Musiikki

Aloittaja Floora, 28.08.07 - klo:15:43

« edellinen - seuraava »

Floora

Ajattelimpa aloittaa yleisen ketjun musiikista! Tänne saa listata lemppareitaan ja keskustella musiikista ja kertoa mielipieitään ja pohdiskella musiikin syvimpiä syövereitä ja ja ja.. taisi mennä perille :)
Strange but not twisted

Mina

Jeij.. yks lemppariaiheista. Eli lempibändejä ovat Marilyn Manson, Cradle of Filth, Dimmu Borgir, Sentenced, Sonic Syndicate, Teräsbetoni, Pain, Lordi, Aslan Faction, :Wumpscut:, Andraculoid, Shade Empire, MyGRAIN, Lacuna Coil etc etc. Eli raskaamman puolelle mennään :D Ja mun mielipide on (ei saa nyt sitten ruveta haukkumaan tms.) että Antti Tuisku etc. teinipopparitähdet sais painua jonnekkin todella kauas.. metalli ja hevi kunniaan! :D Kertokaa kaikki muutkin ihmeessä mielipiteitä ja lempapreita, myös ketjun aloittaja ;)
If only I had a heart it would break - Oh sure

Floora

Jep jep eli omia lemppareitani on myös raskaamman sarjan musiikki tosin kuuntelen mielelläni myös kaikkea muuta.. no ok en IHAN kaikkea muuta =/ iskelmä m.m. kun ei vain uppoa! Tosin se on jostain kumman syystä niin että esim. konemusiikinkin puolella raskaampi trance ja "dark" trance on enempi meikäläisen makuun.

Nimetäkseni joitakin yhtyeitä niin jonkin asteista tuotantoa löytyy bändeiltä System of a Down, Metallica, Korn, Dimmu Borgir, Muse(vanhempi tuotanto), Foo Fighters, Guano Apes, Nightwish (siis silloin kun se ei vielä ollut poppia) iki-ihanat vanhat ja vielä vähän vanhemmat rock-klassikot =D isi opetti

Kuuntelen myös konemusiikkia ja tanssimusiikkia mutta tanssimusiikissa ei löydy suosikkia, vaan yleensä se mitä nyt sattuu sillä hetkellä soimaan ja sitäkin yleensä vain tanssilattialla, rakastan tanssimista. Konemusiikista taas muuten kuuntelen goaa, psytrancea, hc:tä ja suosikkeihini kuuluvatkin Proteus (njäh njäh tietty), Neon, Nomic, Infected Mushrooms ja Shpongle. Joskus jaksoin juosta reiveissäkin mutta se on jostain syystä jäänyt lähes kokonaan pois, en kyllä toisaalta tajua miksi.
Niin ja kaikille teille ennakkoluuloisille stereotypioiden ystäville: ei en käytä enkä ole koskaan käyttänyt/kokeillut minkään asteisia huumausaineita niin kauan kuin kahvia tupakkaa ja alkoholia ei lasketa, musiikki on parasta ja nautin siitä huumasta minkä rytmi saa aikaiseksi, edes alkoholia ei nopeatempoisen tamppaamisen ohessa jaksa tai kiinnosta juoda.

Musiikki on aika pitkälti mielialan mukaan menevää näin muuten. Välillä hempeilen Coldplayn hitaiden mukaan, toisaalta taas purkaan siivouspaineitani Dimmun "tahtiin".

Strange but not twisted

Nuubialainen Prinsessa


musiikki on parasta ja nautin siitä huumasta minkä rytmi saa aikaiseksi, edes alkoholia ei nopeatempoisen tamppaamisen ohessa jaksa tai kiinnosta juoda.

