Yleinen pulina ja kommentit kirjoituksista vol 2

Aloittaja Nefertiti, 30.08.10 - klo:14:37

« edellinen - seuraava »

Nuubialainen Prinsessa


Heippa,

jos joku ihmettelee, että tuolta runopuolelta on kadonnut kirjoittamiani runoja.. (sen voi huomata siitä, että teidän muiden kommentteja runoista löytyy, muttei itse runoa).. niin tunnustan käyneeni poistamassa useamman runon sieltä tietoisesti.. minun on nyt pakko sabotoida tietyt runot pois netistä, koska avasin tänään sähköpostini ja siellä oli viesti kustantajalta.. he julkaisevat miun Pohjantähti-runokokoelmani! :D

Siksi siis poistin joitakin runoja, joita tuossa runokokoelmassani on. Anteeksi kaikille, erityisesti Juplinille, toivottavasti kukaan ei pahastu poistoistani. En siis ole koskenut kenenkään muun runoihin, poistin vain omiani.



Lapsissa asuu rakkaus.

"Suuret ajatukset seuraavat pienien perässä.
Ne uskaltautuvat esiin piiloistaan vain harvoin, ja tarvitsevat tuekseen suuren joukon pieniä ystäviään."

"Itselleen nauraminen on terapeauttista"

Nefertiti

Hei vain taas pitkästä aikaa Nuubialainen Prinsessa. :)
Ei haittaa yhtään vaikka poistitkin. Omiasihan ne olivat ja hienoja sellaisia. Voi kun voisin hankkia itselleni yhden sinun runokirjojasi. Toivottavasti menestyt hyvin, ja toivottavasti sinun runokirjastasi tulee suuri menestys, onnea sinulle.

Niin ja pahoittelut, kun näin myöhään vastaan, mutta intouduin pelaamaan TS4:sta kun tuli hommattua tuorein osa, joka sisälsi vampyyrit ja uutta tavaraa. On ne vain niin hienoja.
Mutta onnea vielä kerran sinulle ja toivottavasti piipahtelet vielä täällä foorumillakin. Täällä kun on aika hiljaista ja yksinäistä nykyisin.
Eilisiltana tulit luokseni ja painoit pääsi tyynylleni pääni viereen.
Kuinka viiksesi kutittivatkaan rakas, hupsu kissani.

Minä haluan tietää tarpeeksi, että pystyn valehtelemaan värikkäästi. - Mike Noonan, Kalpea Aavistus SK.

Nuubialainen Prinsessa


Kiitti Neffi, sie oot aina yhtä kultainen <3

Miun vastaukset ne vasta aina viipyvätkin nykyään, joten älä huoli :D Kuulostaa kivalta peliltä, vampyyrit varsinkin :3 Itsellä ei juuri peleille ole aikaa, eikä tule varmaan lähivuosina juuri olemaankaan, kun tuo yksi vastikään kävelemään oppinut veitikka pitää huolen, että tekemistä riittää.. :D Nytkin ennätin tänne viestittämään vain, koska jätkäpätkä on aamu-unilla.. syön aamupalaa samalla kun kirjoitan tätä viestiä.. :D

Se kirja on vielä graafikon käsiteltävänä ja lähettävät siitä miulle jossain välissä koevedoksen, joka miun pitää oikolukea ja tehdä korjaukset.. sen jälkeen menee muutama viikko kun kirja on sitten julkaisuvalmis :)

Vaan kyllä tässä jalat maassa on tiukasti oltava, vaikka miten tekisi mieli tuulettaa, kun tuo miun tuleva kirja on kuitenkin vain yksi samanlainen kirja sadasta, eikä kovin moni enää nykyään edes osta kirjoja.. enkä osaa markkinoida tuotosta eli on todennäköistä, ettei kirjasta tule mitään suurta menestystä.. vaan ei se haittaa, pääasia on saada mahdollisuus saattaa se ihmisten luettavaksi ja ehkä tulevaisuudessa on helpompi saada joku toinenkin tuotos läpi kustantajan seulasta.. :D

Ps. Mie laitan kirjaan liittyen yksäriä siulle vielä, jos haluat hankkia yhden sellaisen.. :)

Lapsissa asuu rakkaus.

