Pulinaa

Aloittaja Nefertiti, 01.03.08 - klo:13:03

« edellinen - seuraava »

Mina

Hehe, toivottavasti.. Istuksin matikantunnilla enkä ymmärrä aiheesta yhtään mtn, eikä opettaja auta, lähti kahvitunnille tms.. :( Minua ketuttaa kun tuo septum ei ole parantunut kokonaan, tosin vasta reilu viikko sitten sen otinkin.. Voin vaan sanoa että au. Teki todella kipeetä :D
If only I had a heart it would break - Oh sure

Nefertiti

Voi vinetto.... Nyt tuntuu pahalta, vaikkei ketään mun tutuista asukaan Kauhajoella.
Niin joo ja voisi kertoakin mitä on tapahtunut. Elikkäs Kauhajokelaisella Palvelualojen koululla on ammuskeltu, eli vähän niin kuin Jokelat. :(
Kuolonuhrien ja loukkaantuneiden määrästä ei vielä oo tietoa ja ilmeisesti ammuskelija itse on toistaiseksi elossa vaikka ampui itseään ja on jo siirretty terveysviranomaisten hoteisiin.
Lisää asiasta löytyy tv-kanavien ja lehtien sivuilta. Lisäksi mm murha.infossa on paljon juttua asiasta samoin linkkejä aiheesta.

Jos joku nyt tahtoo aloittaa aiheesta ketjun, niin en estä. Itse en jaksanut aloittaa tuosta ammuskelusta mitään ketjuja, kun jo muutamalla muulla sivulla olen asiaa seuraillut, niin en sitten täällä jaksa asiasta enempää jauhaa.

Mutta toivottavasti saadaan vielä parempiakin uutisia.
Eilisiltana tulit luokseni ja painoit pääsi tyynylleni pääni viereen.
Kuinka viiksesi kutittivatkaan rakas, hupsu kissani.

Minä haluan tietää tarpeeksi, että pystyn valehtelemaan värikkäästi. - Mike Noonan, Kalpea Aavistus SK.

Mina

Hei immeiset, elämää tänne.. Yhyy.. Ikävää kun tosi harvoin mitää uusia juttuja täällä :( Vakkarit vaan pulisee
If only I had a heart it would break - Oh sure

Nefertiti

Iltapäivää. Tässä just itsekin kotiuduin vasta ja sain koneen auki.
Nolifetän tässä varmaan sitten koko illan ja tylsistyn, kun täällä foorumilla on niin turkasen hiljasta.
Eilisiltana tulit luokseni ja painoit pääsi tyynylleni pääni viereen.
Kuinka viiksesi kutittivatkaan rakas, hupsu kissani.

Minä haluan tietää tarpeeksi, että pystyn valehtelemaan värikkäästi. - Mike Noonan, Kalpea Aavistus SK.

Nuubialainen Prinsessa


Mie tänne pääsin, ja sain pienen yksinäisen tauon hetkiseksi..nyt taas on tupatäynnä porukkaa, joten täytyy pian poistua netistä kun ei voi keskittyä. Jos en tällä kertaa nukahtaisi illlalla niin voisin tulla tänne uudelleen pulisemaan.

Tuo kouluammuskelu oli järkyttävää kuulla..kamalaa miten tuollaiset pyssylurjukset saavat aseita käsiinsä..itsellä nousee ihokarvat pystyyn vihasta kun miettii omaa pientä koululaista ja kuvittelee siellä kuolleiden vanhempien tuskaa..
Uteliaisuuttani kyseisen onko kukaan muuten eksynyt sellaisille foorumeille, joista uutisissa kerrottiin? Näkikö kukaan sitä ammuskelijavideota you tubessa?


Lapsissa asuu rakkaus.

"Suuret ajatukset seuraavat pienien perässä.
Ne uskaltautuvat esiin piiloistaan vain harvoin, ja tarvitsevat tuekseen suuren joukon pieniä ystäviään."