Musiikki on jotain mikä saa sydämen jyskyttämään joskus nopeammin ja mielialan vaihtelemaan laidasta laitaan. Minäkin rakastan tanssimista, mutta selvinpäin en ilkeäisi mennä baariin tanssimaan. Sen verran ujonpuoleinen olen, vaikka sitä ei saattaisi ulkoapäin välttämättä edes huomata. Joskus sitä villiinnyttiin nuorempana niin baarissa, että hieman nolotti seuraavana päivänä muistella miten antaumuksella tuli tanssittua. Se tunne on jotain mitä mie nykyään baarireissuista vain kaipaan, siellä tanssilattialla suljin silmäni ja annoin rytmin kulkea vartalon läpi, se tempasi mukaansa. Kaikki muu ympäriltä hävisi, oli vain minä, ystäväni ja musiikki.

Kotona sen sijaan tanssin ja otan tyttöni tanssimaan mukaan. Saattas näyttää hassulta ulkopuolisen silmin, jos näkisivät miut laulamassa ja tanssimassa musiikin tahtiin muksujen kanssa. Meillä on muutenkin musikaalinen perhe kun tytöt esittää barbie elokuvien musikaali ja tanssikohtauksia leikeissään, mie soittelen joskus sähköurkuja ja opetan tytsyjä soittamaan ja tyttöjen isä oli nuorempana bändissä& lauloi ja sanoitti lauluja.






Lapsissa asuu rakkaus.

"Suuret ajatukset seuraavat pienien perässä.
Ne uskaltautuvat esiin piiloistaan vain harvoin, ja tarvitsevat tuekseen suuren joukon pieniä ystäviään."

"Itselleen nauraminen on terapeauttista"

Floora

Hmmh.. mitenkähän olen unohtanut mainita Massive Attackin täällä tyystin. Noh jokatapauksessa siinä on myös yhtye jota mielelläni kuuntelen mutten aina. Massive Attackin musiikki on sellaista "oman mielentilansa" vaativaa musiikkia. Itseltäni löytyy vain Mezzanine ja pidänkin vanhemmasta tuotannosta enempi. Vanhempi tuotanto kolahtaa minuun monessa muussakin, olenkohan jäänyt jumiin johonkin aikakauteen. Ei nyt sentään =) ysärit ja kasarit ei vaan uppoo!
Strange but not twisted

Nefertiti

Mulla ei oo varsinaisesti mitään tiettyä mitä kuuntelisin, vaan kuuntelen aika lailla melkein kaikkea.
Elokuvamusiikkia kuuntelen paljonkin ja sieltä taas löytyy kaikkea laidasta laitaan, paisti örinämusaa, joka ei kiinnosta tippaakaan ja kuulostaa korvissani vain hel**etilliseltä mökältä.
Mutta siis muhun uppoo niin klassisempi musa, kuin myös poppi ja vähän tuo hevikin, tai siis ainakin Nightwish:in vanhempi tuotanto on hyvää, ja se on enempi sellaista hevin, klassisen ja oopperan sekoitusta, joka kuulostaa aika upealta. Harmi vain, että Turunen potkittiin pois bändistä, mutta jos ei kommunikointi pelaa ja vikaa kummassakin osapuolessa, niin ei kai siinä sitten muu oo auttanut.
Mä yleensä valitsen kuuntelemani musan sen mukaan millä fiiliksillä oon, mutta yleensä esim. töissä kuuntelen vaa sitä mitä radiossa sattuu soimaan, vaikka jotkut biisit saa aikaan voi ei tuo p**a taas -fiiliksen, etenkin jos tulee näitä teinipoppia tai brinneytä, joka ei vois vähempää kiinnostaa ja on enemmän pelkää jytkettä ja alusvaatemainosta kuin musaa.
Eilisiltana tulit luokseni ja painoit pääsi tyynylleni pääni viereen.
Kuinka viiksesi kutittivatkaan rakas, hupsu kissani.

Minä haluan tietää tarpeeksi, että pystyn valehtelemaan värikkäästi. - Mike Noonan, Kalpea Aavistus SK.