"Suuret ajatukset seuraavat pienien perässä.
Ne uskaltautuvat esiin piiloistaan vain harvoin, ja tarvitsevat tuekseen suuren joukon pieniä ystäviään."

"Itselleen nauraminen on terapeauttista"

Nefertiti

Mä jo ehdin lukaista tuon sun pätkäsi tuonne Merirosvoprinssiin ja tykkäsin kovasti. Jäi vain mietityttämään, että mikähän näkki siellä laivan liepeillä oikein hiippailee. :D

Ai niin ja se piti sanoa, että Pirates of the Caribbean-leffojen lisäksi pari muuta inspiksen lähdettä ovat tietysti, avattaressani pällistelevä Kapteeni James Hook (näyttelijä Jonathan Hyde) ja sitten Artifex Mundin Nightmares from the Deep pelit.
Noi pelit ei ole räiskintäpelejä, vaikka vois hyvin kuvitella. Ei todellakaan, vaan nämä pelit vaativatkin älyelimiä, mikäli tahtoo päästä läpi, eli vaikka tässä seurataankin suht jännää tarinaa, niin samalla pitää ratkoa erilaisia tehtäviä. Itse tykkään kovasti sarjan ensimmäisen pelin tarinasta, missä kerrotaan merirosvosta, joka rakastui aateliseen naiseen ja kuinka Merirosvo tapettiin, juuri kun hän oli viettämässä häitä rakkaansa kanssa. Naisen henki säästyi, mutta hänen isänsä pakotti hänet naimisiin jonkun upseerin kanssa. Mutta kaikeksi onneksi tarina saa kuitenkin kauniin lopun. :)

Mutta, joo tästä ammensin ideaa ja toki merenneidot ja muut merennoidat ja eläväiset ovat tervettullutta piristettä tarinaan. :D
Eilisiltana tulit luokseni ja painoit pääsi tyynylleni pääni viereen.
Kuinka viiksesi kutittivatkaan rakas, hupsu kissani.

Minä haluan tietää tarpeeksi, että pystyn valehtelemaan värikkäästi. - Mike Noonan, Kalpea Aavistus SK.

Nuubialainen Prinsessa


Kiva jos tykkäsit  :)

Saa tosiaan nähdä, minkälainen ökkömönkiäinen siellä laivan ympärillä vaaniskelee.. näen silmissäni sellaisen pitkän kaksihaaraisen kielen ja suomuisen nahkan jostain kumman syystä  ;D ;D

Mie oon ihan pihalla noiden pelien suhteen, kun ei tule pelailtua juurikaan mitään koskaan.. pitäs ihan etsiä, että minkähän näköinen se kapteeni Hookki siinä avattaressa olikaan..  8) Voi olisipa aikaa ja voimia, olisi niin kiva taas kirjoitella jatkotarinaa..  :)

Mie jään mielenkiinnolla oottamaan, miten merirosvoprinssi jatkuneekaan..  :)

Lapsissa asuu rakkaus.

"Suuret ajatukset seuraavat pienien perässä.
Ne uskaltautuvat esiin piiloistaan vain harvoin, ja tarvitsevat tuekseen suuren joukon pieniä ystäviään."

