas, et ny tarttee kysy oisko tll viisaampia kertomaan mik se olis ollu... Ulkohuonerakennuksessa, miss ei ole shkj, nin sellasen sinertvn vlhdyksen. Tai en tied kuin kauan se kesti, koska tuli pakollinen halu poistua paikalta. Kooltaan se oli ehk noin tennispallon kokoinen ja tosi kirkas. Mie oon miettiny, et voisko n "henget" mit meill on, nii saaha jostaki energiaa. Esimerkiksi minusta? Olin tosi v....tuuntunu ja puhisin raivoa, ku olin siel ovensuussa... Nyt tuli sellanen mit mie en oikee ymmrr. Haamut, kolinat ym. sellaset viel ymmrt jotensakki, mut t valo... Kertokaa jos joku vaan tiets selityksen.

Floora

• Aktiivinen
    • Profiili
« Vastaus #50 : 04.12.07 - klo:08:31 »
Eli oliko se iknkuin valoa hehkuva pallo? Tulee meinaan ensimmisen mieleen "orbit" joihin voi trmt paikoissa joissa on havaittu tllaista yliluonnollista toimintaa. Osa sanoo niiden olevan energia"keskittymi" mutta koostuen kuitenkin kuolleen sielusta eli periaatteessa ne olisivat haamuja. Hyi kun oli taas hankalasti selitetty =D Niit ilmestyy vlill valokuviinkin ja muistuttavat niiss hyvinkin paljon plypalleroita. On otettu kuvia esimerkiksi hautausmaalla samasta haudasta usealla eri kameralla joista useammalla on nkynyt samat pallot ja kun kesll on kuvat otettu niin ei ilmit voi plypalleroiksi tai lumihiutaleiksi luokitella. Koetan lyt ja linkitt tnne tietoa niist.
Strange but not twisted

outolintu

• Tulokas
  • *
  • Viestej: 18
    • Profiili
« Vastaus #51 : 04.12.07 - klo:16:08 »
Juups. Se oli niiku ois taskulampulla tiirattu, mut valo oli tosiaanki sinertv. Ikin meill ei ole tollasta nkyny ja yli kymmenen vuotta on jo elellty tl. Karmivinta oli , et se ei ollu ku vajaan puolenmetrin pss...

Floora

• Aktiivinen
    • Profiili
« Vastaus #52 : 07.12.07 - klo:11:15 »
Tss suoraan mtv3.fi/helmi-sivuilta postattua:

"Ehk yleisin kuvista lytyv paranormaaliksi vitetty valoilmi on pieni lpikuultava ympyr (englanniksi orb). Internetiss lytyy tuhansittain kuvia nist pikku palloista, joihin tavallinen sunnuntaikuvaaja ei ehk kiinnit mitn huomiota tai joita hn vaihtoehtoisesti pit harmittavina pikkuroskina muuten onnistuneissa kuvissa. Monet uskovat ympyriden kuitenkin olevan ernlaisia paranormaalin henkienergian kerntymi, joista voi potentiaalisesti muodostua haamuolento.

Kaikki alan harrastajat eivt kuitenkaan ole yht vakuuttuneita. Skeptisempien mukaansa kyseess ovat salamavaloa heijastavat ilman eppuhtaudet kuten plyhiukkaset tai sadepisarat. Mys linssin tahrat sek digikameroiden tekniset ominaisuudet saattavat heidn mukaansa aiheuttaa kuviin omituisia palloja. Monet haamuteoriaan uskovat myntvtkin, ett luonnolliset ilmit selittvt suuren osan kuvissa leijuvista ympyrist. Samalla he kuitenkin uskovat, ett osalle palloista lytyy silti paranormaali selitys. He neuvovatkin muita haamumetsstji huolehtimaan, ett he kuvaavat oikeanlaisissa olosuhteissa ja huolletuilla vlineill."
Strange but not twisted

Phrase

• Tulokas
  • *
  • Viestej: 26
  • Koe maailma lapsen tavoin.
    • Profiili
« Vastaus #53 : 07.12.07 - klo:20:41 »
Mielenkiintoisenhan tuosta sinertvn valon tapauksesta tekee se, ettei kameroilla tai muillakaan visuaalista havaintoa vlittvill laitteilla ole osuutta asiaan..
Totuus on tarua ihmeellisemp.