Mina

Mitenpä multakin mahto unohtua The Kovenant ja varsinkin sen levy Animatronics. Upea. Ja samoin just toi Nightwishin vanhempi tuotanto.. ei ole Tarjan voittanutta, mut jos todellakin niin törkeesti käyttäytyi kuin pojat väittivät niin eipä heillä paljon vaihtoehtoja ollut :(
If only I had a heart it would break - Oh sure

Kirke

Minä kuuntelen enimmäkseen ns. vanhaa musiikkia menneiltä vuosikymmeniltä. Suosikkejani ovat Europe, The Ramones, Janis Joplin jne. Europe fani olen ollut jo monta vuotta mutta nämä edelliset ovat tulleet tämän vuoden puolella. Pukeutumistyylininkin on nostalginen, kaverit kutsuvat hipiksi.

Nemesis

Mhörr... musiikkimakuni on melko laaja, vähän sitä sun tätä sieltä sun täältä, mutta tietysti on lemppareita ja niitä inhokkeja mitä en mitenkään siedä (typerä teinipoppi ja iskelmät).

Led Zeppelin on yksi ehdottomista suosikeistani. Niiden musiikki on vaan mielestäni jotakin niin uskomatonta ja rakastan Jimmy Pagen kitarasooloja yli kaiken. :) Toinen suosikkini on Olivia Lufkin jolta löytyy tuotantoa niin englanniksi kuin myös japaniksi, mutta pidän englanninkielisistä lauluistaan enemmän. Lufkinin kappaleet on sellaisia huumaavan kuuloisia ja eniten niissä rakastan lyriikoita, ne on usein ihan kuin suoraan omia ajatuksiani. :D
Muita suosikkeja ovat Bleak, Korn, Muse, Three Days Grace ja System of a Down.

Pidän japanilaisesta ja korealaisesta musiikista myös paljon, erityisesti seuraavista: BoA, Lena Park, Kotoko, Ayumi Hamasaki ja Hikaru Utada.

Suomalaisista suosikeista pitää mainita Leevi and the Leavings, Yö ja CMX. :)

Nuubialainen Prinsessa


Kun mainitsit tuon Yön Nemesis, niin täytyypä hehkuttaa, että olen menossa piakkoin katsomaan Yön keikkaa :)
Lapsissa asuu rakkaus.

"Suuret ajatukset seuraavat pienien perässä.
Ne uskaltautuvat esiin piiloistaan vain harvoin, ja tarvitsevat tuekseen suuren joukon pieniä ystäviään."

"Itselleen nauraminen on terapeauttista"

Nemesis

Lainaus käyttäjältä: Nuubialainen Prinsessa - 07.11.07 - klo:23:05

Kun mainitsit tuon Yön Nemesis, niin täytyypä hehkuttaa, että olen menossa piakkoin katsomaan Yön keikkaa :)

Pööh, kateeksi käy, pääsisinpä minäkin. ;)

Pitääkin muuten lisätä tuohon listaani vielä Entwine. En ollut kuullut koko bändistä ennen kuin muutama viikko sitten siskoltani, mutta heti kahden kappaleen jälkeen jäin ihan koukkuun. :D

Mina

Pakko tännekin jättää edittaamatta ja laittaa suoraan uutta viestiä.. :D Elikkäpelikkä, tuli nuista Flooran jutuista mieleen itelleki, ett konemusiikkiakin kuuntelen (jo mainitut Aslan Faction, :Wumpscut: ja Andraculoid), mutta ei oikein muutakuin Darkwave uppoa.. Nyt uusia suosikeita on [:SITD:], The Retrosic, Tamtrum, Ayreon ja Tactical Sekt. Ikinä tuollasista kuullukkaan, mutta onneksi kaverilla oli koneella ja soitti näitä kys. bändejä minulle, ja kun kotia pääsin niin armoton imuttaminen netistä ja kiroilu kun mokomat eivät heti ladanneetkaan :D Niin, tunnustan, lataan musiikkia netistä, aika paljonkin. Ei vaan löydy rahaa ostaa kaikkia, tosin lempparimetallibändien levyt ostan aina, mtn halpakopiopoltettuja en siinä tue :D
If only I had a heart it would break - Oh sure