"Itselleen nauraminen on terapeauttista"

Nefertiti

Lainaus käyttäjältä: Nuubialainen Prinsessa - 02.04.17 - klo:22:25

Kiva jos tykkäsit  :)

Saa tosiaan nähdä, minkälainen ökkömönkiäinen siellä laivan ympärillä vaaniskelee.. näen silmissäni sellaisen pitkän kaksihaaraisen kielen ja suomuisen nahkan jostain kumman syystä  ;D ;D

Mie oon ihan pihalla noiden pelien suhteen, kun ei tule pelailtua juurikaan mitään koskaan.. pitäs ihan etsiä, että minkähän näköinen se kapteeni Hookki siinä avattaressa olikaan..  8) Voi olisipa aikaa ja voimia, olisi niin kiva taas kirjoitella jatkotarinaa..  :)

Mie jään mielenkiinnolla oottamaan, miten merirosvoprinssi jatkuneekaan..  :)

Tottakai mä tykkäsin ja jäikin hyvällä tavalla pohdiskeltavaa, että kuinka jatkaa tuosta eteenpäin. Ehkäpä sitä keksisi jotakin ja kun jo yksi öhkömönkijäinen on mukana, niin voisihan sitä lisätä muutaman merenneidon tai merikäärmeen. Tai ehkä Krakenin, jättiläiskalmarin, joka ainakin Pirates of the Caribbean leffoissa oli Davy Jonesin käskyvallan alla, kunnes hyvikset hoitivat asian pois päiväjärjestyksestä.

Hmm.. mietin tässä juuri, että olisivatkohan merirosvomme juurikin Karibianmeren saaristossa seilaamassa. Siellähän noita saaria piisaa, ehkä jopa sopvasti yksi sellainenkin paikka joka on piilossa useimmilta seiloreilta ja olisi ilmeisesti myös hieman maaginenkin paikka.
Lisäksi mieleeni tulee ehdottomasti myös tietynlaiset noidat tai ainakin elokuvista jumalatar Calypso. No mutta, katsotaan sitä sitten, jos ja kun saan töiltäni sopivasti aikaa ja löydän taas inspiraationi. :)
Eilisiltana tulit luokseni ja painoit pääsi tyynylleni pääni viereen.
Kuinka viiksesi kutittivatkaan rakas, hupsu kissani.

Minä haluan tietää tarpeeksi, että pystyn valehtelemaan värikkäästi. - Mike Noonan, Kalpea Aavistus SK.

Nuubialainen Prinsessa


Arvaas kirjoitettiinko sitten merirosvotarinaa yhtä-aikaa näköjään  ;D
No, nopealla vilkaisulla ei onneksi taida pahoja päällekkäisyyksiä olla,
joten ehkä uskallan laittaa oman palani tuon siun tekemän pätkän jatkoksi..  ::)

Kiva pätkänen muuten siulla, I like it :)

Teen nopeat tekstin käsittelyt ja pitää sitten katsoa myöhemmin yhdessä, jos tulee
tuosta jotain epäsopivuuksia siun tekstiin verrattuna.. onneksi kirjoitin  tällä kertaa saaresta, enkä laivasta :D

Tuosta merikartasta muuten ajattelin, että vaikka sitä salaperäistä saarta ei löytäisi merikartoista, niin kapteenimme varmasti voisi osata sinne lähelle suunnistaa ilman karttaakin, kun kerran on siellä käynyt ennenkin.. kutsuttuna..  ::)



Lapsissa asuu rakkaus.

"Suuret ajatukset seuraavat pienien perässä.
Ne uskaltautuvat esiin piiloistaan vain harvoin, ja tarvitsevat tuekseen suuren joukon pieniä ystäviään."

"Itselleen nauraminen on terapeauttista"

Nuubialainen Prinsessa


Ai niin, ja kun tuo poikkelin isä lähti pelaamaan ja poikkeli oli iltaunilla, niin ennätin hetken surffailla netissä ja tutkiskelin pikkuisen karibian saariston karttoja ja etsin kuvia, että löytyisi hyvä inspiraatio kirjoittamiseen.. löysin sitten yhden ihanan saaren, jota käytin tuossa jatkopalassa sitten apuna.. siis aivan ihana saari muuten, siellä voisi oikeastikin joskus käydä :D

---> http://www.stlucia.org/


Kartastakin se löytyy ja se on lähellä mannerta, mikä selittänee osittain sen vehreyden.. :)

Lapsissa asuu rakkaus.

