Yleistä hölinää

Aloittaja Nefertiti, 14.02.09 - klo:13:02

« edellinen - seuraava »

Mustang

Kappas hei. :) Itse olen tässä kuljeskellut pitkin kämppää ja seurannut kiinnostuneena kissojen edesottamuksia ja tutustumisprojektia. :D Aika paljon olen noille hölmöille naureskellut. Tuosta pienestä ilmeisesti tulee vähän riesa, se on aika ylivilkas otus ja koko ajan änkemässä sohvan alle, pureskelemassa johtoja ja tekemässä muuta kaikkea, mitä en haluaisi sen tekevän. :) Mutta ihana pieni se on silti.
Mustavalkoiseen maailmaan tahdon kuitenkin palata ja huutaa: Vihaan sinua, ihminen.

Nefertiti

Kas huomenta Mustang. :)

Mä tässä roikun (nuokun :D) koneella siihen asti kun töihin pitää mennä. Kerrankin sain nukkua hieman pidempään, mut jostain syystä ei tunnu siltä. :p

Ja mitä kissoihin tulee, niin ne on ihania otuksia. Kyllä se pikkuinenkin oppii vielä talon tavoille ja jos alkaa näyttää siltä, että ne johdot vieläkin tuntuu ylikiinnostavilta, niin hiero niihin jotain pahanmakuista, kuten sitruunaa tai etikkaa tai kissakarkotetta, jota saa ihan eläin kaupoista ja ruokakaupoistakin.
Lisäks erilaisilla kissa-aiheisilla foorumeilla vois olla lisää vinkkejä millä estää pikku kisua järsimästä johtoja. Muuta aktiviteettiä onkin sit suht helppoa keksiä, kuten erilaisia leluja. Vaikka lankarulla kuulostas kivalta, niin ei sitä, sillä kattiparka voi vahingossa kuristua, jos irronnut lanka kietoutuu sen kaulan ympärille. Mut esim vessapaperi rullasta saa kätevän lelun, taitat (ei tarvi teippiä) vaan molemmat päät kiinni, kun oot ensin laittanu sisälle kissan nameja tai jotain muuta hyvää ja tökit vähän reikiä, et kissa haistaa herkut. Siinä on kissalla vähän aikaa tekemistä, kun miettii, miten saada namit ulos sieltä rullasta.
Tälläsia vastaavia leluja saa kyllä eläinkaupastakin ja niistä on iloa sit molemmille kisuille, jos vain ymmärtävät niiden päälle, toisin kuin mutsin katti. Tai no ymmärtäs sekin jos lelun sisälle laittaa kissanminttua. :D
Ja se sohvan alle könyäminen, no ei se sitten isompana sinne enää mene, kun kerran jää jumiin. Mikäli siis ei ole niin paksupäinen tapaus, että pitää ängetä vaikkei mahtus. Toinen on taas sit se et änkeät koko sohvan alusen täyteen jotain niin, ettei sinne pääse mistään menemään, vaikka kuinka yrittäs.
Mut kun pikkukisu tuosta kasvaa ja se toivon mukaan tulee hyväksi kaveriksi vanhemman kisun kanssa, niin kyllä ne molemmat vielä keksii yhdessä kaikkia mukavia kiusoja sulle. :D
Eilisiltana tulit luokseni ja painoit pääsi tyynylleni pääni viereen.
Kuinka viiksesi kutittivatkaan rakas, hupsu kissani.

Minä haluan tietää tarpeeksi, että pystyn valehtelemaan värikkäästi. - Mike Noonan, Kalpea Aavistus SK.

Mustang

Itse oon kokenut suihkepullolla rankaisun hyväksi ja lukenutkin, että se on hyvä keino. Jätti pikkuinen johdot jo loppuillaksi rauhaan. :) Ihanaa vilinää on tyuonut pikkuinen mukanaan. :) Ei vain ole oikein tottunut tuollaiseen pahisteluun, kun vanhempi kissa oli jo 5 kk, kun se tuli meille, eikä sitä ole ikinä johdot eikä muutkaan kiinnostaneet. :) Meillä on kyllä pari kissakirjaa, joista toinen on rotukirja ja toinen eräänlainen käytösopas, jossa kerrotaan, miksi kissa tekee niinkuin tekede ja miten pahoja tapoja voi kitkeä pois. :)
Mustavalkoiseen maailmaan tahdon kuitenkin palata ja huutaa: Vihaan sinua, ihminen.