Floora

Lainaus käyttäjältä: Mina - 22.11.07 - klo:14:46
Pakko tännekin jättää edittaamatta ja laittaa suoraan uutta viestiä.. :D Elikkäpelikkä, tuli nuista Flooran jutuista mieleen itelleki, ett konemusiikkiakin kuuntelen (jo mainitut Aslan Faction, :Wumpscut: ja Andraculoid), mutta ei oikein muutakuin Darkwave uppoa.. Nyt uusia suosikeita on [:SITD:], The Retrosic, Tamtrum, Ayreon ja Tactical Sekt. Ikinä tuollasista kuullukkaan, mutta onneksi kaverilla oli koneella ja soitti näitä kys. bändejä minulle, ja kun kotia pääsin niin armoton imuttaminen netistä ja kiroilu kun mokomat eivät heti ladanneetkaan :D Niin, tunnustan, lataan musiikkia netistä, aika paljonkin. Ei vaan löydy rahaa ostaa kaikkia, tosin lempparimetallibändien levyt ostan aina, mtn halpakopiopoltettuja en siinä tue :D

Oih tahtoisin niin itsekin uusia nimiä kyseisestä genrestä mutta koska albumit on hankalia saada muualta kuin erikoistuneista levyliikkeistä (ja silloinkin yhden hyvän kappaleen takia ostettava koko levy) niin kannattavinta olisi imuttaa ne netistä mutta ah ja voi.. kaukana ovat jo ajat kun oli kone ja netti ja mese ja mp3 lista ja rajattomat mahdollisuudet uusiin tuulahduksiin. :/ En kyllä ymmärrä miksi mutten oikein toivoisi konetta kotiini, harmitti jo se hiaano kallis uus telkkari mikä hankittiin kun kaikki vapaa-aika menee sisällä sen tuijotteluun. Minulla taitaa muutenkin olla jokin sisäänrakennettu askeettisuuden kaipuu mitä elämäntyyliin tulee, kaitpa se johtuu siitä että on pienestä pitäen joutunut pärjäämään hyvin vähällä. Noh joo, ilman konetta on ainakin levyjen osto lisääntynyt aiiikas reippaasti. Tän hetken suosikeihin kuuluu The Killersin 'Tranquilize', ensin en pitänyt sitä(siis se biisi), sitten sain otteen siitä paksusta olemuksesta ja ei aikaakaan kun rupesin jo kaipailemaan sitä. Radiosta kun voin sen vain kuulla niin...
Strange but not twisted

mitternacht

Jee, vähän mä tykkään musiikista.
Kuuntelen melkein kaikenlaista, eniten suomirockia.
Elikä lempibändeihin, mitä ensimmäisenä mieleen tulee, kuuluvat Apocalyptica, Apulanta, Biosphere, CMX, Dawn of solace,
Dead can dance, Dingo, Gothica, Hanoi rocks, HIM, Közi, Lapko, Leevi and the Leavings, Maj Karma, Malice in Wonderland, Malice Mizer, Moi dix mois, Moonspell, Negative, Nickelback, Slipknot, Summoning, Steen1, The 69eyes, The Beatles, The tea party ja Zen Café.
Rahani on siinä määrin kuolevaista, että omistan vain yhden CD:n, Maj Karman Ukkosen, enkä suunnittelekaan ostavani enempää. Keikoilla en käy, eikä ikääkään ole niin paljon, että suosituimpiin ja legendaarisimpiin mestoihin pääsisin.

Mina

Jos Floora löydät jostain erikoislevyliikkeestä Tactical Sektin Syncope-albumia, niin suosittelen ellei sulla jo sitä ole. Koko levy erittäinkin kuunneltava :)
If only I had a heart it would break - Oh sure