"Suuret ajatukset seuraavat pienien perässä.
Ne uskaltautuvat esiin piiloistaan vain harvoin, ja tarvitsevat tuekseen suuren joukon pieniä ystäviään."

"Itselleen nauraminen on terapeauttista"

Nefertiti

En edes huomannut, että olit samaan aikaan stoorin kimpussa kun tuota itse väkertelin. Mies häiritsi välillä kun piti käydä kaupassa. No onpahan ainakin parikin pätkästä sitten. Sun kirjottama pätkä on kaunis ja hyvin voi nähdä mielessä rehevän saariston, pienen tyttösen ja vanhemman naisen, sekä heidän kaverinsa, joka taitaa olla jonkinsortin pikkuapina. :D

Ai niin piti linkitellä sulle tuo herrasmies avattaressani, eli tässä IMDb:n sivusto ja tässä hänen oma virallinen sivustonsa. Ja juu vois olla vaikka mun vaari, mutta kun hänessä nyt vaan on se jokin. :)
Mutta ei, en tosiaankaan haaveile hänestä siinä mielessä, kuin mitä monet teinit esimerkiksi kuolaavat omia idoleitaan, kuten Johnny Depp:iä (okei on sekin komea), vaan enemmänkin vain ihailen kaukaa. Kyseinen herra on erittäin varattu ja hänellä on kaksi tytärtä. Joo, on tullut IMDb:n ja muutaman muun sivuston tiedot käytyä läpi.

Niin ja tosiaan tuo kuva on yksi monista joita on otettu Three Sixty (360) teatterin Peter Pan esityksestä, jota tosin ei pääse enää näkemään, kuin ehkä trailerit ja pätkiä youtubesta. Harmi sinänsä, sillä tämän näytelmän mä olisin ehdottomasti halunnut nähdä(mulla sen tosin esti enemmänkin suuri ja krooninen rahapula, kun ei tota esitetty kuin lontoossa ja muutamassa paikassa USA:ssa) ja juuri sillä kokoonpanolla, jossa Hyde näytteli Mr Darlingia/Kapteeni Koukkua.

Mun tuoreempi villitys on kyllä Trollhunters, jossa Hyde on mukana myös. Tosin vain äänenä, mutta hahmo jolle hän on äänensä antanut, on kyllä ihan näköinen.
Eilisiltana tulit luokseni ja painoit pääsi tyynylleni pääni viereen.
Kuinka viiksesi kutittivatkaan rakas, hupsu kissani.

Minä haluan tietää tarpeeksi, että pystyn valehtelemaan värikkäästi. - Mike Noonan, Kalpea Aavistus SK.

Nuubialainen Prinsessa


Niin tosiaan, en varmaan ollut edes kirjautuneena sivustolla tuota pätkää kirjoittaessani niin et varmaan olisi voinutkaan huomata mitään.. no, joka tapauksessa hyvinhän se sujahti sinne tarinan jatkoksi  ;D

Tuo tyttönen itse asiassa oli miun mielessä nuori tytön huitukka, aikuistumisen kynnyksellä.. jostain syystä se kirjoittautui ennustaja-mummonsa kanssa näytölle  ;D Ihanasti olit muuten tuossa nyt uusimmassa jatkopalassa kuvannut salaperäistä saartamme.. tuoksut, värit.. voi miltei kuvitella itsensä sinne kiipeämään kivikkoista rinnettä pitkin pensastiheikköön..  :)