Kirke

• Tulokas
  • *
  • Viestej: 7
    • Profiili
« Vastaus #54 : 08.12.07 - klo:12:12 »
 Olin erll kaverillani viettmss uutta vuotta jokin vuosi sitten. Olimme juuri pesseet hampaat, kun kuulimme kuinka joku koputtaa oveen. Oli jo myh ja ihmettelimme kuka kumma on liikkeell siihen aikaan. Avasimme oven ja siell seisoi pitk mies. Vaatetusta en muista eik se mies tehnyt muuta kuin katsoi meit ja lhti pois. Osa lhti hakemaan aikuisia, min nin ikkunasta kuinka mies kveli metsn. Kun katsoimme lumihankea siit kohdasta mist mies oli kvellyt ei jlki nkynyt, ja me tuumasimme, ett kyll niin isosta miehest jljet j.

Toinen tapahtuma onkin tuore. Tm tapahtui eilen.

Olin leipomassa kun tunsin ihan kuin jokin seisoisi takanani, katsoin alakautta ja nin jonkun jalat. Olin jo valmiina tarttumassa veitseen ja kun knnyin, ei siin ollutkaan ketn. Kaikki tapahtui todellla nopeasti. Uskon, ett mik tai kuka se ikin olikin ei halunnut mitn pahaa, koska kissani nukkui ihan rauhassa tapahtuma hetkell. Ai niin, ennen kuin nin mitn, olin kuulevinani askeleita eteisest mutta en kiinnittnyt siihen huomiota, koska ajattelin ett kuvittelen vain tai sitten se on kissa joka siell koluaa. Ja kaikki tapahtui keskell piv.

Nuubialainen Prinsessa

• Yleisvalvoja
  • Erittin aktiivinen
  • Viestej: 1184
    • Profiili
« Vastaus #55 : 08.12.07 - klo:12:23 »

" Olin leipomassa kun tunsin ihan kuin jokin seisoisi takanani, katsoin alakautta ja nin jonkun jalat."

Hui, kyll tuollainen varmaan sikytt..

Tuli mieleeni tuossa yksi juttu, jonka olen saattanut kertoakin aikaisemmin tll foorumissa. En muista sit tarinaa tarkasti, mutta suurinpiirtein. idin tti nki nuoruudessaan kuulemma erll sillalla hirmuisen pitkn mustan hahmon, joka hyppi sillalta jokeen sellaisen kiviarkun plle ja takaisin. Sillan ja kiviarkun vlinen matka oli ollut huomattava, joten tuo hyppiminen ei ollut ihan normaalia. Mies oli ollut epnormaalin pitkkin(ei siis tavallinen pitk mies). Nky oli enteillyt idin tdin mukaan sodan alkamista, sill sota oli alkanut aika pian tuon tapauksen jlkeen..
Lapsissa asuu rakkaus.

"Suuret ajatukset seuraavat pienien perss.
Ne uskaltautuvat esiin piiloistaan vain harvoin, ja tarvitsevat tuekseen suuren joukon pieni ystvin."

