Yleistä hölinää

Aloittaja Nefertiti, 14.02.09 - klo:13:02

« edellinen - seuraava »

Mustang

Onko vastauksista, jotain apua, jos en omista lapsia ja töitäkin teen osa-aikaisena alalla, jolle en halua jäädä?
Mustavalkoiseen maailmaan tahdon kuitenkin palata ja huutaa: Vihaan sinua, ihminen.

Killahead

Lainaus käyttäjältä: Mustang - 10.11.10 - klo:15:04
Onko vastauksista, jotain apua, jos en omista lapsia ja töitäkin teen osa-aikaisena alalla, jolle en halua jäädä?

On, koska toistaiseksi en ole saanut mitään vastauksia, ja voinhan mie vaikka keksiä päästä jotain lapsiin liittyvää juttua siihen esseeseen, kun ei se ope kysele, että ketä on haastatellu (toivottavasti se ei muuten eksy tälle foorumille).
Kun on korviaan myöten kusessa on parempi pitää suunsa kiinni.

Nuubialainen Prinsessa

Lainaus käyttäjältä: Killahead - 10.11.10 - klo:14:24
Pitäisi yhtä psykologian esseetehtävää varten haastatella aikuisia ja pistin jo yhelle foorumille kysymykset, mutta kukaan ei halunnut vastata + siellä on enempi alle 18 vuotiaita, niin pistän samat kysymykset tänne, jos joku ystävällisesti viitsisi vastata ja voi laittaa vastaukset vaikka yksityisviestillä ja vastausten ei tarvitse olla mitään romaaneja. (Alun perin oli tarkoitus haastetella jotain tuttuja, mutta kun se ei onnistu tällä hetkellä, niin pitää tehdä tämä(kin) homma netissä)




No, mie voin vastata lyhyesti, ilman yksäriä, kun ei tuossa ole mitään niin salaista. Vaikka tuo sana "puoliso" kyllä kuulostaa vähän oudolta miun korvaan..


1. Millä perusteella valitsit puolisosi?

Fyysistä ominaisuuksista kai kädet ja silmät, huumorintaju. Huomiota kiinnitti kai myös vaistomaisesti lapsirakkaus, koska tiesin, että haluan vielä lapsia. Hain myös jollain tasolla turvaa, kun edellinen suhde päättyi todella ikävästi juuri ennen kuin tutustuin lasteni isään.

2. Miten parisuhde muuttui, kun lapsi/lapset syntyi?

Lapsen tarpeet menivät kaiken muun edelle. Ensimmäinen vuosi kummankin lapsen syntymän jälkeen oli todella rankkoja henkisesti, kun alussa yöunet jäivät hyvin vähäisiksi ja hereillä ollessaan lapset vaativat jatkuvaa huomiota. Lapset pakottivat "puhaltamaan yhteen hiileen".

3. Vanhemmuuden ilot ja huolet?

Iloina kun on saanut seurata omien lastensa kehitystä ensimmäisestä hymystä ensi askeliin, ensimmäisiin luistelukertoihin, ensimmäisiin hetkiin kun lapsi pysyy veden pinnalla ilman apua yms. Siihen kun lapset juoksevat kaupassa vastaan halaamaan kun näkevät minut, yhteiset naurut ja leikit.

Huolina se, että mitään pahaa ei pääse heille tapahtumaan. Ajatus "kun saisi heidät selviämään aikuisiksi kunnialla". Koulumatkat ja lasten itsenäistyminen. Ajatus "osaakohan ne nyt varmasti, ettei satu mitään vahinkoa.."

4. Miten ammatti löytyi/työn huolet?

Aivan vahingossa, en tiennyt tietokoneista paljoakaan ennen kouluun pääsemistä, se vain kuulosti jostain syystä hyvältä kun selailin mahdollisia tutkintoja. Vaisto johdatti. Huomasin pian, että tietotekniikka/toimistotyöt on miun juttu, vahvimmat aineeni olivat tietotekniikka, matematiikka ja äidinkieli.