Nefertiti

No kyllä se pikkukisu siitä vielä asettuu. Kunhan kokeilee ensin rajojaan. Voi olla, että keksii vielä tulevaisuudessa sulle paljon kaikkea kivaa jäynää, kuten varpaiden pureskelu ja kukkien syöminen. :D
Mutta kyllä kissat on ihania ja osaavat halutessaan olla todella mukaviakin. Esimerkiksi lohduttaa silloin kun on paha mieli. :) Mikään ei sillon tunnu ihanammalta kuin kissan pehmeä kehräys ja lempeä puskeminen. :)
Eilisiltana tulit luokseni ja painoit pääsi tyynylleni pääni viereen.
Kuinka viiksesi kutittivatkaan rakas, hupsu kissani.

Minä haluan tietää tarpeeksi, että pystyn valehtelemaan värikkäästi. - Mike Noonan, Kalpea Aavistus SK.

Julle

Kissat on parhautta! Ainaki omasta mielestä... Täällä on pari vuotinen kolli nimeltä Paavo! Oma wanha kissa kuoli mun oven eteen... Se tuntu, ja tuntuu edelleen helvetin pahalta.(anteeksi kielen käyttö)Mutta se sama kissa (lulu) synnytti ensimmäiset pennut mun sänkyyn... :) Ikävää, mutta hellyyttävää, ja samallla kaunista. Monesti oon nähny saman näköisen kissan vanhoilla koti nurkilla... Oon aina ajatelliu, että lulu tuli kattoon meitä... :)
Kari Tapio on Äijä!

Mustang

Viime yönä oli vähän mielessä ton pikku-Oskarin kanssa, että mistä sen voi sammuttaa, kun pikkutyyppi alkoi kolistelemaan ja leikkimään ja jahtaamaan jalkoja, kun piti mennä nukkumaan. Tänään taitaa olla sama ralli, nyt kissat on nukkuneet muutaman tunnin ja alkavat hiljalleen virkistyä. Kaikesta huolimatta ihania otuksia molemmat. :)
Mustavalkoiseen maailmaan tahdon kuitenkin palata ja huutaa: Vihaan sinua, ihminen.

Nefertiti

Sun on vaan oltava tiukkana pikku Oskarille ja näytettävä sille rajat. Kyllä se vielä oppii, että kun sä menet nukkumaan, niin kissat menee kans nukkumaan. Toinen mikä vois rauhottaa, on sellanen älypeli minkä kanssa pakertaessa sillä menee pitkän aikaa. Siis sellanen mistä saa palkkioks namin, kun sen saa auki. Sellasen voi onneks tehdä itsekin(tulee halvemmaks) vaikka siitä vessapaperirullasta.

Tänään pitäis mennä veljen luo synttäri kahville. Sillä kyllä oli ne synttärit eilen, mutta halusi pitää kahvittelut tänään. Tosin täytyy kattoa, et onks mulla nyt kunnon nuhaa, vaiko vain allergista. Ei muuten, mut viikolla joutuu usein pyörii pölysissä paikoissa, eikä golffien tilat taida ainakaan homevapaita olla. Ainakin kellaritilat haiskahtaa vahvasti ummehtuneelle ja toisessa paikassa paskalle. Jotain kai jääny rakenteisiin tms, kun se on tehty vanhan navetan tiloihin. Lisäks parissa kotikohteessa on lemmikkejä.
Ei mulla mitään niitä lemmikkejä vastaan oo, mä tykkään kissoista ja koirista, mutta kun olen allerginen. :p
Mä en haluais olla allerginen.