"Itselleen nauraminen on terapeauttista"

Kirke

• Tulokas
  • *
  • Viestej: 7
    • Profiili
« Vastaus #56 : 08.12.07 - klo:12:37 »
 Nen paljon enneunia. Esim. nin unta, ett poltin kteni (en muista miss). Seuraavana aamuna tee vett kaataessani kuuma vesi poltti kteni. Lisksi saatan yht'kki saada vlyksi tulevaisuudesta jotka sitten toteutuvat. Saatan esim tiet tarkalleen mit seuraavassa tekstiviestiss lukee. Lisksi saan sellaisia ajatuksia ett "hei, tn on tapahtunut aikaisemminkin". Erss kirjassa luki, ett ennalta nkemisen kyky on ominaista pohjolan naisille.

katimau

• Tulokas
  • *
  • Viestej: 4
    • Profiili
« Vastaus #57 : 17.12.07 - klo:01:05 »
minussakin on hieman ennustajan vikaa ;> iti sanoi ett sinulla on samoja kykyj kuin minulla oli nuoruudessani.

Kun nen unta nen vlill joitakin ptki seuraavasta pivst. sitten kun unen kohta tulee sin pivn muistan sen vain yhtkki ett tmn nin unessani. Se on jotenkin hienoa.

ja lisn viel thn itini kertoman stoorin hnen nuoruudestaan. mummuni oli lhtenyt yhden ihmisen kanssa pihalle, jota kutsuttiin noidaksi. mummoni kielsi itini ja ttini hyppimst sohvalla ja se "noita" oli sanonut ett jos hypitte sohvalla piru ilmestyy lasiin. No itini ja ttini ei ollut uskonut ja sitten menneet hyppimn sohvalle. no eikhn se piru sit ilmestynyt siihen ikkunaan. He olivat tietenkin pelstyneet ja juosseet naapuriin, mutta eivt en sen jlkeen hyppineet sohvalla. itini kertoi kyseisest naisesta muitakin tarinoita, mutta en niit nyt muista.

Loather

• Aloittelija
  • **
  • Viestej: 52
  • I scream
    • Profiili
« Vastaus #58 : 19.01.08 - klo:15:32 »
Meill on omituisesti kyttytyv keittin kattolamppu.... jos joku porukoista laittaa lampun plle, se menee aivan normaalisti. Mutta sitteko m koitan, ni lamppu alkaa omituisesti rptt. Tai siis jotenkin, ett se valo ei meinaa sytty ollenkaan. Sattumaa, vai onko siin jotain spookya?  Talo on n. 50 vuotta vanha, joten voisihan tll kummitellakin, vaikken ole ainakaan kauheasti mitn tll huomannut. Pienen m pelksin aivan kauheesti pime ja mua pelottaa menn kellariin, vielkin... en yhtn tied miks. Se on huono juttu, koska sauna ja kylppri on siell.
No ly sit turpaan!

Loather

• Aloittelija
  • **
  • Viestej: 52
  • I scream
    • Profiili
« Vastaus #59 : 20.01.08 - klo:20:53 »
Tuli tss mieleen kysy "teilt viisaammilta", ett onko jonkin sorttista keinoa kehitt/parantaa kyky nhd ja kuulla kummituksia? Mullahan asuu ns. saman katon alla ainaki yks, mutta ois toisaalta kiva tiet enemmn. Kuka tai ket tll on? Miksi? Yms.. Pelottavaa toisaalta, jos rupeaisin aivan kokoajan nkemn sen, mutta elmhn se vaan ois. Tottuiskai siihenki, niinku nykyseenki tilanteesee..  Kerran mietin et, jos kuvaisin umpimhkn ympri taloa ja pihaa, nii saisinkohan ikuistettua kummajaisemme. Viel en oo kokeillu, mut ehki tulevaisuudessa.. Mut kertokaa ihmeess, jos tiertte jonkinlaisen kehityskeinon!

Luin yhest kirjasta, ett voi auttaa, jos joka ilta istuskelee tulen rell (takka tai tavallinen kynttil) tunnin tai pari ja mietiskelee kaikenlaisia henkimaailman asioita. Ja sit pit teh aika monta kertaa. En itse ole viitsinyt kokeilla, menis kuset housuun, jos nkisin jotai...
No ly sit turpaan!

Copyright © 2000 Juplin.net. All Rights Reserved. Design by Juplin.