Huoli tällä hetkellä on oikeastaan työmatka ja ainainen kiire.

5. Mitkä ovat aikuisuuden kriisejä?

Kaikki muu menee oman itsen edelle helposti, ja sitä huomaa, että aika kuluu ja ns. valuu käsistä. Halu nähdä, kuulla, kokea, oppia tästä suuresta maailmasta ei käy yksiin arjen kanssa.


Lapsissa asuu rakkaus.

"Suuret ajatukset seuraavat pienien perässä.
Ne uskaltautuvat esiin piiloistaan vain harvoin, ja tarvitsevat tuekseen suuren joukon pieniä ystäviään."

"Itselleen nauraminen on terapeauttista"

Mustang

Minäkin vastailen sitten. :)

1. Poikaystävän ulkonäkö miellytti minua heti. lisäksi samaa, kuin Nuubialaisella. Takana oli hyvin henkisesti rankkasuhde, jonka toinen osapuoli oli jälkeenpäin ajateltuna aika huono ihminen, lyttäsi itsetuntoni, enkä saanut suhteesta turvaa ja hellyyttä. Uusi mies on ihan toinen ääripää, kiltti, mukava ja huolehtiva. Ja huumorintajuinen.

2. Ei ole lapsia.

3. Ei ole lapsia.

4. Niinkuin sanoin, en aio parturikampaajaksi jäädä. Haluaisin kokeilla mahdollisimman montaa erilaista alaa, tuntuu ahdistavalta ajatus tehdä samaa työtä lopun ikäänsä. Suorittelin järjestyksenvalvojakortin hetken mielijohteesta ja kurssilla tuntui jo siltä, että turvallisuusala voisi olla se oma juttu. Nyt olen joitakin kuukausia tehnyt yökerhossa hommia ja tuntuu vielä enemmän siltä, että se turva-ala vois olla mun juttu. Aikalailla vahingossa siis.

Huolta aiheuttaa Suomen ärsyttävääkin ärsyttävämpi lainsäädäntö (jonka mukaan minulla ei siis ole oikeutta kuulua ammattiliittoon muutaman kiemuran kautta, eikä näin ollen nostaa myöskään ansiosidonnaista työttömyyskorvausta) ja työtilanne. Myös se, ettei kahdella osa-aikatyöllä kamalasti tienaa, eli se rahan määräkin välillä mietityttää.

5. Raha-asiat, aikataulutus (esim. vapaa-ajan käyttö ja pitkäaikaissuunnitelmat: koska hankkia lapsia, koska on aikaa jatkokouluttautua, uskaltaako sitä milloin hankkia lainaa...), ihmissuhteet ja ylipäänsä pelottava tulevaisuus.
Mustavalkoiseen maailmaan tahdon kuitenkin palata ja huutaa: Vihaan sinua, ihminen.

Nefertiti

Jospa minäkin uskaltautuisin. :)

1. Tapasimme puolivahingossa, kun mun ystäväni oli menossa hänen ystävänsä kanssa naimisiin ja siinä hääjärjestelyiden aikana me sitten tutustuttiin.
Ensimmäinen mikä kiinnitti huomioni, oli hänen ystävällisyytensä ja kiltteytensä ja tietynlainen söpö hajamielisyys, mutta myös ulkonäkö. Lempeät kasvot ja kaunismuotoiset pitkäsormiset kädet ja toki isot siniset silmät, joissa on välillä vähän sellainen eksyksissä oleva katse. Mut enemmän se kai kuitenkin oli ystävällinen ja lempeä luonne, joka sai mut ihastumaan ja rakastumaan.
Aikasempia seurustelusuhteita mulla ei ole, jo yksipuolisia ihastuksia ei lasketa. En oo ollu oikein hyvä sosiaalisissa suhteissa, koskapa itsetuntoni lytättiin erittäinkin tehokkaasti koko peruskoulun läpi jatkuneella kiusaamisella. En oikein vieläkään osaa pitää itsestäni, vaikka mies yrittääkin tolkuttaa, että tykkää musta juuri sellaisena kuin olen.
Vuoden seurustelun jälkeen mentiin kihloihin ja sillä tiellä ollaan olltu tai joulukuun alussa tulee kuusi vuotta täyteen.