Jostain syystä miulle tuli jo aiemmin sellainen tunne, että se saari voisi olla jollain tavalla "elollinen", jos niin voi saaresta sanoa.. hieman mystinen ja kykenevä puolustamaan itseään taikavoimilla.. se ajatus tuli varmaan siitä, kun ensimmäisen kerran mainitsit maagisen saaren tuolla aiemmin kommenteissa, ja jäin siitä miettimään millä tavoin saari voisi olla mystinen.. saarellahan voisi sattua kaikenlaista kummaa, näkyjä, aaveolentoja, salaisia luolastoja, jotka katoaa ja ilmestyy miten haluaa, aarrekätköjä, taikaesineitä, pelottavia hirviöitä.. tai esim. jos joku haluaisi jotenkin hyötyä saaresta pahoin aikein, saari voisi järjestää sellaiselle onnettomalle kurjat oltavat.. ja voisihan siellä olla jotain hyvin synkkääkin, vaikka jokin uhritemppeli, missä saaren pahat voimat vallitsisivat, onhan ihmisissäkin hyvää ja pahaa joten miksei myös maagisessa saaressa.. ääh, mielessä vilisee ihan liian paljon paljon paljon kaikenlaisia mitä hulluimpia ideoita..  ;D ;D

Siulla taitaa olla jonkin sortin Hyde-fetissi sitten  ;D ;D Noo, eihän vanhemmissa miehissä mitään vikaa ole, ainakin karismaa riittää...  ;D ;D ;D

Jatkoilen joskus paremmalla aikaa.. tänään ei valitettavasti taida ennättää kun on tuo oma rauhallinen häiriötön aika aina vähissä... mut mut yritän järjestää kirjoitusaikaa jatkossakin, kunhan vaan inspiraatio säilyisi ja ei olisi kauhean väsy olo..

Kirjoittelemisiin  :)



Lapsissa asuu rakkaus.

"Suuret ajatukset seuraavat pienien perässä.
Ne uskaltautuvat esiin piiloistaan vain harvoin, ja tarvitsevat tuekseen suuren joukon pieniä ystäviään."

"Itselleen nauraminen on terapeauttista"

Nefertiti

No jaa, fetissi ja fetissi. Kunhan fanitan häntä. :)

Apropoo, näpyttelin just yhteen jatkikseen jatkoa. En tosin merirosvoprinssiin, kun sen osalta ei ihan ollut inspistä, mutta toiseen merelliseen stoorin kyllä oli inspistä, joten sielläpä on. Vieläkin periaatteessa ois jotain inspiksen tapaista, mutta kun saman aikaisesti väsyttää ihan pirukseen, niin enpä taida tänään enempää kirjoitella. En ainakaan, ennen kuin olen syönyt. Meillä ois tänään kalapuikkopäivä, eli kalapuikkoja, tartarkastiketta ja ranskanpottuja ja salaattia. :)
Eilisiltana tulit luokseni ja painoit pääsi tyynylleni pääni viereen.
Kuinka viiksesi kutittivatkaan rakas, hupsu kissani.

Minä haluan tietää tarpeeksi, että pystyn valehtelemaan värikkäästi. - Mike Noonan, Kalpea Aavistus SK.

Nefertiti

No niin. Iskipä jonkun sortin inspis ja siitä voi kiittää CSI Miami sarjaa, jota tässä oon nyt katsonut levyltä muutaman päivän ajan. Ne kauniit hiekkarantsut sai ideat ihan lentoon.

Mutta tosiaan siellä on vähintäänkin kahteen tullut jatkoa tänään ja yhteen jokunen päivä takaperin. Jatkaa ken tahtoopi. Minä ainakin toivon ja odotan jatkoa suurella mielenkiinnolla. :)
Eilisiltana tulit luokseni ja painoit pääsi tyynylleni pääni viereen.
Kuinka viiksesi kutittivatkaan rakas, hupsu kissani.

Minä haluan tietää tarpeeksi, että pystyn valehtelemaan värikkäästi. - Mike Noonan, Kalpea Aavistus SK.

theevilone

Älämölöääää! Helou helou.
Tulipa tämäki taas jostaki mieleen. Mitä kuuluu, miten menee? ^^
"Wise men don't need advice. Fools won't take one."

Nefertiti

Eilisiltana tulit luokseni ja painoit pääsi tyynylleni pääni viereen.
Kuinka viiksesi kutittivatkaan rakas, hupsu kissani.

Minä haluan tietää tarpeeksi, että pystyn valehtelemaan värikkäästi. - Mike Noonan, Kalpea Aavistus SK.