Yleistä hölinää

Aloittaja Nefertiti, 14.02.09 - klo:13:02

« edellinen - seuraava »

Mustang

Kurjaa, kun tarvii noin järeet keinot ottaa käyttöön. Ihme ja kumma, kun fiksuilla ihmisillä ei tietotekniikan aikakautena ole muuta tekemistä, kuin kehittää keinoja mahdollisuuksien mukaan terrorisoida muiden tietokoneen käyttöä. Vois ne ihmiset lahjoittaa ylimääräiset tuntinsa mulle, multa loppuu vuorokaudesta tunnit kesken. :) Nytkin palauduin töistä hetki sitten ja yhdeksältä pitäisikin jo olla taas pystyssä. Toivottavasti uni tulee nopeasti.
Mustavalkoiseen maailmaan tahdon kuitenkin palata ja huutaa: Vihaan sinua, ihminen.

Nuubialainen Prinsessa



No, on Jupella ollut puuhaa noiden spämmirobojen kanssa :O
Voisikohan jokin sivustolle linkitetty linkki vetää niitä puoleensa?
Sen kun tietäs mistä niitä tulee, niin helpottas kummasti asiaa. Onhan se tosi ikävää, kun joutuu moisen riesan takia poistamaan tärkeän ominaisuuden sivustolta. Ja tavallaan spämmit saavat tällä tavoin tarkoituksenmukaista vahinkoa/häiriötä aikaiseksi kun foorumin rekkautuminen on pakko poistaa niiden takia, vaikkakin vain hetkellisesti.

Lapsissa asuu rakkaus.

"Suuret ajatukset seuraavat pienien perässä.
Ne uskaltautuvat esiin piiloistaan vain harvoin, ja tarvitsevat tuekseen suuren joukon pieniä ystäviään."

"Itselleen nauraminen on terapeauttista"

Nefertiti

#632
Voishan se tosiaan olla joku linkki tai sitten jäsen joka on ehtinyt rekkautua ennen kuin tuota spämmi ongelmaa ilmeni. Tai siis kun osa noista spämmiboteista on niin taitavasti ihan rivijäsenen oloinnen osoitteineen päivineen, niin ei sit osaa erottaa oikeasta rivijäsenestä. Niillähän voi olla linkitettynä omissa tiedoissa jotain, joka houkuttaa muita. Tai sit niillä on vaan joku yleinen pommitetaanpas nyt tätä foorumia vuosi menossa. :p
En kyllä tiedä, et mikä niihin auttaisi, koska epäilen et ettei toi väliaikainen rekkautumisestokaan auta, kuin ehkä vähäksi aikaa ja kun huomaavat että pääsee taas rekkamaan, ni spämmäävät taas. :p
Kyllä se niin on että Spämmit, spämmibotit ja trollit on saatanasta. :p
Anteeksi kielenkäyttöni, mut pistää vähän ärsyttämään, et moinen saasta onnistuu pilamaan ilon muilta, eikä oikeat ihmiset pääse rekkautumaan jäseneksi sen takia ja vaikka pääsis, ni se on vaikeaa. :(

Jos se taas on joku linkki, joka niitä houkuttaa tai jotain, niin miten sitä tietää mikä on oikea linkki? Lisäks tälläkin foorumilla taitaa olla aika paljon linkkejä ja spämmilinkit tuli poistettua heti kun niitä postauksia näki tulleen joko ihan uusina töpöinä tai vanhoissa töpöissä.
No mut toivottavasti tän nyt sais jotenkin kuntoon, ettei tarvis ihan kauhean radikaaleihin tekoihin ryhtyä.
Eilisiltana tulit luokseni ja painoit pääsi tyynylleni pääni viereen.
Kuinka viiksesi kutittivatkaan rakas, hupsu kissani.

Minä haluan tietää tarpeeksi, että pystyn valehtelemaan värikkäästi. - Mike Noonan, Kalpea Aavistus SK.

Päärynä

Lainaus käyttäjältä: Nefertiti - 07.08.11 - klo:10:12
Voishan se tosiaan olla joku linkki tai sitten jäsen joka on ehtinyt rekkautua ennen kuin tuota spämmi ongelmaa ilmeni. Tai siis kun osa noista spämmiboteista on niin taitavasti ihan rivijäsenen oloinnen osoitteineen päivineen, niin ei sit osaa erottaa oikeasta rivijäsenestä. Niillähän voi olla linkitettynä omissa tiedoissa jotain, joka houkuttaa muita. Tai sit niillä on vaan joku yleinen pommitetaanpas nyt tätä foorumia vuosi menossa. :p

Ööh oonko sattumoisin ainoa, joka on tässä laskeskellut? Noita on tullut aika paljon sen jälkeen kun mä ilmestyin tänne. Ehkä olen vain vainoharhainen tai sitten ne on mun perässäni. Pirhana.