2. Ei ole lapsia

3. Ei ole lapsia

4. Ammatti, osa-aikainen kotisiivooja, löytyi samaisen ystävän kautta, jonka kaasona olin. Hän ja hänen miehensä ovat samassa yrityksessä töissä ja auttoivat sitten minuakin. Tässä työssä oon ollu jo yli vuoden, mutten ajatellut, että siitä tulisi pysyvä ammatti. Mulla on takana kaksi ammattitutkintoa, mutten ole tehnyt päivääkään kummankaan alan töitä. Ensin molemmat vaikuttivat hyviltä, mutta lopulta totesin, ettei olekaan minun juttuni.
Mä haluaisin vielä joskus olla enemmän taiteilija, muttei se taida toimia, kun joka paikassa aina sanotaan, ettei sillä elä. No mutta, en anna sen kiusata itseäni, vaan jonain päivänä toteutan itseäni, köyhiä tässä jo ollaan muutenkin.


5. Rahan riittäminen, me kun kumpikaan ei olla mitenkään hyviä raha-asioissa niin usein tahtoo olla matti kukkarossa. Siis vaikka mä töissä käyn, ei se palkka ole mitenkään päätähuimaava ja sen lisäksi pitää ruinata rahaa sossusta ja kelasta. Joskus olis kiva päästä tuostakin kierteestä eroon.
Pistää tämä elämä mietityttämään, että päästäänkö joskus naimisiin ja entäs lapset, jos niitä tulee ja ollaanko sittenkään valmita vanhemmuuteen.

Hmm... aina mä sepustan noita kilometrivastauksia...
Eilisiltana tulit luokseni ja painoit pääsi tyynylleni pääni viereen.
Kuinka viiksesi kutittivatkaan rakas, hupsu kissani.

Minä haluan tietää tarpeeksi, että pystyn valehtelemaan värikkäästi. - Mike Noonan, Kalpea Aavistus SK.

Nefertiti

Oli vaihteeksi tylsää, joten jatkoin Vaarallista näytelmää, kun idea sattui iskemään. :)
Mut jos nyt pistäs simsin käynnistymään ja painuis syömään jotain. :)
Eilisiltana tulit luokseni ja painoit pääsi tyynylleni pääni viereen.
Kuinka viiksesi kutittivatkaan rakas, hupsu kissani.

Minä haluan tietää tarpeeksi, että pystyn valehtelemaan värikkäästi. - Mike Noonan, Kalpea Aavistus SK.

Nefertiti

*Huokaus* On täälläkin taas hiljaista. Ei muita jäseniä paikalla, vain vieraita lisäkseni.
Hmm... Voisin sitten vaikkasta pelailla simsiä joutessani, kun ei täälläkään oikein ketään liiku.
Eilisiltana tulit luokseni ja painoit pääsi tyynylleni pääni viereen.
Kuinka viiksesi kutittivatkaan rakas, hupsu kissani.

Minä haluan tietää tarpeeksi, että pystyn valehtelemaan värikkäästi. - Mike Noonan, Kalpea Aavistus SK.

Nuubialainen Prinsessa


Joo, hiljaista on. Minä kyllä saatan aina toisinaan olla ns. "vierailija" kun en jaksa kirjautua sisään:)
Ajattelin sitten piipahtaa moikkaamassa, ennen kuin avaan television täällä makkarissa ja katson yhden elokuvan.