"Itselleen nauraminen on terapeauttista"

Nefertiti

No mä eksyin ja itse asiassa asiasta kohistiin useammallakin foorumilla, mm tuolla paljon puhutulla Murhainfossa, sitten myös Naimisiin.infossa, Radolassa ja Tukinetissä. Alkoi tulla vähän ajan päästä juttuja lukiessa että tietoa tulee vähän joka tuutista ja lisäksi tämän ammuskelijan kuva ja nimi löydettiin todella nopeasti. Ei edes tuntiakaan ehtinyt tapahtuneesta mennä kun sen tiedot jo oli löytyneet, näin nopsaa se täällä tietojakuhisevassa netissä on.

Itse tavallaa ymmärrän ampujaa, siis sen osalta, että hän on ollut koulukiusattu, mutta sitä ampumista mä en hyväksy ollenkaan. Sillä vaikka muakin ketuttaa kouluaikaset ääliöt, niin en silti vois ketään satuttaa(jatkiksien hahmoja ei lasketa, ne on kuvitteellisia).
Tää nyt on melkein sama kuin jos joku itsemurhakantidaatti ajaa päin rekkaa, tappaa itsensä ja pilaa siinä sivussa tän rekkakuskin elämän, mikä on mun mielestä todella itsekästä touhua.

Mutta jos joku haluaa jutella asiasta, niin me modet(ja Jupekin varmasti) kyllä kuunnellaan ja autetaan ja lisäksi tuonne tukinettiin voi mennä purkamaan mieletään, sillä osataan auttaa. Eli osoite sinne on http://www.tukinet.net

Illan jatkoaja ja mä jatkan nolifetystä tässä koneeni äärellä. :D
Eilisiltana tulit luokseni ja painoit pääsi tyynylleni pääni viereen.
Kuinka viiksesi kutittivatkaan rakas, hupsu kissani.

Minä haluan tietää tarpeeksi, että pystyn valehtelemaan värikkäästi. - Mike Noonan, Kalpea Aavistus SK.

Nuubialainen Prinsessa


Koulukiusaus on todellakin inhottavaa ja se kyllä hieman selittää sisälle patoutunutta vihaa, jota tuo ammuskelija oli varmasti tuntenut. Tappaminen on silti väärin ja niin surullista uhrien läheisten vuoksi, kuin myös ampujan läheisten, joiden tunteet voivat olla todella ristiriitaisia..voin vain kuvitella.

Noh, en jauha tästä enempää, jos siitä on niin paljon muualla jauhettu.
Nyt painelen Kingin novellejen pariin..aah..:) Kauniita unia juplinilaisille.


Lapsissa asuu rakkaus.

"Suuret ajatukset seuraavat pienien perässä.
Ne uskaltautuvat esiin piiloistaan vain harvoin, ja tarvitsevat tuekseen suuren joukon pieniä ystäviään."

"Itselleen nauraminen on terapeauttista"

Nefertiti

No niin sainpas jatkopalasen laitettua tuonne.
Oli muutan ihanan piristävää kirjoitella pitkästä aikaa ihan kunnolla jatkotarinaa ja mulla on tarinaan liittyen yhtä ja toista mielessäni. :)
Pitääpä nettiä haravoida, että löytys sopivan merihenkisiä kirosanoja, sillä mikäs se semmonen kapu on joka ei osaa kirota kunnolla. :D

No mutta öitä munkin puolestani, sillä painunpa nyt nukkumaan, että jaksan aamulla kiskoa itseni ylös.
Eilisiltana tulit luokseni ja painoit pääsi tyynylleni pääni viereen.
Kuinka viiksesi kutittivatkaan rakas, hupsu kissani.

Minä haluan tietää tarpeeksi, että pystyn valehtelemaan värikkäästi. - Mike Noonan, Kalpea Aavistus SK.

Mina

Jeejee, minun kissa kuulemma todella reipas ja piretä yksilö, en malta odottaa että tulisi pikkumies kotia :) Sitte pohdinnassa että kastroidaanko sitä vaiko eikö, olisi tulossa EHKÄ, paino sanalla ehkä devon rex-tyttö sijoituskissaksi, eli silloin poikaparka olisi pakko kastroida, mutta aika näyttää.. Olisi se hienoa omistaa upea siitoskolli :) Elikkä kyseinen poika on Fin*Louhelan Dantrag, yhdistelmästä Fin*Cougar's Kizzy Suzuki ja Fjaschos Friz of Polarheim's. Kuvia ei ikävä kyllä vielä ole kun ei ole Louhelan sivuja saatu päivitettyä :( Hmh.. jos sitten jatkaisi koulutöitä.. :D
If only I had a heart it would break - Oh sure

Nuubialainen Prinsessa



Joskus maailmassa vallitseva epäonni ja surkeus masentaa niin kovasti..
Törmäsin youtubessa tällaiseen videoon:
http://www.youtube.com/watch?v=jKGCHqjdTug

Lapsissa asuu rakkaus.

