Mitä pelkäätte?

Aloittaja Mina, 23.04.08 - klo:09:49

« edellinen - seuraava »

Mina

Elikkä, mieleen tuli tällainen ajatus noista Myytit-osion pelottavista kummitusjutuista, että mitä te pelkäätte? Itselläni on liiankin vilkas mielikuvitus, joten pelkään pimeää ja kaikkea mitä en voi nähdä, mutta kuulla tai jollain muulla tavalla aistia. Tai jos näen jotain, mutta en ihan saa selvää mikä se on, ja ilmapiiri on muuten pelottava, esim. pimeällä ulkona joku epämääräinen hahmo joka paljastuukin myöhemmin puuksi tai pensaaksi :D
If only I had a heart it would break - Oh sure

Nefertiti

Vastaan rohkeasti, että pimeää, sillä kuten aloittajallakin, on mulla erittäin vilkas mielikuvitus, joten kaikki kauheudet tulee kuviteltua yö aikaan helposti.
Sitten vähän nolompi juttu, nimittäin pelkään puhelimella soittamista, tai siis lähinnä tärkeisiin virastoihin yms paikkoihin soittamista. Luulen, että mokoma johtuu esiintymis kammostani, joka sekin on melkoisen vahva, josta syystä en tykkää olla huomion keskipisteenä. Mutta toisaalta netissä sooloilen joskus senkin edestä, kas kun nikin takana on helppo häslätä ilman että pelkäis nolaavan itsensä.

Kumma kyllä hämppiksiä,hiiriä ja muita otuksia en pelkää, paitsi mehiäisiä ja ampiaisia. Mutta avokki pelkää kyseisiä pörriäisi muakin enemmän, että meillä se on mä joka joutuu mokomat itikat häätämään, jos sattuvat ikkunasta sisälle pörräämään.
Eilisiltana tulit luokseni ja painoit pääsi tyynylleni pääni viereen.
Kuinka viiksesi kutittivatkaan rakas, hupsu kissani.

Minä haluan tietää tarpeeksi, että pystyn valehtelemaan värikkäästi. - Mike Noonan, Kalpea Aavistus SK.

Nemesis

Hoo, onpa muuten mielenkiintoinen aihe! :D Jostain syystä mua on aina ihan pienestä lähtien kiinnostanut omat ja muiden pelot tosi paljon.

Mutta niin, näiden omien pelkojeni joukosta voisin onkia esiin lasinsiru-pelkoni. Jos jokin esine nyt sattuu joskus menemään säpäleiksi niin tulen useimmiten suorastaan neuroottiseksi. Kuka tahansa ne säpäleet sitten aiheuttikin ja olinpa tekemisissä sirpaleiden kanssa tai en, rupean niin vainoharhaiseksi että saatan vaihtaa vaatteet useaan kertaan tai pestä käsiä ja jalkapohjia ihan hulluna. Jos sitten joku sirujen lähistöllä tassutellut lähestyy huonettani käskytän heidät putsaamaan jalkansa ennen kuin astuvat
reviivilleni. Silloin kun jokin pirstoutuu keittiössä en uskalla syödä tai juoda mitään moniin tunteihin, en edes jääkaapin tai muiden kaappien suojissa ollutta ruokaa jossa ei mitenkään voisi olla siruja!

Ainakin tämän pelon syy on melko selvä. Kun olin pieni, isä kertoi jostain sukulaisestani joka oli kuollut syötyään hilloa johon oli jotenkin päätynyt lasinsiruja. Kai sitten pelkään, että vaikka ruoka sirutonta olisikin, voin jotenkin kuljettaa siihen siruja vaikka sitten omista jalkapohjistani. x)
Viimeisen vuoden aikana olen huomannut tämän pelkoni kasvaneen melkoisesti.

Toinen omituisemmasta päästä oleva pelkoni on pelko patsaita kohtaan. Ehkä ylivilkkaan mielikuvitukseni ansiosta ja sen takia, että patsaat näyttävät usein tuijottavan, pelkään joskus niiden heräävän eloon. :D

Loather

Mä voisin kans sanoa pelkääväni pimeää, ainaki jos oon yksin. Etenki jos oon aiemmin päivällä lukenu jotai juttuja kummituksista tms. Eilen oli aikas pelottava juttu, kun olin sammuttanu valot ja ruvennu nukkumaan, ni yhtäkkiä mun komeron ovi aukes ihan itestään. Ja siitä lähtee vielä sellanen iha hirvee narina-ääni. Hyi että mä en pystyny ees hengittään. Koira nukku mun vieressä, mä herätin sen ja pidin sitä jonkunlaisena "suojana". Ja vähän ajan päästä mun vaatekaapin toinen liukuovi liuku sivuun iha itestään.

Se liukuovi on kyllä aika herkkä avautumaan, mutta se aukes iha noin vaan. Komerosta mä en tykkää yhtään, se on pimee ja varmana täynnä hämähäkkejä, mistä pääsenkin seuraavaan pelonaiheeseen. Hämähäkit saa mussa aikaan kylmiä väreitä, mä vaan pelkään niitä, enkä voi sille mitään.