Hm... Sulla on vissiin kisujen kans pitäny niin kiirusta, ettet oo ehtiny tarinoida, jatkotarinoihin. Lienet kai huomannut, että naputtelin siihen eilen jatkoa, kun tuo avokin kone suvaitsi toimia. Oma kone on avokin kaverilla huollossa ja toivon mukaan tulee kuntoon. Avokin kone levis tänään. Rutisee koko ajan jostain virheestä käynnistyksen yhteydessä, joten nyt oon meidän vanhalla ärsyttävän hitaalla läppärillä.
Katon, jos tällä vois naputella jatkoa johonkin muuhun jatkikseen, kuten vaikkapa Sonyaan tai Némiriin. :)
Voi kun sais sen oman koneen pian takas. Tosin pitää sanoa avokille, et nettipiuha levis. Tai siis se systeemi siinä piuhanpäässä mikä laitetaan koneeseen. :p

Mut roikun sit muuten tässä koneella tai meen olkkariin kokoamaan 1000-palan hevosaiheista palapeliä. :)
Eilisiltana tulit luokseni ja painoit pääsi tyynylleni pääni viereen.
Kuinka viiksesi kutittivatkaan rakas, hupsu kissani.

Minä haluan tietää tarpeeksi, että pystyn valehtelemaan värikkäästi. - Mike Noonan, Kalpea Aavistus SK.

Mustang

Mulla kanssa lahosi 2 konetta ihan lyhyen ajan sisään viime vuonna. Oli aika inhottavaa, kun hoidan erinäisiä vastuutehtäviä ja kaikki tiedot meni ja piti tehdä kaikki alusta. Ei sitä oikein oleta, että molemmat koneet menee rikki, joten tiedot ei olleet misdsään muualla enää.

Ja tuohon ajanpuutteeseen, treenikausi alkoi taas ja työt tottakai verottaa. Saa nähdä miten tämä tästä lähtee rullaamaan. Mutta kiva, kun joku edes kirjoittelee. :)
Mustavalkoiseen maailmaan tahdon kuitenkin palata ja huutaa: Vihaan sinua, ihminen.

Nefertiti

Joo no mä oon tässä melkein tunnin tapellu tän perhanan läppärin kans, kun tuntuu, ettei tahdo millään toimia. Jökittää vaan. Pitänee varmaankin tehdä levyn eheytys ja siivous. Tosin voi olla että tää XP-vie enemmän tilaa, kuin avokki oletti. Saa kyllä laittaa tähän vaikka sitte 98, joka pyörinee tässä paremmin, eikä vie ihan niin paljon tilaa.
Eilisiltana tulit luokseni ja painoit pääsi tyynylleni pääni viereen.
Kuinka viiksesi kutittivatkaan rakas, hupsu kissani.

Minä haluan tietää tarpeeksi, että pystyn valehtelemaan värikkäästi. - Mike Noonan, Kalpea Aavistus SK.

Mustang

Tietokoneista on kyllä paljon harmia. Ei voi muuta sanoo.  Ja teknologia muka helpottaa elämää.
Mustavalkoiseen maailmaan tahdon kuitenkin palata ja huutaa: Vihaan sinua, ihminen.

Nefertiti

Nyt (koputtaa puuta) tää läppäri tuntus olevan yhteistyökykyinen. :)
Ai niin, iltapäiviä Mustang. :)

Mä tässä datailen jonkun aikaa, ennen kun meen käymään kaupassa. Pitää hakea huomiseks aamiaista ja tälle päivälle syötävää. :)
Eilisiltana tulit luokseni ja painoit pääsi tyynylleni pääni viereen.
Kuinka viiksesi kutittivatkaan rakas, hupsu kissani.

Minä haluan tietää tarpeeksi, että pystyn valehtelemaan värikkäästi. - Mike Noonan, Kalpea Aavistus SK.

Mustang

Itse odottelen kahvivieraita. :) Rääpitään synttärinaposteltavat pois. :)
Mustavalkoiseen maailmaan tahdon kuitenkin palata ja huutaa: Vihaan sinua, ihminen.