"Suuret ajatukset seuraavat pienien perässä.
Ne uskaltautuvat esiin piiloistaan vain harvoin, ja tarvitsevat tuekseen suuren joukon pieniä ystäviään."

"Itselleen nauraminen on terapeauttista"

Nefertiti

Surullinen ja koskettava videopätkä.
Eilisiltana tulit luokseni ja painoit pääsi tyynylleni pääni viereen.
Kuinka viiksesi kutittivatkaan rakas, hupsu kissani.

Minä haluan tietää tarpeeksi, että pystyn valehtelemaan värikkäästi. - Mike Noonan, Kalpea Aavistus SK.

Juplin

Kävelin tänään Tampereella Turtolan Citymarkettiin. Kävelin sisään kaupan toisesta sisäänkäynnistä. Huomasin edessäni tummaihoisen naisen, joka keräsi rahaa johonkin hyväntekeväisyys työhön. En edes huomannut katsoa mihin, mutta tottakai halusin lahjoittaa rahaa, kun kerran siinä olin, ja en vähään aikaan ollut taas rahaa tuollaisiin laittanut (heh... eilistä lukuun ottamatta). No siltä minusta kuitenkin tuntui.

Kävelin naisen luo, ja pudotin keräyslippaaseen kaksi euron kolikkoa. Näinen hymyili minulle kiittäen. Minä hymyilin takaisin ja nyökkäsin. Minulle tuli hyvä olo, ja jatkoin kävelyäni iloinen ilme kasvoillani. En edes ollut menossa kauppaan, en tarvinnut mitään, olin vain sosiaalisista syistä lähtenyt kotoani, ja vaistoni johdattelemana mennyt kotiani lähellä olevaan liikkeeseen, jotta näkisin ihmisiä, enkä tuntisi oloani niin yksinäiseksi.

Tein tapani mukaan kaupassa kunniakierroksen, ja kävelin kassojen ohi, kohti toista uloskäyntiä, tarkoituksenani mennä ulos. Toisen uloskäynnin luona näin tummaihoisen miehen, joka keräsi rahaa samaan keräykseen. Vieläkään en huomannut katsoa mihin. Mielessäni kävi mennä miehen luo, ja taas lahjoittaa rahaa, mutta jokin sai minut kääntämään pääni pois, ja kävelin vain miehen ohi, mukamas kiinnittämättä tähän huomiota. Sen jälkeen rupesin potemaan huonoa omaatuntoa käytöksestäni, ja kuvittelin, että mies piti minua töykeänä ja itsekkäänä, kun en rahaa lahjoittanut.

Miksi? Miksi näin pienet asiat saavat mielialan muuttumaan? Ja miksi potea huonoa omaatuntoa asiasta mihin ei ole edes syytä, varsinkin kun juuri on tehnyt hyvän teon? Maailma on outo paikka, vai olenko minä?

Menin samaisessa liikekeskuksessa sijaitsevaan Hesburgeriin, tilasin kahvin ja vanilijapehmiksen mansikkakastikkeella. Hinta oli kaksi euroa.
Elämä ei ole mustavalkoista, vaikka Juplin.net olisikin.

theevilone

#87
Lainaus käyttäjältä: Juplin - 04.12.08 - klo:14:12
Kävelin naisen luo, ja pudotin keräyslippaaseen kaksi euron kolikkoa. Näinen hymyili minulle kiittäen. Minä hymyilin takaisin ja nyökkäsin. Minulle tuli hyvä olo, ja jatkoin kävelyäni iloinen ilme kasvoillani. En edes ollut menossa kauppaan, en tarvinnut mitään, olin vain sosiaalisista syistä lähtenyt kotoani, ja vaistoni johdattelemana mennyt kotiani lähellä olevaan liikkeeseen, jotta näkisin ihmisiä, enkä tuntisi oloani niin yksinäiseksi.

