Vanhat koulukirjoitelmat

Aloittaja Killahead, 01.01.09 - klo:14:20

« edellinen - seuraava »

Killahead

Eli vanhoja kirjoitelmia, mitä on kirjoittanu koulussa joskus ala-asteella.
Itte oon kirjottanu tälläsiä eka- ja tokaluokilla (mukana kirjotusvirheet):

ELÄMYKSIÄ NARNIA TEATTERISSA
Valot olivathienot esimerkiksi punainen ja sininen keltainen olimyös hieno. vihreä oli hieno mutta kuitenkin kaikki olivat hienoja vaoja. Keltaisetvalorenkaat olivathienoja ja oranssi. Sininen ja punainen olivat hienoinmat värit ja keltainen mutta myös oranssi. ja vihreä ja ruskea kaikista hienoimmat värit ovat sinine, keltainen ja oranssi ja vihreä vihreät valot olivat hienoja

DINO
Olipa kerran dino se syö kaiken elävän joka sen eteen sattuu. Eikä sitä voi tappaa, jos sen yrittää tappaa ei kerkeä tehdämitään niin on jo pää poikki.
LOPPU

KUMMITUKSEN SEIKKAILU
Olipakerran kummitus Joka oli iso ja kammottava joka meni linnaan. sitten se löysi piikkipallon.
LOPPU

ÖRKKI, OOO, ÖÖÖ JA III
Olipa kerran Örkki, Ooo, Ööö ja Iii ne asuivat hämeen linnassa ja ne kummittelivat siellä. Kaikki ihmiset lähtivät karkuun. Oliniillä myös hirviökoira Max, ne söivät eläimiä.
Kun on korviaan myöten kusessa on parempi pitää suunsa kiinni.

Nemesis

Kiva idea ja hauskoja tarinoita. :D Tässä pari kolmannella luokalla kirjoittamaani juttua kirjoitusvirheineen päivineen:

Oli kerran pieni itsepäinen tyttö nimeltä Saara. Hän oli menossa siivoamaan ullakkoa. Tyttö ei uskonut lainkaan kummituksiin. Hän ei kuitenkaan tiennyt että ullakolle oli parisukupolvea sitten kuollut vanha mies. Miehen kummittelusta sai tietää hänen poikansa. Kummitus näyttäytyy kahdeltatoista yöllä vanhalla maatilalla. Sillä on punaiset mulkosilmät ja liidunvalkoiset kasvot. Hänen hiuksensa ovat harmahtavat. Sen iho on kiiltävän rasvainen, kynnet ovat kellertävät ja se kantaa lyhtyä josta kajastaa himmeä valo. Saara meni ullakolle yöllä. Hän näki nurkasta valoa ja meni nurkkaan siellä istui se mies rotta suussa. Saara juoksi ovelle nappasi kirjan ja heitti sen mutta se tuli oven alta Saaran eteen. Saara meni pihalle lukemaan kirjaa. Siinä kerrottiin siitä aaveesta joka on vintillä. Siinä kerrottiin minkä näköinen se oli. Saaraa alkoi tuo kiinnostaa ja hän luki lisää: Se vaikeroi aina tallissa ja navetassa ja se teurastaa joka yö neljä lehmää ja kaksi hevosta. Se kummittelee koska se kuoli saunan romahdettua raunioihin ja jos talo rikotaan niin se tuhoaa rikkojansa. Se lopettaa kummittelun jos saunan rakentaa uudestaan. Muutataan pois, Saara sanoi äidilleen. Niin muutammekin koska talo on liian vanha ja sauna rakennetaan uudestaan. Viiuh! Mitä nyt? Ei mitään. Loppu