Nefertiti

Ei ne sun perässäs ole. Niitä oli jo paljon, ennen kuin sä rekkauduit. Sen on täytynyt tulla aikaisemmin. Mutta toivottavasti tilanteeseen saataisin jonkinlainen ratkaisu.
Eilisiltana tulit luokseni ja painoit pääsi tyynylleni pääni viereen.
Kuinka viiksesi kutittivatkaan rakas, hupsu kissani.

Minä haluan tietää tarpeeksi, että pystyn valehtelemaan värikkäästi. - Mike Noonan, Kalpea Aavistus SK.

Mustang

Ennen Päärynää tänne rekkautui hirveesti niitä nollasaldolaisiakin. Siinä tuntui olevan sellainen trendi menossa, että joka viikko pari ihmistä rekisteröityi, eikä ikinä kirjoittaneet mitään.
Mustavalkoiseen maailmaan tahdon kuitenkin palata ja huutaa: Vihaan sinua, ihminen.

Nefertiti

Joo niin oli ja osa niitä oli ihan puhtaasti spämmäreitä. Kerran yritin katella vähän, et mihin se s-posti osoite vie, kun halusin tietää, et onko oikea s-posti osoite vai feikki. Se yks veikin gmailiin, muistaakseni. Joku aika sitten tosin olin lukevinani, et just gmailin tai jonkun vastaavan paikan tunnuksia oli joutunut vääriin käsiin.
Tossa oli viime kuussa hotmaililla ja facebookissa vähän sama homma, mut sieltä ei ole tullu, kun tää toinen ongelma oli jo tossa aikaisemmin keväällä(muistaakseni), jolloin näitä spämmibotteja alkoi tulla jatkuvalla syötöllä.
Eilisiltana tulit luokseni ja painoit pääsi tyynylleni pääni viereen.
Kuinka viiksesi kutittivatkaan rakas, hupsu kissani.

Minä haluan tietää tarpeeksi, että pystyn valehtelemaan värikkäästi. - Mike Noonan, Kalpea Aavistus SK.

Päärynä

Lol, kirjoitinpas tuossa kolme laulua. Ja yhden periaatteessa keksin jopa melodiankin. Hyvin menee, kun päätän kirjoittaa sitten sanotaan nyt vaikka kidnappauksista ja muusikoista. Hehs.

Dance for them, my baby girl
Dance for the hungry eyes
Dance for the cruel world
You will always be mine...

Nuubialainen Prinsessa


Ohops, kuulostaapa nuo rivit hyvältä Päärynä. Joskus se luovuus vaan pulppuaa jostain :)

Miunkin pitäs kirjoittaa lupaamaani näytelmää Shakespearen kesäyön unelman pohjalta,
kun lupasin tytöille tehdä sen ja nyt sitten olis vaan jotenkin saatava oikeanlainen lataus, että näytelmä tulis kirjoitettua loppuun saakka..mistähän sen kipinän oikein sais tähän hätään?? Saattaapi olla, että neitokaiset pistävät pian äidin pään vadille, jos en saa sitä tehtyä taaskaan muutamaa riviä pidemmälle. Näytelmä on ollut keskeneräinen jo useamman kuukauden ajan ja olen vitkuttanut sen tekemistä niin monta kertaa, etten pysy enää mukana laskuissa...



Lapsissa asuu rakkaus.

"Suuret ajatukset seuraavat pienien perässä.
Ne uskaltautuvat esiin piiloistaan vain harvoin, ja tarvitsevat tuekseen suuren joukon pieniä ystäviään."

"Itselleen nauraminen on terapeauttista"

Päärynä

Hihhihii, kohta puolet levyn lyriikoista rustattuna. Ja melodiatkin alkavat varmaan seljetä sitten, kun meen kouluun. Kiitos kehusta, Nuubi. Kannattaa ihan kokeilla vaan jotakin. Kirjoita pakolla pari riviä, ehkä se lähtee siitä kuten mulla.

Ja jotta ette jäisi ilman mun sanoituksiani, niin näytän teille vähän lyriikoita False Bullet:sta.

I tried to smile so hard while I bled
I covered the pain in a hallow smile
For me you were all that time dead
But on the inside, I was the one who died

Nefertiti

Tai sitte kirjottaa aluksi ylös vain ideoita tai sellaisen raakileen, josta alkaa muokkaamaan ja hiomaan sitä. Mut jos ei meinaa millään lähteä, niin jos vaikka ihan jotain muuta raapustelee sinne paperille tai naputtelee koneen näytölle, kunnes alkaa jotain tulemaan. Mut älä ny tietenkään väkisin väkerrä, vaan ihan omassa tahdissa. Kai sulla on tuo näytelmä muuten olemassa, että olis mistä muokata. Sekin vois auttaa, et jos ei omana ole, niin lainaa kirjastosta ja alkaa sit muokkailla siitä jotain, mitä sitten suunnittelitkaan.

