NaNoWriMo (National Novel Writing Month)

Aloittaja Nefertiti, 23.10.08 - klo:18:41

« edellinen - seuraava »

Nefertiti

http://www.nanowrimo.org/

Löysinpä tämmöisen sivuston simpsakoiden kautta ja ajattelin laittaa tämän tännekin, kun täälläkin on jonkin verran kirjoittamisesta innostuneita/kiinnostuneita ihmisiä.
Ideana tuolla on kirjoittaa 50 000 sanainen romaani.
Tuolla linkissä, vaikka se onkin englanninkielinen, pitäs olla myös meille suomalaisille oma osio, josta löytyy sitten ohjeet tuohon kirjoitushommeliin.
Itseäni kyllä kiinnostaisi, mutten oikein tiedä saisiko sitä aikaiseksi moisen romaanin ja lisäksi ei ole ideaa, mistä naputella. Toiseksi pääsin juuri Amieduun opiskelemaan, joten, eipä mulla taida kauheesti olla aikaa muuhun ylimääräiseen kuin korkeintaan täällä pyörimiseen.
Mutta mä taoivotan kuitenkin kaikille niille tsemppiä, jotka haluavat tuohon NaNoWrimoon osallistua, kun tiedän, että täällä on erittäin hyviä kirjoittajia.

Tuolla on lyhyesti selostettu miten tämä NaNoWriMo toimii tai siis sen idea.
Eilisiltana tulit luokseni ja painoit pääsi tyynylleni pääni viereen.
Kuinka viiksesi kutittivatkaan rakas, hupsu kissani.

Minä haluan tietää tarpeeksi, että pystyn valehtelemaan värikkäästi. - Mike Noonan, Kalpea Aavistus SK.

Nuubialainen Prinsessa


Tuo kirjoita romaani kuukaudessa juttu olis muuten tosi kiva, jos olisi riittävästi aikaa. Siinä on nimittäin tosi paljon tekemistä.
Ei kuitenkaan mahdotonta, mutta hyvin haastavaa. Pitäisi olla valmis ajatus ja pohjatyöt odottamassa, ettei menisi aikaa niin paljon tiedon hankintaan..
Itse en valitettavasti jouda tuohon osallistumaan, vaikka monta romaanin ideaa päässäni on taas pyörinyt.. mie taidan keskittyä vapaa-aikanani näiden meidän jatkiksien tekemiseen ja sellaisten pienten novellieni+ kaksoisolento-kirjani tekemiseen. Siis niissäkin on niin paljon, ettei aika riitä niihinkään riittävästi. Aina joku jää huonommalle..
Olispa hyvä olla semmonen ajanpysäyttäjä talismaani, jonka avulla sais kellon pysähtymään aina kun kirjoittais jotain tärkeää:)

Toivotan kuitenkin onnea ja hirmuisesti hyviä ideoita niille, jotka tuohon NaNoWriMoon osallistuvat:)
Mie luin muuten ekan kerran tuosta jutusta yhdellä pöytälaatikkofoorumilla ihan äskettäin..

Lapsissa asuu rakkaus.

"Suuret ajatukset seuraavat pienien perässä.
Ne uskaltautuvat esiin piiloistaan vain harvoin, ja tarvitsevat tuekseen suuren joukon pieniä ystäviään."

"Itselleen nauraminen on terapeauttista"

Nefertiti

Upittelenpa tämänkin, kun tän vuoden NaNoWriMo lähestyy.
Tänä vuonna voisi itsekin ajatella osallistuvansa, tai ainakin omaksi iloksi jotakin naputella. :)
Eilisiltana tulit luokseni ja painoit pääsi tyynylleni pääni viereen.
Kuinka viiksesi kutittivatkaan rakas, hupsu kissani.

Minä haluan tietää tarpeeksi, että pystyn valehtelemaan värikkäästi. - Mike Noonan, Kalpea Aavistus SK.

Päärynä

Itsehän osallistuin tuohon viime marraskuussa ja peräti onnistuin tavoitteessani päivää tai kahta ennen. Nyt mulla odottaa toukokuussa NEPmo, jossa kirjoitetaan 5000 sanan runo kuukauden aikana, heinäkuussa JulNoWriMo vastapainoksi kesäloman tylsyydelle ja taas marraskuussa aion osallistua NaNoon. Suosittelen kyllä monelle tän kokeilua, sillä tuntuu hyvältä onnistua jossakin noin mahdottomalta kuulostavassa jutussa. Kuten Prinsessa tuohon jo tokaisikin, pitää olla perusajatus takana ennen kuin pystyy aloittamaan noin suuren projektin. Suoralta kädeltä itse lähdin mukaan ja sen huomaa kyllä laadussa... *päänpudistelua*