Vanhan kirstun salaisuus
Sirkka niminen tyttö oli erään laisessa museotalossa jossa oli kaikkea vanhaa ja jossa tehtiin kaikenlaista vanhoilla tavoilla. Kun hän kierteli huoneissa hän näki paljon vanhoja esineitä. Eräässä huoneessa oli pölyinen arkku. Eräänä päivänä kun Sirkka koitti avata kirstua, huusi eräs nelikymppinen työntekijä ettei kirstua saa avata. Kun nelikymppinen työn tekijä oli mennyt Sirkka avasi kirstun. Hän löysi sieltä suuren paketin. Paketissa oli lakanoita mytyssä. Sirkka otti kaikki lakanat erotteli ne toisistaan ja löysi paperin joka näytti koulun kokeelta, vanhalta kokeelta. Hän näki että se oli Birgitta Åmen nimisen tytön koe jossa on nelonen. Hei, hetkinen. - Birgitta Åmen on se nelikymppinen nainen täältä, Sirkka ajatteli laittaessaan koetta takaisin. Ei ihme, ettei hän anna avata kirstua.


Nuubialainen Prinsessa



Onpas hieno idea:)
Vanhoista koulukirjoituksista tulee aina hyvä mieli.

Harmi kun on kaikki tavarat jätesäkeissä ja laatikoissa, enkä tiedä missä kaikkein vanhimmat kirjoitukseni mahtavat olla..
Jossain on runo ihmemies MacGayverista. Se kun oli niin taitava ala-asteelaisen pikkutytön silmissä joskus vuonna keppi ja risti :)


Lapsissa asuu rakkaus.

"Suuret ajatukset seuraavat pienien perässä.
Ne uskaltautuvat esiin piiloistaan vain harvoin, ja tarvitsevat tuekseen suuren joukon pieniä ystäviään."

"Itselleen nauraminen on terapeauttista"

Nefertiti

Mä saattaisin myös laittaa omia tarinoitani, mutta ne on kadonneet tai joutuneet roskikseen tai jotakin, enkä tiedä enää missä ne ovat. En itseasiassa muista mistä silloin kirjoitin, mutta yleensä jostakin muusta, kuin mitä oli aiheet, koska aiheet oli yleensä tosi tylsiä, enkä mä saanu niistä koskaan mitään aikaiseksi.
Ai mutta muistan hämärästi tarinan jossa päähenkilö oli vähäksi aikaa muuttunut hiireksi ja sitten toisessa joutuu porukka aikakoneella jurakaudelle konnien takia, mutta sekin tarina taisi päättyä hyvin. Mutta itse tarinat on siis hukassa, enkä näin ollen pysty niitä vanhoja räpellyksiä tänne laittamaan.
Eilisiltana tulit luokseni ja painoit pääsi tyynylleni pääni viereen.
Kuinka viiksesi kutittivatkaan rakas, hupsu kissani.

Minä haluan tietää tarpeeksi, että pystyn valehtelemaan värikkäästi. - Mike Noonan, Kalpea Aavistus SK.

Killahead

(mukana kirjoitusvirheet)

Päiväni dinosauruksena
Aamulla kun heräsin olin dinosaurus. Söin aamiaiseksi Tarja Halosen, Paavo Lipposen ja Erkki Tuomiojan. Sitten menin nukkumaan ja kun heräsin olin afrikassa. Sitten talloin kaikki talot muussi letuiksi. Sitten menin syömään ja sitten join kaiken veden. Sillä aikaa kun nukuin kuulin outoa surinaa joku vei minua johonkin paikkaan. Mutta se paikka oli eläin tarha. Silloin hyppäsin rekan lavalta.
LOPPU!

Päiväni
Maanantaina olin ostanut lohikäärmeen lemmikki eläinkaupasta. Mutta en saanut hoito ohjeita, ja sillä aikaa lohikäärme söi kaikki murot. Kun tein läksyjä, huomasin sen, se oli syömässä jälkiruokaa. Sitten se joutui pihalle ja oli siellä lopun päivän. Yöllä vein sen sisään nukkumaan. Ja annoin ruokaa sille, ettei sille tulisi yöllä nälkä. Mutta sille tuli jano ja se joi kymmenen pullollista simaa. Ja sitten se meni nukkumaan ja me saimme nukuttua yön loppuun.
LOPPU!

Kun on korviaan myöten kusessa on parempi pitää suunsa kiinni.