Tänään siis tämä tässä katsoo elokuvan: "Vicky Cristina Barcelona", Woody Allenin käsialaa^^
Sinänsä kiva yksityiskohta on se, että tuossa nimessä on toisen tyttäreni toinen nimi ja tajusin sen vasta kun kirjoitin sen tähän näytölle :DD

http://www.youtube.com/watch?v=VXfGodHXSvo

En sitten tiedä millainen mahtaa olla, mutta ainakin tuon ylläolevan linkin perusteella siinä suudellaan aika paljon ja vähän muutakin..

Lapsissa asuu rakkaus.

"Suuret ajatukset seuraavat pienien perässä.
Ne uskaltautuvat esiin piiloistaan vain harvoin, ja tarvitsevat tuekseen suuren joukon pieniä ystäviään."

"Itselleen nauraminen on terapeauttista"

Nefertiti

En sitten ihan vielä pelailemaan mennytkään. Jotenkin sitä vain toivoo, että joku kirjoittaisi jotakin, vaikka ihan vain jatkoa noihin jatkiksiin. :)
Joo no oikein viihtyisää ja antoisaa elokuvailtaa sulle.
Mä tässä varmaan palloilen jonku hetken netissä ennen kuin viimeinkin saan aikaiseksi pelailla. :)
Eilisiltana tulit luokseni ja painoit pääsi tyynylleni pääni viereen.
Kuinka viiksesi kutittivatkaan rakas, hupsu kissani.

Minä haluan tietää tarpeeksi, että pystyn valehtelemaan värikkäästi. - Mike Noonan, Kalpea Aavistus SK.

Mustang

Itse nukuin "päikkärit, ettei tarvis 2x 4 tunnin yöunilla mennä. Nyt laittautumaan töitä varten ja sitten hakemaan kotoa kauluspaita ja kraka huomisia lasten kisoja varten. :)
Mustavalkoiseen maailmaan tahdon kuitenkin palata ja huutaa: Vihaan sinua, ihminen.

Nuubialainen Prinsessa


Lainaus käyttäjältä: Nefertiti - 13.11.10 - klo:21:43
En sitten ihan vielä pelailemaan mennytkään. Jotenkin sitä vain toivoo, että joku kirjoittaisi jotakin, vaikka ihan vain jatkoa noihin jatkiksiin. :)
Joo no oikein viihtyisää ja antoisaa elokuvailtaa sulle.
Mä tässä varmaan palloilen jonku hetken netissä ennen kuin viimeinkin saan aikaiseksi pelailla. :)

Kiitos, tuosta leffasta vaan tuli alussa ihan sellainen ajatus, että "ai jaa, tää on niitä panoleffoja taas", mutta päätin kuitenkin katsoa elokuvan loppuun saakka. Tuli sitten katsottua tarina vapaamielisistä suhteista, ihmisistä jotka etsivät todellista rakkautta mm. kolmen kimpasta..

Mie oon jotenkin innostuksen puutteessa nyt jatkisten kirjoittamiseen, itseasiassa muukin kirjoittaminen on ollut hieman nahkeaa viime viikkoina. No, jospa se olisi ohimenevää..

Mustang, hauskaa työyötä siulle :)

Nyt tämä tyttö taitaa painua unten maille. Öitälöitä!
Lapsissa asuu rakkaus.

"Suuret ajatukset seuraavat pienien perässä.
Ne uskaltautuvat esiin piiloistaan vain harvoin, ja tarvitsevat tuekseen suuren joukon pieniä ystäviään."