Ja Päärynä se kirjoittelee hienoja lyriikoita. Mä ajattelin yrittää jatkaa tätä, joskin mun enkunkielen taito ei ole mikään järin hyvä, että kämmejä voi olla. :)
Eilisiltana tulit luokseni ja painoit pääsi tyynylleni pääni viereen.
Kuinka viiksesi kutittivatkaan rakas, hupsu kissani.

Minä haluan tietää tarpeeksi, että pystyn valehtelemaan värikkäästi. - Mike Noonan, Kalpea Aavistus SK.

Päärynä

Nef, jos kaipaat käännösapua, niin autan ihan mielelläni :)

Säveltäminen on kivaa. Ei mulla muuta tähänväliin. Eka kappale on ehkä valmiina illalla, pitää sitten oppia soittamaan ja laulamaan se niin laitan mahdollisesti linkkiä siihen.

Nefertiti

#642
Katsotaan jos tarvii kysyä, kiitos kuitenkin tarjouksestasi. :) Mä häriköin ensin tuota miestäni, jolla on huomattavasti parempi kielipää enkun suhteen kuin mulla. :)
Jep, häiriköin miestäni ja siitä oli valtavasti apua. Toki kiitän vielä kerran lämpimästi avuntarjouksestasi Päärynä. :)
Hmm.. jos nyt hoksit, niin näpyttelin uuden jatkopalasen tuohon joulutarinaan, pahoittelusta karmeasta enkuntaidosta, toivottavasti lauseet ei menneet ihan metsään.
Ainakin ajoissa jatkan sitä, jos vaikka aatoksi saisi sen valmiiksi. :)

Ai joo ja iltaa sulle Päärynä. :)
Eilisiltana tulit luokseni ja painoit pääsi tyynylleni pääni viereen.
Kuinka viiksesi kutittivatkaan rakas, hupsu kissani.

Minä haluan tietää tarpeeksi, että pystyn valehtelemaan värikkäästi. - Mike Noonan, Kalpea Aavistus SK.

Nuubialainen Prinsessa


Lainaus käyttäjältä: Nefertiti - 09.08.11 - klo:13:16
Tai sitte kirjottaa aluksi ylös vain ideoita tai sellaisen raakileen, josta alkaa muokkaamaan ja hiomaan sitä. Mut jos ei meinaa millään lähteä, niin jos vaikka ihan jotain muuta raapustelee sinne paperille tai naputtelee koneen näytölle, kunnes alkaa jotain tulemaan. Mut älä ny tietenkään väkisin väkerrä, vaan ihan omassa tahdissa. Kai sulla on tuo näytelmä muuten olemassa, että olis mistä muokata. Sekin vois auttaa, et jos ei omana ole, niin lainaa kirjastosta ja alkaa sit muokkailla siitä jotain, mitä sitten suunnittelitkaan.

Ja Päärynä se kirjoittelee hienoja lyriikoita. Mä ajattelin yrittää jatkaa tätä, joskin mun enkunkielen taito ei ole mikään järin hyvä, että kämmejä voi olla. :)

Ahaa, Neffi sie oot näemmä ahertanut joulutarinaa, taidankin käydä lukemassa aikaansaannoksen ennen kuin yritän siirtyä katsomaan jotain leffaa hyllyn perukoita :)

Itse asiassa miulla on sitä näytelmää jo tehty useampi kuukausi sitten jonkin matkaa. Lainasin näet ko. näytelmän kirjastosta ja luin sen "iltasatuna" tytöille. Siitä sitten innostuttiin tyttöjen kanssa suunnittelemaan omaa näytelmää ns. nukketeatterina ja rupesin kirjoittamaan tuon alkuperäisen kesäyön unelman pohjalta uudistettua versiota, jossa juoni mukailee suurinpiirtein (ei täysin, varsinkaan loppupuolella) alkuperäistä, mutta sanat ovat miun omaa käsialaa. Ajattelin, että tyttöjen olisi helpompi ymmärtää helpompaa kieltä, kun Kesäyön unelman jokainen lause piti melkein selittää typyköille, jotta he pysyisivät mukana juonessa :)

Taidan laittaa tähän pienen näytteen kyhäelmästäni minäkin :)

*

Theseus: Katso kuinka perhosetkin liitelevät kauniisti kivimuurin reunoilla, on yhtä sirot siivet niillä kuin sorja vartesi Hippolyta. Enää neljä päivää jäljellä ja sen jälkeen olemme yhtä, mies ja nainen jumalten edessä vihityt. Yhtä silmää, yhtä suuta, niin katsomme sylitysten uutta kuuta. Sen kerrottu on nousevan punaisin liepein illan kajossa hääiltamme koitteessa, kuin amorin punainen sydän uuden liittomme siunaten.