Tein tapani mukaan kaupassa kunniakierroksen, ja kävelin kassojen ohi, kohti toista uloskäyntiä, tarkoituksenani mennä ulos. Toisen uloskäynnin luona näin tummaihoisen miehen, joka keräsi rahaa samaan keräykseen. Vieläkään en huomannut katsoa mihin. Mielessäni kävi mennä miehen luo, ja taas lahjoittaa rahaa, mutta jokin sai minut kääntämään pääni pois, ja kävelin vain miehen ohi, mukamas kiinnittämättä tähän huomiota. Sen jälkeen rupesin potemaan huonoa omaatuntoa käytöksestäni, ja kuvittelin, että mies piti minua töykeänä ja itsekkäänä, kun en rahaa lahjoittanut.

Miksi? Miksi näin pienet asiat saavat mielialan muuttumaan? Ja miksi potea huonoa omaatuntoa asiasta mihin ei ole edes syytä, varsinkin kun juuri on tehnyt hyvän teon? Maailma on outo paikka, vai olenko minä?
Ihmismieli on kovin mielenkiintoinen. Ja vaikeaselkoinen. Mitäs luulet, jos mies ja nainen olisivat olleet vierekkäin, kummalle olisit rahan antanut? Herättikö kerääjät erilaisia tuntemuksia? Jos jo lahjoitit samaan keräykseen kuin mies oli keräämässä, miksi syyllisyys? Oletko liian kiltti? :) Jotkut ovat ja tulevat siten hyväksikäyteksi helpommin kuin muut. (haahaa yksilöllistä ja plaplapla, mutta niin siinä monesti käy. Kun antaa pikkusormen, se vie koko käden...) Kannattaa koittaa kasvattaa "huonoa omaatuntoa" - ei, en saa sitä oikeaa termiä päähän. Aivot lienevät jo unilla - jottei pode tuollaisia, jo itsenkin mielestä turhia syyllisyyksiä. Kuitenkin itseä on hyvä opettaa "tylymmäksikin" niin osaa jos (ja kun) on tarvetta. Itse, ei kun siis... Tutun (minähän olen paha) kaupungilla kävellessään lahjoittaa ensimmäiselle, mutta sitten koittaa hivuttautua muiden ohitse. Jos näkyy monta samaan aikaan, voi ottaa kolikoita ja jakaa potin. Tai sitten "valelahjoittaa" toiselle vain vaikka pari kolikkoa ja antaa ensimmäiselle enemmän. Hieno vinkki eikös. ;)

Lainaus käyttäjältä: Juplin - 04.12.08 - klo:14:12
Menin samaisessa liikekeskuksessa sijaitsevaan Hesburgeriin, tilasin kahvin ja vanilijapehmiksen mansikkakastikkeella. Hinta oli kaksi euroa.
Maistuko? Hyvä jos. :)
"Wise men don't need advice. Fools won't take one."

Floora

Lainaus käyttäjältä: Juplin - 04.12.08 - klo:14:12
Miksi? Miksi näin pienet asiat saavat mielialan muuttumaan? Ja miksi potea huonoa omaatuntoa asiasta mihin ei ole edes syytä, varsinkin kun juuri on tehnyt hyvän teon? Maailma on outo paikka, vai olenko minä?

Menin samaisessa liikekeskuksessa sijaitsevaan Hesburgeriin, tilasin kahvin ja vanilijapehmiksen mansikkakastikkeella. Hinta oli kaksi euroa.