Floora

Itse pelkään kipua ja tuskaa. Juontuu ilmeisesti näihin selittämättömiin vaivoihin jolloin tuskaisena on lääkäristä käsketty painelemaan kotia ja tulemaan uudestaan mikäli vaiva jatkuu. Kuolemaa en pelkää, tuntemattomia asioita arastelen mutten karta :D ötökät murkkuja lukuunottamatta on ihania. Hämähäkit on kavereita jotka pitää kaikenmaailman pihtihännät kurissa. Tuskaa kammoksun ja kartan niin pitkälle kuin vain suinkin mahdollista.

Toinen pelkoa aiheuttava ajatus on hylkäämisestä ja sen aiheuttamasta epätoivosta. Pienestä pitäen olen aina ollut se perheen toinen isosisko joka on aina pärjännyt (vanhin sisko i ollut ehkä mikään paras roolimalli) ja siksi minun odotettiin pärjäävän joka tapuksessa. Kun äiti ja tämän uusi mies lähtivät mökille siskoni ollessa isän kanssa ruotsissa, ottivat he pikkusiskot mukaansa eivätkä edes kysyneet haluanko jäädä yksin tai tulla mukaan. Taisin olla 12 vuotias. Sittemmin olen perheessäni jäänyt ulkopuoliseksi ja "lentänyt" äitini ja tämän miehen painostuksesta ensimmäisenä pesästä, kaksi päivää ennen 18-vuotis synttäreitäni. En luottanut teininä kehenkään enkä uskonut kenenkään oikeasti pitävän minusta joten hylkäämisen pelko on todella lujassa nyt kun olen taas päästänyt ihmiset lähelleni.
Strange but not twisted

TRex

Tää ei ehkä kuulu tänne, mutta minä en niinku pelkään, mutta ne se on sellanen inhottava tunne esimerkiksi teräviä esineitä en tarkota nytten veitsiä tai sellasia vaan nimen omaan piikkejä, sillon kun piikki on silleen pystyssä ni rupeen räpsyttelee sillee silmiä ja jotenkin yritän vetää naamani kauemmas.

Tämä on kyllä enemmänkin fobia koska kuka pelkää jotain kynää?

No minä kai sitten pelkään, en sillä tavalla että lähden juokseen karkuun vaan se inhottaa se semmonen piikki tai tikku tjsp.

Paremmin en tätä pelkoa/fobiaa osaa selittää.

Mina

Eli Flooraa tuskin tullaan Tuska-festareilla näkemään.. no ei vaiskaan :D Itellä muuten sama pelko kuin Nefertitillä, kamalaa soittaa jonnekkin virastoon tms, tai jollekkin kaverille jolle ei ole soittanut ennen.. Ehkä outoa, mutta..
If only I had a heart it would break - Oh sure

SuiSeli


Floora

Lainaus käyttäjältä: Mina - 09.05.08 - klo:14:11
Eli Flooraa tuskin tullaan Tuska-festareilla näkemään.. no ei vaiskaan :D Itellä muuten sama pelko kuin Nefertitillä, kamalaa soittaa jonnekkin virastoon tms, tai jollekkin kaverille jolle ei ole soittanut ennen.. Ehkä outoa, mutta..

Hahah! Ellen lähde pelkoani kohtaamaan ;P Ei kyllä ole varaa jos rehellisiä ollaan.. jospa hihhuloin siinä ulkopuolella. Hah! Ainakin tunnistaa, olen päättänyt Tuskaan, sitten kun sinne päädyn, pukea ylleni TÄYSIN tai ainakin melkein vitivalkoiset vaatteet!
Strange but not twisted

Mina

Laitanpa nyt tänne vähän OT'tä, hyvää nimpparia Floora! :)
If only I had a heart it would break - Oh sure

Floora

Thiih :D virtuaalinimpparit!
Strange but not twisted

Julle

Täytyy myöntää, että hämähäkkejä kyllä jotenki kammoan, että eikös se oo sitte araknofobia tuo mun pelkoni? Ne on vaan jotenki niin erikoisia. :)
Kari Tapio on Äijä!

Nuubialainen Prinsessa


Pimeää, kipua, kuolemaa, käärmeitä ja tarttuvia tauteja.. nuo ehkä pahimpia..niin ja verta..veren näkeminen saattaa saada miut jopa pyörtymään..neulat on myös kamalia, hyi että..
Näistä peloista pahin taitaa kuitenkin olla tuo kuolema..kun ei tiedä mikä sen jälkeen odottaa vai odottaako mikään..

Lapsissa asuu rakkaus.

"Suuret ajatukset seuraavat pienien perässä.
Ne uskaltautuvat esiin piiloistaan vain harvoin, ja tarvitsevat tuekseen suuren joukon pieniä ystäviään."

"Itselleen nauraminen on terapeauttista"

Killahead

Hämähäkkejä ja vanhoja luokka"kavereita".
Kun on korviaan myöten kusessa on parempi pitää suunsa kiinni.

theevilone

Pimeässä joskus ahdistaa, riippuen missä on. Tutussa ympäristössä tai metsissä ei niinkään, mutta joskus kaupunki - koti välillä alkaa hermoileen ja pelkäämään kun miettii kaikkia kamalia ihmisiä jotka tekevät toisille pahaa. Uskon että omat pelot on hyvä tietää ja miettiä että miksi, mistä ne johtuu. Ehkä niitä sitten voi ymmärtääkin ja pelko helpottuu. Eniten ehkä pelkään etten löydä itseäni vaan hukun maailmaan.
"Wise men don't need advice. Fools won't take one."