HIppolyta: Voi, vaan riennä ei aika joutuin kun sitä vartoo. Tuntuu kuin iäisyys vielä olisi aikaa liittomme sinettiin. On toiveeni hartain nähdä tuo kuu, olla yhtä silmää ja suuta sylikkäin. Toive samanmoinen on kanssasi rakas herttuani.

(Hermia ja hänen isänsä Egeus saapuvat, isä retuuttaa vastaan hangoittelevaa tytärtään kädestä Ateenan herttuan eteen.)

Hermian isä: Oikein hyvää päivää! Aurinko paistaa ja ilma on kuin tuleva morsiamesi, hehkeä ja kaunis, hyvä Theseus.

Theseus: Kas, päivää. Mitä muuta kuuluu ystäväiseni?

Hermian isä: Muuten kyllä kuuluu hyvää, mutta tyttärestäni Hermiasta on nyt ollut paljon päänvaivaa. Päätin näet hänet naittaa, vaan hän alituiseen Lysander lurjuksen perään haikaa.

Hermia: Isä, minä en halua Demetriusta, tee mitä lystäät, mutta häntä en huoli!

Hermian isä: Vaiti, tyttökotiin kuuluisit, senkin typerys.

Theseus: Laki sanoo, että isäs on jumalas hyvä Hermia. Ellet niin tee, joudut arestiin loppuelämäkses, ja viikkorahoistas luopumaan.

Hermian isä: Siinäs kuulit Hermia, minä olen sinun isäs ja Jumala, niin sanoo laki Ateenan.

Hermia: Pyh! Et kyllä näytä jumalalta, kun on tuo kotikaljamahakin ja aina pyhäiltaisin, kuorsaat kuin Naapurivaaran juottosiat viinikulhosi ääressä. Sen kuulee koko palvelusväki iltansa ratoksi, ja ellen väärin ole ymmärtänyt, eiväthän jumalat kuorsaa. Et siis ole jumala, eikä sellaiset lait silloin määrää minua.

Hermian isä: Vai maha, ja juottoporsaat, kuulepas tyttö. Kohta korvaas luun napsautan ja niskavilloistas kotiin talutan, ellet pian puheistas tokene. Nieletkös häpeälliset sanasi!

Hermia: Älä nyt hikeenny, isi kulta. Pistän poikki suun, sen sanan vannon ja lupaan, oon kuuliainen tyttös, jos unohdat tämän tahtos ja katsot suopeasti Lysanderia. Ei kuuliaisempaa tytärtä löydy, jos tahtoni mun ois sun tahtos.

Hermian isä: Kuulkaa nyt, kuinka uhmaa tuo tyttö isäänsä, röyhkeä on ja nöyryyttä ivaillen kumartaa edessä. Puhuu kuuliaisuudesta, mutta kaukana on kuuliaisuus tästä tytöstä. Arestiin, sanon minä, arestiin!

Theseus: Vai näin on asiain laita, Egeus. Näen nyt, että silkkaa harmia on isän vastuu tuo. Siis sanani, kautta Ateenan lakien asetan ja päätökseen ongelman viel pakotan. Saat häitteni aattoon aikaa miettiä, oletko loppuikäsi kotisi vankina, kaunis Hermia. Vai elätkö onnellisena Demetriaan vaimona. Kaks vaihtoehtoo näin sanelen, kumpi niistä lieneekään lopulta se mieleinen.

Hermia: Vastauksen jo tiedän, mut vaikenen.


*


Ps. päärynä, mielellään kuulisin siun aikaansannoksen :)

Lapsissa asuu rakkaus.

"Suuret ajatukset seuraavat pienien perässä.
Ne uskaltautuvat esiin piiloistaan vain harvoin, ja tarvitsevat tuekseen suuren joukon pieniä ystäviään."

"Itselleen nauraminen on terapeauttista"

Nefertiti

Wau. Hienoa tekstiä Nuubialainen. Tässä hihittelin tuolle kaljamahalle ja juottoporsaille. :D
Sulta tulee aina hyvää tekstiä. Teet tuon tietenkin ajan kanssa ja kaikessa rauhassa, niin siitä varmasti tulee hyvä. :)
Eilisiltana tulit luokseni ja painoit pääsi tyynylleni pääni viereen.
Kuinka viiksesi kutittivatkaan rakas, hupsu kissani.

Minä haluan tietää tarpeeksi, että pystyn valehtelemaan värikkäästi. - Mike Noonan, Kalpea Aavistus SK.