Heh :) niinpä niinpä.. miksi potea syyllisyyttä jos ei osallistu vapaaehtoiseen lahjoitukseen. Vaikka itselläni olisi kiire ja tieto ettei ole yhtään kolikkoa taskussa, tekee silti aina yhtä pahaa kävellä näiden kolikonkerääjien ohi ja katse painautuu väkisinkin maaha. Kerran olin rautatieasemalla kun erittäin kohtelias nuorimies tuli pyytämään 3 € kuukausilahjoitusta punaiselle ristille. Jopa silloin tuntui pahalta kun kerroin että nyt tarttis ittekin hieman köyhäinavustusta kun vuokra oli maksamatta, velkoja piisasi, eikä käteistä ollut sillä siitä paristakympistä jonka olin tilille pahan päivän varalle jättänyt, oli lähtenyt Amnestyn 5 € lahjoitus joten en saanut niitä ulos ja itketti. Juttelin silti tovin maailman menosta ja ilmaisin huolestuneen kantani, sen sijaan että olisin kävellyt nyrpeästi ohi kuten niin moni muu.
Strange but not twisted

Juplin

#89
Lainaus käyttäjältä: theevilone - 05.12.08 - klo:00:50
Mitäs luulet, jos mies ja nainen olisivat olleet vierekkäin, kummalle olisit rahan antanut? Herättikö kerääjät erilaisia tuntemuksia? Jos jo lahjoitit samaan keräykseen kuin mies oli keräämässä, miksi syyllisyys? Oletko liian kiltti? :)
En usko että sillä olisi ollut merkitystä, olisinko nähnyt ensin miehen tai naisen. Uskoisin, että mikäli olisin tullutkin juuri päinvastaisesta ovesta sisään, olisin lahjoittanut saman summan kyseiselle miehelle, ja kokenut samaisia tunnontuskia poistuessani toisesta ovesta ja nähdessäni naisen. Ja luultavasti, jos he olisivat vierekkäin seisoneet, olisin edelleen laittanut rahat siihen lippaaseen, mikä olisi itseäni lähempänä ollut, tai siihen, minkä tiedostamattani olisin ensimmäisenä nähnyt.

Joskus sitä tosiaan toivoo, että osaisi olla vähän kovempi, eikä miettisi asioita liikaa, jotenkin vaan, kun on tottunut olemaan se mikä on, ei välttämättä haluakaan olla jotain muuta, koska on kokenut, että elämässä pystyy nauttimaan monista asioista, jopa pienistä, paljon enemmän, kun kokee olevansa kiltti ja ajattelee (pyrkii ajattelemaan) kaikesta positiivisesti.

Ja kyllähän minä kovakin osaan olla, ei se siitä ole kiinni, en vain halua olla sellainen, ja pyrin välttelemään tilanteita, missä joudun puolustuskannalle tai fyysisiin konflikteihin. En minä nöyristele, vaikka nöyrä osaankin olla, ja sanon kyllä aika kärkkäästi vastaan, mikäli koen epäoikeudenmukaista kohtelua itseäni, tai jotain muuta kohtaan. Olen monesti tapellut ihan fyysisestikin, enkä tilanteita pelkää, mutta en vain halua sen kaltaisiin tilanteisiin, ja pyrin asiat hoitamaan ensisijaisesti sivistyneesti puhumalla. Tämä nyt on jotain tällaista itsensa analysointia, en ole ihan varma meneekö offtopiciksi.

Eniten minua tuossa pohdinnassani ehkä ärsytti se, että kerääjiä oli kaupan molemmilla sisäänkäynneillä.

No tottakai, onhan se loogista, että jos heillä on lippaat molemmilla ovilla, on myös todennäköisempää, että rahaakin tulee enemmän, koska ei sitä voi täysin tietää etukäteen, kumpaa ovea asiakkaat kulkiessaan käyttää. Se on se taloudellinen näkemys.

Oma inhimillinen näkemykseni onkin, että pitäisi noudattaa kultaista keskitietä, eli olisi kerääjiä sitten yksi tai kaksi, heidän tulisi olla toisistaan näköetäisyydellä, kassalinjan takana, suurinpiirtein keskellä kauppaa. Tällöin ehkä osa asiakkaista ei kiinnittäisi heihin välttämättä huomiota, mutta silloin ei ainakaan niin helposti ihmisille (uskon että kaltaisiani on enemmänkin) tulisi vastaavankaltaista huonoa omaatuntoa, että kävelee vain toisen ohi.

No joo... tämä on tälläistä "maailmassa monta, on ihmeellistä aasia".
Elämä ei ole mustavalkoista, vaikka Juplin.net olisikin.