Nuubialainen Prinsessa

Lainaus käyttäjältä: Mustang - 05.09.10 - klo:17:50
Itse odottelen kahvivieraita. :) Rääpitään synttärinaposteltavat pois. :)

Mitä mitä, onko jollakin synttärit.. :)


Tuohon kissa-aiheeseen päätin sitten minäkin kommentoida. Meidänkin pennut olivat tosi rasavillejä aluksi  ja pistivät paikat sekaisin hetkessä. Meillä siis sotkun räjäyttivät yhdessä kissat ja tytöt :D Tuntuu, että iltahämärä aktivoi jotenkin kissojen vireystilan. Meillä pennut alkoivat pikku hiljaa rauhottumaan, kun pääsivät ulos purkamaan pahimmat energiansa..tulevat nyt sitten sisätiloihin vaan nukkumaan ja syömään eli ei enää ongelmaa yöriehumisten suhteen.

Mie tein jotain tosi alhaista kun joskus menetin hermoni pentujen kanssa. Naukuivat ja raapivat kodinhoitohuoneen ovea yön pimeällä, enkä voinut päästää niitä irti yläkerran keskeneräisyyden vuoksi, joten sain tarpeekseni ja kannoin naukujan vesihanan alle..tuli kerralla puhdas ja hiljainen kissa..sain tämän anteeksi, vaikkakin sillä hetkellä katti loi varsin häijyjä mulkaisuja huoneen nurkasta turkkiaan nuollessaan..

Kissat on ihania, ne ovat pehmeitä ja suloisia..ja ihanan uteliaita..aina jaloissa kehräämässä..

Lapsissa asuu rakkaus.

"Suuret ajatukset seuraavat pienien perässä.
Ne uskaltautuvat esiin piiloistaan vain harvoin, ja tarvitsevat tuekseen suuren joukon pieniä ystäviään."

"Itselleen nauraminen on terapeauttista"

Mustang

Sanoppa muuta. :) Kissat on kyllä jotakin mahtavaa. Toisaalta ihana saada vähän vauhtia tähänkin kämppään, nuo kaksi on jo hyvät kaverukset, vaikka oma kissa on aina ollut isolla varauksella muita kissoja kohtaan.

Itselläni oli jokin aika sitten synttärit, samaten pikkuveljelläni. Meillä on vuosi ja kaksi päivää ikäeroa. :)

Tänään hain kotiin uuden ihanan auton. :)
Mustavalkoiseen maailmaan tahdon kuitenkin palata ja huutaa: Vihaan sinua, ihminen.

Nefertiti

#224
Myöhäiset synttäri onnittelut Mustang. :)
Meikäläinen saa odottaa omia synttäreitä kevääseen, mut broidin synttärit oli tuossa lauantaina ja kuten aiemmin kerroin oli sen verran räkänen olo, etten sitten mennykään, ettei veljen vaimo tuu kipeeks. Se kun, veljen vaimo siis, on raskaana, niin ei oo hyvä olla kipeä samaan aikaan.
Tässä oon nyt vähän huonosti netissä, kun oma kone on vielä siellä kaverilla huollossa ja avokin kone sano toimintasopimuksen irti, joten tällä läppärillä tosiaan mennään ja tämä on raivostuttavan hidas. :p Joskus tuntuu, että tän toiminta riippuu kuun asennosta tai siitä, et millon tätä satuu vaan huvittamaan. :p

Mut siitä oon samaa mieltä, et kissat on mahdottoman ihania olentoja, siis sillon kun eivät ole pahanteossa. :)

p.s te voitte kumpi vain jatkaa noita jatkotarinoita ihan rauhassa, kun mä en nyt varmaan pitkään aikaan pysty sitä tekemään.
Eilisiltana tulit luokseni ja painoit pääsi tyynylleni pääni viereen.
Kuinka viiksesi kutittivatkaan rakas, hupsu kissani.

Minä haluan tietää tarpeeksi, että pystyn valehtelemaan värikkäästi. - Mike Noonan, Kalpea Aavistus SK.