Tim Burton's: The Nightmare Before Christmas

Aloittaja Floora, 03.09.07 - klo:13:45

« edellinen - seuraava »

Floora

Kuka nähnyt elokuvan? Oma ehdoton lempparini johon ihastuin heti kun sen kymmenisen vuotta sitten ensimmäistä kertaa näin. Nyt sain mieheltäni sen pari vuotta sitten joululahjaksi =D mielipiteitä!?!
Strange but not twisted

Nemesis

Joo! Ihana elokuva, en paljon muuta osaa sanoa. :) Siinä on jotain niin suloista ja Jack Skellington on niin höpsö ja jotenkin omituisella tavalla ihana. :D Juoni on loistava ja elokuvassa on ihanat musiikit. Yksi lemppareistani!

Nefertiti



Omistan ko. leffan ja pidän siitä. Siinä on jotekin sellaista ihanaa kieroa mustaa huumoria. :)
Samaa sarjaa on tuo Corpse Bride, jonka katsoin ihan vain siksi, että tiesin että yhtenä ääne sattui olemaan Christopher Lee. Pidin leffasta, koska siinäkin oli sellaista kieroa mustaa huumoria ja muutekin tehty silleen, että elävät näyttää enempi kuolleilta ja värittömiltä kuin kuolleet. Muuten jotenkin se pastori Galswells on melko lailla C.L:n näköinen. :D

Eilisiltana tulit luokseni ja painoit pääsi tyynylleni pääni viereen.
Kuinka viiksesi kutittivatkaan rakas, hupsu kissani.

Minä haluan tietää tarpeeksi, että pystyn valehtelemaan värikkäästi. - Mike Noonan, Kalpea Aavistus SK.

Dips

En ole nähnyt tuota elokuvaa mutta TIEDÄN että se on hyvä koska pidän Tim Burtonin elokuvista =)

Floora

Lainaus käyttäjältä: Nefertiti - 03.09.07 - klo:15:26

Omistan ko. leffan ja pidän siitä. Siinä on jotekin sellaista ihanaa kieroa mustaa huumoria. :)
Samaa sarjaa on tuo Corpse Bride, jonka katsoin ihan vain siksi, että tiesin että yhtenä ääne sattui olemaan Christopher Lee. Pidin leffasta, koska siinäkin oli sellaista kieroa mustaa huumoria ja muutekin tehty silleen, että elävät näyttää enempi kuolleilta ja värittömiltä kuin kuolleet.


Rakastan leffaa sen kokonaisuuden vuoksi. Hahmot ovat upeasti toteutetti ja karaktärisoituja (jos se nyt sattuu suomalainen sana olemaankaan), toteutus on mainio mutta on siihen aikaakin mennyt. Tätä spektaakkelia jonka tekemiseen meni kaksi vuotta, jonka musiikki on mieleenpainuvaa ja tarina hellyttävällä tavalla ironisen musta, voisi mielestäni kuvailla yhdellä sanalla - taideteos.

Corpse Bridenkin olen nähnyt ja pidin siitä, en ehkä samalla mittakaavalla mutta paljon kuitenkin. Muistan kun olin joskus kaupan kassalla töissä ja eräs kundi oli maksamassa ostoksiaan kun huomasin hänellä NBC-aiheisen lompakon. Ajattelin että minun on pakko saada samanlainen! Sitten sitä rupesi ilmestymään; laukkuja, lompakoita, pinssejä, penaaleja, rannekkeita ja ties mitä. Kaikilla rupesi olemaan niitä tavaroita ja siitä tuli jokin goottityttöjen citch-villitys mutta jos menit kyselemään että "wau, ihana laukku mitäs pidit elokuvasta" niin eivät olleet koko elokuvasta tietoisiakaan tai kiinnostuneita =( en koskaan ostanut mitään, tuli sellainen olo että tavara menetti arvonsa tyystin.
Strange but not twisted

Mina

Niin, nyo Nightmare Before Christmas kamat ovat kovin hienoja, mutta jostain syystä en ole leffaa halunnut katsoa vaikka se avokin DVDhyllystä löytyykin..
If only I had a heart it would break - Oh sure

Killahead

Sain vuonna 1994 tai 1995 joululahjaksi Leijonakuningas-videon (olin sillloin kai 2 tai 3 vuotias) ja videon lopussa Hakuna Matata-musiikkivideon perässä oli Painajainen ennen joulua-elokuvan mainos, ja ajattelin aina, että haluan nähdä tuon elokuvan (olin jo silloin kiinnostunut kaikenlaisista hirviöistä ja örkeistä), ja kun olin muistaakseni 3.-luokalla, niin se elokuva tuli telkasta jouluaattona ja katsoin sen ja tykkäsin siitä, tosin en tajunnut ihan kaikkia juttuja siitä. Sitten olikohan se toissa jouluna, Painajainen ennen joulua tuli  pari päivää ennen jouluaattoa (samana päivänä kun koristelimme joulukuusen) ja oli aivan pako nauhoittaa se leffa. Sitten viime joulukuussa, kun olin äitini kanssa Prismassa, niin siellä oli Painajainen ennen joulua-tupla-DVD:itä myynnissä ja minulla ei ollut silloin edes kovinkaan paljon rahaa, mutta se oli kuitenkin aivan pakko ostaa, koska olin metsästänyt sitä DVD:tä monta vuotta, ja myöhemmin olisi kaduttanut, jos en olisi ostanut sitä, kun kerran oli hyvä tilaisuus.

Mulla on muuten Jack Skellington-huppari, -T-paita ja -kaulakoru. Ja Barcelonan La Rambla (vai miten se kirjoitetaankaan, se kävelykatu, millä on niitä "eläviä patsaita"), niin siellä pääsin samaan kuvaan Jackin kanssa ja oli silloin vielä ihan sattumalta Jack-t-paita päällä!
Kun on korviaan myöten kusessa on parempi pitää suunsa kiinni.