"Itselleen nauraminen on terapeauttista"

Nefertiti

#371
Ei sitte käyty porukoilla, vaikka piti. Olivat vaihteeksi humalassa, että hauskaa isänpäivää ihan keskenänsä. No mut mulla ja kullalla oli ihan mukava päivä, kun neuvoin sille simsin niitä hienouksia, mitä se ei tienny tai osannu, vaikka ko. peliä on ennenkin pelaillu.
Olin aamulla koneella, mut päästin miehekkeenkin tähän välillä ja sen tirsojen ajaks pääsin tähän pyörimään.
Peli on taustalla ja ajattelin jälleen vilkuilla, et mitä täälläkin on tapahtunut, mutta hiljaista näyttäis olevan.
Jos tässä ei pitäs mennä ajoissa nukkumaan, ja jos ei aamulla olis aikanen ylösnousu nyt kun saikku on ohi ja työt jatkuu, niin vois harkita jatkavansa tarinaa jälleen kerran, mut täytyy sitä teillekin jättää aikaa kirjotella. :)

Hitsit, tässä aletaan lähestyä joulua ja mä oon ollu reilusti yli kuukauden kipeenä ja saikulla ja pitäs huusholliakin alkaa jossakin vaiheessa järjestelemään, että täällä ylipäätään mitään joulua vois viettää tai edes laittaa koristeita. :p
Mut ehkä vois vilassa jatkista, ennen kuin mieheke haluaa päästä koneelle. Nyt se kattoo kympinuutisia, joita se ei jätä melkein millonkaan väliin. :D
Mut jos jonkun rivin ehtis naputella. :)

Jes... Onnistuin säätämään niinkin tyhjänpäiväisen asian kuin kellon oikeaan aikaan. En tiedä onko koko foorumilla, mutta ainakin mulla näyttää nyt sitä mitä pitääkin. :)
Eilisiltana tulit luokseni ja painoit pääsi tyynylleni pääni viereen.
Kuinka viiksesi kutittivatkaan rakas, hupsu kissani.

Minä haluan tietää tarpeeksi, että pystyn valehtelemaan värikkäästi. - Mike Noonan, Kalpea Aavistus SK.

Mustang

Mulla oli hektinen viikonloppu, yöunien saldoksi tuli 6 tuntia. Eilen meninkin aikaisin maate ja kyllähän se uni sitten maistuikin. 36 tuntia valvoin putkeen. Tänään kävin hemmottelemassa itseäni ja hommasin rakennekynnet. On vähän hidasta tämä kirjoittaminen vielä kun halusin, että nämä jätetään aika pitkäksi. :)
Mustavalkoiseen maailmaan tahdon kuitenkin palata ja huutaa: Vihaan sinua, ihminen.

Nefertiti

Päätettiin että mennään tuon miehekkeen kanssa leffaan. Käydään kattomassa tuo Itse ilkimys, joka ainakin mainoksen perusteella vaikutti kivalta. Täytyy ne loput kaksi lippua säästää, että pääsis sitten kattomaan tuon uuden Potterin. :)
Huomasit varmaan, et oon aikalailla jatkanu tuota Vaarallista näytelmää, joka eilisen... yöllisen kirjotussession jälkeen jäi aika mielenkiintoiseen kohtaan. :)

Sait varmaan hienot kynnet. Omat on nyt aika pitkät ja kamalan näköiset, kun kynsilakat alkaa rapisemaan irti, enkä tiedä minne oon onnistunu laittamaan mun kynsilakan poistoaineeni, että sais noi vanhat lakat poistettua. No täytyy vielä kattella, et minne sen oon pistäny ja sit jo löydän ni putsata nuo kynnet ja lyhentää, kun näin pitkinä ovat siivous työssä vähän tiellä ja vaarassa katketa.
Eilisiltana tulit luokseni ja painoit pääsi tyynylleni pääni viereen.
Kuinka viiksesi kutittivatkaan rakas, hupsu kissani.

Minä haluan tietää tarpeeksi, että pystyn valehtelemaan värikkäästi. - Mike Noonan, Kalpea Aavistus SK.

Mustang

Yritän vielä tänään lueskella nuo jatkot läpi, niin saan itseni ajantasalle ja voi antaa kommenttia. :) Nää on kyllä tosi kivat, nää kynnet mut saas nähdä, miten pärjään näiden kanssa. :D
Mustavalkoiseen maailmaan tahdon kuitenkin palata ja huutaa: Vihaan sinua, ihminen.